Hogyan vonzzunk befektetőket?
2012. november 7-én a záró modul megrendezésével és a képzést sikeresen teljesítő önkormányzatok elismerésével véget ért a HITA Befektetőbarát Települések Programjának második, észak-magyarországi fordulója. A szeptemberben indult program célja továbbra is az volt, hogy elméleti és gyakorlati ismeretek átadásával készítse fel a településeket a nemzetközi és hazai beruházások fogadására. A befektetésösztönzéssel, településmarketinggel és a befektetőkkel való kommunikációval is behatóan foglalkozó kurzus 3 szakmai modulját Egerben és Budapesten tartotta a Hivatal. A 20 jelentkező önkormányzat közül 18 végig csinálta a képzést és sikerrel el is készítette befektetésösztönzési stratégiáját.
2012. november 7-én a záró modul megrendezésével és a képzést sikeresen teljesítő önkormányzatok elismerésével véget ért a HITA Befektetőbarát Települések Programjának második, észak-magyarországi fordulója. A szeptemberben indult program célja továbbra is az volt, hogy elméleti és gyakorlati ismeretek átadásával készítse fel a településeket a nemzetközi és hazai beruházások fogadására. A befektetésösztönzéssel, településmarketinggel és a befektetőkkel való kommunikációval is behatóan foglalkozó kurzus 3 szakmai modulját Egerben és Budapesten tartotta a Hivatal. A 20 jelentkező önkormányzat közül 18 végig csinálta a képzést és sikerrel el is készítette befektetésösztönzési stratégiáját.
Az első modul során a települések megismerték a befektetők gondolkodásmódját, a helyszínválasztás folyamatát, valamint azt, hogy milyen szempontok figyelembevételével döntenek az egyes beruházásokról. Emellett gyakorlati javaslatokkal szolgáltak a HITA szakértői arra vonatkozóan, mire érdemes figyelni a befektetői látogatás során, milyen hibákat érdemes elkerülni.
A második modul célja az volt, hogy a résztvevők megismerjék, milyen eszközökkel és hogyan tudják településükre felhívni a befektetők figyelmét, hogyan tudják vonzóvá tenni településüket a befektetők számára. A modult a Studio Metropolitana városfejlesztő műhely trénerei tartották.
A harmadik modul során az önkormányzatok a befektetőkkel való találkozásra készültek fel, hasznos gyakorlati tanácsokat kaptak mind a tárgyalási taktikák, mind pedig a prezentációs technikák területén, hiszen ezek nélkülözhetetlen elemei a befektetői találkozóknak.
A negyedik, s egyben záró modulra a program ünnepélyes lezárásával együtt került sor. Mielőtt a befektetésösztönzési stratégiát sikerrel elkészítő önkormányzatok átvették a HITA által adott elismerő okleveleket, előadások hangzottak el többek között az önkormányzatoknak szóló fejlesztési hitellehetőségekről, beruházási esettanulmányokról, valamint egy, a programot már elvégezett önkormányzat gyakorlati tapasztalatairól.
A programot a résztvevők hasznos és sikeres kezdeményezésnek minősítették. Rólunk (a képzésről) mondták:
„1 hónapon belül több befektetői látogatás történt, mint az azt megelőző 1 évben!"
„ Még a legprofibb önkormányzati szakemberek is elmondhatják, hogy ezen a képzésen tanulhattak valami újat."
„ A mai világban minden önkormányzatnak kapva kellene kapnia egy ilyen lehetőségen, amit a HITA nyújt, ráadásul ingyen!"
A programot értékelő űrlapon az egyik résztvevő az 1-6-ig terjedő skálán 7-est adott a képzésre…