PPOSA kéretlen reklámlevelek, vagyis spamek elleni küzdelem még gyerekcipõben jár hazánkban. Létezik azonban egy minõsítés ­- a PPOS (Privacy Policy Online Services) -, mely jogi szempontból auditálja a vállalatok adatkezelési módszereit, ezáltal növeli a felhasználók bizalmát.

  PPOSA kéretlen reklámlevelek, vagyis spamek elleni küzdelem még gyerekcipõben jár hazánkban. Létezik azonban egy minõsítés ­- a PPOS (Privacy Policy Online Services) -, mely jogi szempontból auditálja a vállalatok adatkezelési módszereit, ezáltal növeli a felhasználók bizalmát.

Magyarországon egyre intenzívebb a spam áradat, melynek leküzdésére azonban nincs 100 százalékos hatékonysággal mûködõ informatikai megoldás. ?Bár átlagosan a naponta kapott húsz spambõl 19 külföldrõl érkezik, a hazai kéretlen levelek visszaszorításában kulcsszerepe lehetne a már 6 éve létezõ szabályozás ismertebbé tételének és betartatásának" – állítja Kulcsár Zoltán adatvédelmi szakértõ, az adatvédelemmel foglalkozó PPOS vezetõje. A 2001. évi CVIII. ?spamtörvény" értelmében elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékû egyéni kommunikációs eszköz (pl. SMS) útján kizárólag a fogyasztó egyértelmû, elõzetes hozzájárulásával küldhetõ elektronikus hirdetés. Bár a vonatkozó magyar jogszabályok teljes mértékben megfelelnek az uniós irányelveknek, sõt szigorúbbak is, ezek érvényesítése elmarad az uniós szinttõl. ?A Nemzeti Hírközlési Hatóság évente több száz ügyet vizsgál. Elsõ feljelentés esetében azonban a spameket küldõ személyek és vállalatok egy figyelmeztetéssel megússzák, s általában csak visszaesõknek róják ki az ötven és ötszázezer forint közötti bírságot. Ez a méltányos eljárás azonban nem indokolt, hiszen az ilyen típusú levelek küldõi tisztában vannak azzal, hogy jogsértõen cselekednek. Ráadásul a kiróható összeg nincs arányban az okozott kárral" – véli Kulcsár Zoltán. A spamekkel bombázott felhasználók az illetékes hivataloknál bejelenthetik a spamküldõket, s ha a jogalap nélküli személyes adatkezelés jelentõs érdeksérüléssel jár, büntetõeljárást is kezdeményezhetnek, ez azonban Magyarországon nem jellemzõ.

Az adatvédelmi szakértõ szerint az e-mail filterek és a jogszabályok együttes alkalmazása kell a spamáradat visszaszorításához, de emellett szükségszerû, hogy a vállalatok körében is igény legyen a jogszerû eljárások iránt. A Hírek Média – egy jelentõs adatbázisvagyonnal rendelkezõ cég – például saját szolgáltatásaira a napokban kapta meg a PPOS tanúsítványt. Így már független szakértõ is igazolja, hogy a médiacéghez tartozó MAXIMA és MAXIMA Light online direkt marketing szolgáltatások igénybevevõi, valamint az online piackutatással foglalkozó KutatóCentrum ügyfelei jogkövetõ megoldásokat kapnak.

?Az elvünk, hogy meg kell felelni azoknak az elvárásoknak, melyeket a hazai és az uniós jogszabályok támasztanak az adatvédelemmel és az elektronikus kereskedelemmel szemben" – magyarázza Trentin Tamás, a Hírek Média ügyvezetõ igazgatója, hogy miért tartották fontosnak a PPOS tanúsítvány megszerzését. ?A PPOS pedig ezen szabályok betartatását nagyon szigorúan veszi, így ügyfeleink számára a megszerzett minõsítés biztosíték arra nézve, hogy az általunk nyújtott online piackutatás és direkt marketing szolgáltatások esetében hangsúlyt helyezünk a jogtisztaságra, és ezáltal a minõségre is."

http://www.hirekmedia.hu/  

http://www.ppos.hu/

A Privacy Policy Online Services (PPOS) jogi szempontból auditálja a vállalatok adatkezelési módszereit. A tanúsítvány igazolja, hogy a minõsítés birtokosa maximálisan eleget tesz a hatályban lévõ jogszabályoknak. Az auditált vállalatnak számos követelménynek kell megfelelnie, így többek között az ügyfelek adatait kizárólag olyan célra használhatja, melyhez a felhasználók elõzetesen hozzájárultak, részletes tájékoztatást kell nyújtania az adatkezelés módjáról, biztosítania kell a rendelkezésére bocsátott információk biztonságát, valamint rendelkeznie kell belsõ adatvédelmi szabályzattal.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük