HódraguHódraguMit szólna hozzá, ha egy Weboldal a következőképpen kezdődne: Egyen marketingest, nagyon finom! Vegyen egy pisztolyt, menjen be egy céghez, és ennek segitségével hozza annak marketingesét konyhakész állapotba. Vegyen hozzá sót paprikát, borsot. Kizárólag szinhúst fogyasszon. Ezzel is az idegeienket védi…

HódraguHódraguMit szólna hozzá, ha egy Weboldal a következőképpen kezdődne: Egyen marketingest, nagyon finom! Vegyen egy pisztolyt, menjen be egy céghez, és ennek segitségével hozza annak marketingesét konyhakész állapotba. Vegyen hozzá sót paprikát, borsot. Kizárólag szinhúst fogyasszon. Ezzel is az idegeienket védi…

Nos nyilván kiakadna. Rendőrért kiáltana, gyikossági felbujtást, emberevést és ki tudja mi minden fennforgását emlegetné. JOGOSAN!…

 Az apróbetű: A hód védett állat...Az apróbetű: A hód védett állat…Most egy hasonló szituációs helyzet volt. A Lexmark nyomtatógyártó cég úgy gondolta, hogy a papírtakarékosság egyik módja, hogy hódot eszünk. Ehhez adott is pár tippet. Azt a hódot, amelyet  nagy költséggel most telepítettek be Magyarországra ismét, és amely szigorú védelem alatt áll. Az olsal alján erre apróbetűs figyelmeztetéssel utaltak. De hát ki olvassa ezeket el? Senki…

A reklám logikája az volt, hogyha megesszük a hódot, akkor több fa marad. Ha több a fa, akkor nagyobb az erdő, és jobban vigyázhatunk a környezetre. HOLOTT ennek a logikai láncnak az első tagja az kellett volna hogy legyen: Ha levesebbet nyomtatunk, több fa menekül meg. Nos ez a marketinges – különben jószándékú üzenet nem jött át.

Nem csoda, hogy volt olyan szervezet, amelynél ez már túllépte a türésküszöböt. Állampolgáraink egy része eljutott ugyanis arra a következtetésre, hogy hódot kell enni, és az ott olvasottakat elmentette a receptkönyvébe, hátha anyus videket fejbecsap egy ilyen állatot és utana lessz egzotikus vacsi. (sajnos a józan észre itt nem számíthatunk. Egy olyan országban ahol Isaura, a szappanopera rabszolgalányának felszabadítására gyűjtöttek).

Másoknál jócskán túllépte a köszöböt, mint annaál az olvasónknál is, akinek leveléből a bevezetőben idézett sokkoló idézet – különben ez még a finomított változat – származik. De volt ténylegesen az állatvédelemben tevékenykedő állatvédő szervezet is, amelyik hangot adott felháborodásának. Így már a Lexmark sem hallgathatott. Közleményt adott ki, amelyet az alábbiakban idézünk:

A Lexmark nem „főz védett állatból vacsorát",
hanem nyomtatási tippekkel segít védeni a környezetet

Budapest, 2008. november 26. – A Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) magyarországi képviselete biztosítja a reklámhirdetésük ellen tiltakozó HEROSZ-t, a tréfás megfogalmazással épp arra akarta felhívni a figyelmet, hogy a hódok kipusztítása képtelen ötlet, a nyomtatási szokások megváltoztatásával tehetünk a fák védelméért, és tágabb értelemben a környezetvédelemért!

Meghökkentő kommunikáció – a környezetvédelem érdekében

A Herman Ottó Magyar Országos Állat- és Természetvédő Egyesület kedden tiltakozó sajtóközleményt adott ki, melyben provokatívnak és felháborítónak tartja a jelenleg is futó „Védd a fákat! Egyél hódot" Lexmark kampányt. A vállalat vezetősége nem tagadja, hogy ezen meghökkentő kommunikációval szerették volna megmozgatni az állóvizet, és célba juttatni üzenetüket, ám természetesen nem állt szándékukban kárt tenni a védett állatokban, mindössze a fák és a környezet védelmében kívántak kiállni.

„Tudtuk, hogy a hód Magyarországon a védett emlősök között szerepel, ezért is hívjuk fel a figyelmet minden megjelenésben, legyen az újsághirdetés, weboldal vagy banner, hogy tilos elpusztítani ezeket az állatokat." – jelentette ki Barabás György, a Lexmark hazai képviseletének vezetője. – „A megjelent hódos receptek is általunk kitalált, soha el nem készített ételek, és természetesen az ételfotók egyikén sem valódi hód szerepel. Sajnáljuk, amennyiben azt félreértette a HEROSZ." – tette hozzá.

Lexmark: Védd a fákat – nyomtass kevesebbet!

A Lexmark Magyarországi Képviselet www.nyomtasskevesebbet.hu című akciós oldalán, és a hivatkozott hirdetésekben egyaránt abszurd megoldásként tünteti fel a hódok elpusztítását a fák védelme érdekében, és helyette a nyomtatási szokások megreformálásával, hasznos tippekkel nyújt követendő alternatívát.

A Lexmark egyetért a HEROSZ-szal abban, hogy a védett állatok megóvása miatt felhívták a figyelmet a hódfogyasztás büntetendő voltára. A vállalat, bár nem függeszti fel a kampányt, szintén felhívja a felhasználók figyelmét, hogy ne hódból készített ételekkel, hanem kevesebb nyomtatással tegyenek környezetükért.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük