Hiába az egyeztetés, július 1-jétől korlátozzák a turistabuszok behajtását az V. kerületben
Június 29-én kapták kézhez a belvárosi szállodák azt a levelet, amelyből megtudhatták: július 1-jétől a reggel 7 és 9 közötti időszakot leszámítva életbe lép a turistabuszok behajtási tilalma Lipótváros bizonyos részein.
Június 29-én kapták kézhez a belvárosi szállodák azt a levelet, amelyből megtudhatták: július 1-jétől a reggel 7 és 9 közötti időszakot leszámítva életbe lép a turistabuszok behajtási tilalma Lipótváros bizonyos részein.
Hónapok óta intenzív párbeszéd zajlott a szakmai szervezetek és a főváros közlekedésében illetékes intézmények és hatóságok között, hogy közösen megtalálják a kölcsönösen előnyös megoldásokat arra vonatkozóan, hogyan szervezzék át és tegyék turista- és utazási iroda baráttá Budapesten a turistabusz-közlekedést. A Fővárosi Turisztikai Kerekasztal a Budapesti Közlekedési Központtal karöltve kezdett bele a munkába, a feladatra munkacsoport is alakult, és el is készült egy minden fél által támogatott koncepció, amely csak arra vár, hogy a Főváros megtárgyalja.
Bár a címben említett tervről már beszélt Szentgyörgyvölgyi Péter V. kerületi polgármester többek között a Magyar Utazási Irodák Szövetségének vacsoráján is, a szakma bízott benne, hogy sikerül kompromisszumos megoldást találni, és folytatódtak is a megbeszélések, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) részvételével személyes egyeztetésre került sor Szentgyörgyvölgyi Péterrel június 22-én.
Ehhez képest a szállodák most meglehetősen határozott tájékoztatást kaptak arról, hogy július 1-jétől elkezdődik az új rend, és autóbusz-behajtási tilalom lép életbe a Lipótvárosban, a Szent István körút-Bajcsy-Zsilinszky út-József Attila utca-Széchenyi István tér-id. Antall József rakpart által határolt területen, a reggel 7 és 9 óra közötti időszakot leszámítva.
A szállodákhoz behajthatnak a buszok, de csak külön engedéllyel, ennek hiányában büntetésre számíthatnak.
Mindeközben egy néhány nappal ezelőtti cikk ugyanerről a változásról úgy fogalmaz: a folyamatban lévő fejlesztéseknek köszönhetően létrejönnek a feltételei annak, hogy az intézkedés nyomán csökkenjen a Belváros-Lipótváros terhelése, és a buszközlekedés csökkentésével jelentősen javul a közlekedés Belváros-Lipótvárosban.
Fontos megemlíteni: a legutóbbi ismert adat szerint 2012-ben 1 milliárd forint idegenforgalmi adóbevétele volt az V. kerületnek, s ehhez jön még az 1,5 forintos költségvetési kiegészítés, tehát már 2012-ben bizonyosan 2,5 milliárd forintot tudhatott magáénak az V. kerület azoktól a turistáktól (s akkor nem beszéltünk a szállodák, éttermek és egyéb szolgáltatók iparűzési adó befizetéseiről), akiknek az autóbuszait most kitiltja a kerületből.