Elindult a 2014. szeptemberben induló képzések e-ügyintézési időszaka
4 perc olvasás
Elérhetők az ügyintézési funkciók az E-felvételiben: 2014. április 30-ától minden jelentkező használhatja adatbetekintésre, dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra – azok is, akik hagyományos jelentkezési lapon nyújtották be jelentkezésüket. A módosítások határideje 2014. július 10.
Elérhetők az ügyintézési funkciók az E-felvételiben: 2014. április 30-ától minden jelentkező használhatja adatbetekintésre, dokumentumpótlásra, adat- és sorrendmódosításra – azok is, akik hagyományos jelentkezési lapon nyújtották be jelentkezésüket. A módosítások határideje 2014. július 10.
2014. április 30-ától elérhető az E-felvételi ügyintézési felülete, ahol a jelentkezők leellenőrizhetik a 2014. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi nyilvántartásában szereplő adataikat: a személyes adatokat, a megjelölt képzéseket és azok megfelelő sorrendjét. Szükség esetén a jelentkezéskor megadott adatok itt egyszerűen javíthatók, ezzel elkerülhetők a papír alapú kérelmek kitöltésekor vétett hibák, hiszen a rendszer kiszűri az elírásokat és a hiányos kitöltést.
Szintén az E-felvételi felületén ellenőrizhetik a jelentkezők a már benyújtott dokumentumaik feldolgozottságát, a feldolgozás eredményét, valamint megtekinthetik a dokumentumképeket is.
Az E-felvételi ügyintézési funkciói azok számára is nyitva állnak, akik korábban – a jelentkezéskor – nem használták még az E-felvételi felületét. Nekik először regisztrálniuk kell a www.felvi.hu honlapon.
Jelentkezői státuszlap: szintén az E-felvételiben
A felvételi eljárás során a tájékoztatás folyamatosan online formában, valamint e-mailben történik. Ezért nagyon fontos, hogy a jelentkezők folyamatosan figyeljék a postafiókjukat, illetve az E-felvételi felületét. A felvételi során mindig arra a címre érkeznek a hivatalos értesítések, amelyet a jelentkező az E-felvételi regisztrációkor, vagy – papíron jelentkezők esetében – a jelentkezési lapján megadott.
A folyamatos online tájékoztatás miatt – a korábbi évek gyakorlatától eltérően – az eddigi regisztrációs levélnek megfelelő adattartalom is a www.felvi.hu E-felvételi szolgáltatásában lesz elérhető, jelentkezői státuszlap formájában. A jelentkezők e-mailben kapnak tájékoztatást az e-ügyintézés, és ezzel együtt a jelentkezői státuszlap elérhetőségéről.
A jelentkezői státuszlap elérhetővé válását követően minden jelentkezőnek ellenőriznie kell az abban szereplő adatokat. Ha azokban bármilyen hibát észlelnek, vagy valamit módosítani szeretnének, könnyen és gyorsan megtehetik az E-felvételi ügyintézési funkcióit használva.
Dokumentumpótlás, sorrendmódosítás
A jelentkezési határidő lejártát követően megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen, vagy többletpontokat igazoló dokumentumokat legkésőbb 2014. július 10-ig kell benyújtaniuk a jelentkezőknek. Ezeket elektronikusan küldhetik be a jelentkezők: beszkennelve és feltöltve az E-felvételi rendszerébe.
Azok a jelentkezők, akiknek nem áll módjukban a hiányzó dokumentumaikat feltölteni, postán is elküldhetik azok másolatát – egy példányban, a felvételi azonosítószám feltüntetésével – az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.
A jelentkezési sorrend módosítására az eljárás során egy alkalommal van lehetőség, legkésőbb 2014. július 10-ig, szintén az E-felvételi felületén a Sorrendmódosítás menüpontban. Szintén az e-felvételi felületén lehet visszavonni a korábban megadott jelentkezési helyet/helyeket.
Fontos megemlíteni, hogy a változtatások az e-ügyintézési felületen nem jelennek meg azonnal. A módosítások csak az elküldött kérelem feldolgozása után látszódnak a felületen.
Azok a jelentkezők, akiknek az adat- és sorrendmódosításhoz nem áll módjukban használni az e-felvételi rendszerét, a www.felvi.huhonlap Kérvénytárában megtalálják az ehhez szükséges formanyomtatványokat. A kérelmeket kitöltve és aláírva kell elküldeni az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 postacímre.