EuroAstra

Egymás egyedi megoldásaira építő vállalkozásokkal a legtöbb iparág „kitermelheti” a hazai sikeres cégek új generációját

Takács Krisztián, a Fivosz uniós nagykövete az átalakuló telekommunikációs szektorról és a sikeres alkalmazkodásról a a tegnap elkezdődött Fiatal Vállalkozók Hetén

 

Takács Krisztián, a Fivosz uniós nagykövete az átalakuló telekommunikációs szektorról és a sikeres alkalmazkodásról a a tegnap elkezdődött Fiatal Vállalkozók Hetén

 

A magyar gazdaság motorja, a kis- és középvállalati szféra utánpótlása és nemzeti jövedelem-termelő képessége nem látszik biztosítottnak, mivel a 15-34 éves korú fiataloknak csupán kevesebb mint négy százaléka hajlandó vállalkozni. Ezen égető problémán hivatott változtatni a Fiatal Vállalkozók Hete, melyen visszatérő előadóként, számos nagyvállalat vezetője mellett részt vesz a FIVOSZ uniós nagyköveteinek egyike, Takács Krisztián is. A kisvállalkozásból lett, mobilpiaci és tőzsdei aspiráns távközlési szolgáltató, a Business Telecom Zrt. (BTel) vezérigazgatója szerint a gazdasági kényszer szülte innovatív megoldások révén a feltörekvő magyar vállalkozások versenyelőnyüket egymás partnereiként, ügyfeleiként még hatékonyabban érvényesíthetik a piacon.

 

A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén negyedik alkalommal szervezi meg a Fiatal Vállalkozók Hetét November 14-20. között – idén az INNOREG Közép-magyarországi Regionális Innovációs Ügynökség Khe. társszervezésével -, hogy az ország gazdasági utánpótlás-nevelésében kulcsfontosságú eseménnyel fiatalok széles rétegeit segítse hiteles információkkal és ihletet, önbizalmat adjon nekik saját vállalkozásuk beindításához. A nagyszabású rendezvény felvonultatja hazánk legelismertebb vállalkozóit és szakembereit, olyan nagyágyúkat, akik vállalatai a magyar GDP 6,5 százalékát adják. Az ingyenes, országos esemény Budapesten és tíz vidéki városban zajlik november 14-20. között, közel 40 rendezvénnyel.

 

Takács Krisztián, a Business Telecom vezérigazgatója a tematikus konferencianapok közül az Üzleti Kommunikáció Napján, a távközlési szektor piaci fejleményeiről, az alternatív szegmensben bevált üzleti modellről, a telekommunikáció és minden induló vállalkozás közötti kapcsolódásokról, illetve a piaci lehetőségek minél jobb kihasználásáról tart előadást a fiatal vállalkozóknak. Az előadás vezérfonala a korszerű és megfizethető kommunikáció, mely szándékosan egyszerű gondolat.

 

„Ebben a gondolatban, először is, ott van a piaci szereplők – versenytársak és lehetséges ügyfelek – mélyreható ismerete, amiből felmérhető a valós piaci igény; ott van a szakmai tudás és tájékozottság, ami lehetővé teszi azt, hogy az igényekre mindig a legjobb válaszokat adjuk; és persze a gazdasági kényszer, ami a legsikeresebb piaci megoldásokhoz, üzleti modellekhez ad ihletet" – vázolja az alapgondolat hátterét Takács Krisztián. – „Üzleti szemmel, és a végletekig leegyszerűsítve: akár a hazai távközlést, akár a vállalkozások működését vagy a fiatal vállalkozók boldogulását nézzük, azé a siker, aki egyszerre a legjobbat és legmegfizethetőbbet kínálja a piacnak, miközben saját vállalkozása szükségleteiről ugyanezzel a szemlélettel gondoskodik."

 

A gazdasági kényszerből születő egyedi, innovatív megoldások nem ritkán versenyelőnybe hozzák a kis hazai cégeket a tőkeerős multinacionális vállalatokkal szemben is; ez különösen igaz a telekommunikációs és informatikai megoldások piacára. Azonban bármely szektorról is legyen szó, megalapozottnak látszik az a gondolat, hogy a különböző adottságaikból és egyedi megoldásaikból eredő piacképességükre alapozó cégek lehetnek egymás legjobb ügyfelei, partnerei. Az így megnövekedő költséghatékonyság révén nemcsak egy sor ígéretes vállalkozás, kis- és középvállalat találhatja meg a saját kitörési pontját, hanem akár minden egyes iparág „kitermelheti" a hazai cégek gyarapodó, egymás sikerére is építő új generációját.

 

„Ez az a szemlélet, amelynek jelentős szerepe volt abban, hogy a BTel nemcsak túlélte a válság 2008-tól máig tartó időszakát, de rátalált saját üzleti modelljére és dinamikus növekedési pályára állt, kihasználva az iparág újabb jelentős felfutását és az egyes piaci szegmensek egyedi igényeit" – mutat rá Takács Krisztián. – „Hiszem, hogy minden sikeres vállalkozásnak magának kell megtalálnia a számára működőképes modellt; de azt is, hogy minden cég életében vannak olyan válaszutak, döntések és következmények, amelyekből fiatal vállalkozóként sokat lehet tanulni. Nekünk, vezetőknek kötelességünk, hogy a saját piaci példánk bemutatásával támogassuk a jelen és a jövő hozzánk hasonlóan egyedi és sikeres vállalkozásait."

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük