Elsőajtós felszállás egyre több járaton – folytatódik az utasok szekálása
3 perc olvasásA korábban néhány vonalon már bevezetett elsőajtós felszállási rendet most újabb járatokra terjeszti ki a BKV.Ezzel folytatja a bliccelők kijátszására hivatkozó utasellenes, utasbosszantó akcióját. Utána meg csodálkoznak, amikor az utasok agresszója a vezetők ellen fordul. Egy teljesen értelmetlen intézkedést terjesztenek további járatokra ki, csökkentve a már így is alapvetően alacsony szinvonalú BKV közlekedési komfortérzetét.
A korábban néhány vonalon már bevezetett elsőajtós felszállási rendet most újabb járatokra terjeszti ki a BKV.Ezzel folytatja a bliccelők kijátszására hivatkozó utasellenes, utasbosszantó akcióját. Utána meg csodálkoznak, amikor az utasok agresszója a vezetők ellen fordul. Egy teljesen értelmetlen intézkedést terjesztenek további járatokra ki, csökkentve a már így is alapvetően alacsony szinvonalú BKV közlekedési komfortérzetét.
2010. március 29-től a 65-ös, 118-as, 126-os, 126A-s, 134-es, 134A-s, 137-es és 165-ös autóbuszokon csak az első ajtónál lehet majd felszállni, érvényes bérlet felmutatásával, vagy jegykezeléssel.
Az elsőajtós felszállás az elmúlt időszak tapasztalatai alapján számos előnnyel jár az utasok és a BKV dolgozói számára is. A rendszer ugyanis megteremti a lehetőséget arra, hogy még felszállás előtt kiszűrjük a bliccelő utasokat, ami a fizető utasok és a BKV számára is kedvezőbb, hiszen az ellenőrzési rendszer célja továbbra sem a pótdíjazás, hanem a jegy vagy bérlet nélkül utazók számának csökkentése, kiszűrése. Az elsőajtós felszállás segítségével nemcsak a BKV bevételei nőnek, e mellett a fizető utasok sem kerülnek hátrányos helyzetbe a nem fizető utasok miatt. Tapasztalataink szerint azokon a járatokon, ahol korábban az elsőajtós felszállás rendszerét bevezettük, jelentősen csökkent a bliccelés.
Szintén a rendszer előnye, hogy a járművezető még felszállás előtt kiszűrheti azokat, akik nem felelnek meg az utazási feltételeknek, ezáltal nagyobb biztonságban lesznek a BKV járatain utazók.
Az elsőajtós felszállás rendszerének lényege, hogy a járműre felszállni csak az első ajtónál lehet, leszállás céljára a hátsó ajtókat veheti igénybe az utazóközönség. Az új vonalakon történő bevezetés időszakában ellenőrök is tájékoztatják az utasokat, később már csak a buszvezetőnek kell megmutatni az érvényes jegyet vagy bérletet. Ha az utas nem rendelkezik érvényes jeggyel vagy bérlettel, a járművezetőnél van lehetősége vonaljegy megváltására. Természetesen babakocsival, illetve kerekesszékkel továbbra is fel lehet szállni a középső ajtónál.
Azért, hogy a forgalom folyamatosságában a lehető legkisebb gondot okozza az átállás, eddig olyan járatokon találkozhattak utasaink az első ajtós rendszerrel, ahol kisebb az utasforgalom. Ezért 2009. június 2-ától a 87-es, 87A, 187-es, 141-es és 141A autóbuszokon, július 1-étől a 40-es autóbuszon; 2010. február 1-jétől pedig a 88-as autóbusz vonalakon kell ilyen módon közlekedni.