Felmondta a Főváros a Budapest Airporttal kötött taxiállomás-szerződést
2006-ban kötött szerződést a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. a főpolgármester jóváhagyásával és a Fővárosi Közgyűlés rendeletmódosítása nyomán a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-vel. A repülőtér ezen speciális taxiállomás üzemeltetésére irányuló szerződés keretében vállalta a rendelt taxik számára parkolók létesítését, illetve a korábbi tarthatatlan repülőtéri taxis állapotok rendezését.
2006-ban kötött szerződést a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. a főpolgármester jóváhagyásával és a Fővárosi Közgyűlés rendeletmódosítása nyomán a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-vel. A repülőtér ezen speciális taxiállomás üzemeltetésére irányuló szerződés keretében vállalta a rendelt taxik számára parkolók létesítését, illetve a korábbi tarthatatlan repülőtéri taxis állapotok rendezését.
A Főváros új vezetése és a BKK 2010 végétől tárgyalásokat kezdett a repülőtér üzemeltetőjével, hogy a 2011. május 25-én lejáró, de 2011. március 25-ig felmondható, különben automatikusan újabb 5 évre meghosszabbodó szerződés feltételeit újratárgyalják.
A Budapesti Közlekedési Központ és a taxiállomásokat üzemeltető Kft. vezetése számos alkalommal tárgyalt a repülőtér vezetőivel. Bár a terület a repülőtér kezelésében van és nem fővárosi területen szedi a pénzt a taxisoktól a Budapest Airport, a Főváros vezetésének álláspontja az volt, hogy ennek ellenére a szerződésben a Főváros számára kedvezőbb feltételeket szükséges biztosítania a Budapest Airportnak.
Ennek jegyében felmerült több lehetséges megoldás, a tárgyalások azonban oda vezettek, hogy az egyetlen kompromisszumhoz vezető megoldásnak az tűnt, hogy a Budapest Airport vállaljon a repülőtér térségében olyan közcélú fejlesztéseket, melyek elősegítik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közlekedési kiszolgálását. Ezek között merült fel többek között a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztése, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá a repülőtéri terminálokon — sok más európai nagyváros repülőteréhez hasonlóan – tömegközlekedési információs központ és jegypénztár létesítése.
A tárgyalások megállapodáshoz közeli állapotba jutottak, mégis, a BA Zrt. a határidő lejárta ellenére a Főváros és a BKK elvárásainak megfelelő szerződés-tervezetet nem fogadott el, újabb és újabb részletkérdésekben támadt nézeteltérés a felek között. Mivel a szerződés felmondásának határideje lejárt, a Fővárosnak nem maradt más lehetősége, mint a szerződés felmondása, melyet Tarlós István főpolgármester egyetértésével az erre jogosult szervezet, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. a hét folyamán megtett, a felmondást a Budapest Airport hivatalosan átvette.
Ennek megfelelően, ha május végéig nem születik megállapodás a szerződés új feltételekkel történő megkötéséről, a repülőtéren a speciális, egy taxiszolgáltatónak kizárólagosságot biztosító taxiállomás a továbbiakban nem maradhat meg. A Főváros és a BKK célja azonban nem a 2006 előtti repülőtéri taxiállapotok újbóli előidézése, hanem a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatás biztosítása, ezért májusig folyamatosan tárgyalnak tovább a Budapest Airport vezetésével annak érdekében, hogy a megállapodás megszülethessen a Főváros számára a korábbiaknál előnyösebb feltételek mellett.