Húsz éves a HONDA Magyarországon
A HONDA már a rendszerváltás előtt is ismert márka volt Magyarországon, de valódi közelségbe csak a nyolcvanas évek végétől került a hazai fogyasztókkal, mikor itt is kezdte kiépíteni kereskedői hálózatát.
A HONDA már a rendszerváltás előtt is ismert márka volt Magyarországon, de valódi közelségbe csak a nyolcvanas évek végétől került a hazai fogyasztókkal, mikor itt is kezdte kiépíteni kereskedői hálózatát.
A Honda Hungary személyautók és motorkerékpárok forgalmazásával foglalkozik 60 főt alkalmaz, a Motor.Pedo Kft., a Honda kisgépek magyarországi disztribútora 10 főt számlál, de további 70 kereskedője még legalább 400 főnek ad munkát. Világszerte 205 ezer embert foglalkoztatnak.
A cég itthon beszállítói körrel is rendelkezik, jármű részegységeket gyártanak, valamint hazai fejlesztésű gépekbe építenek be motorokat. A világszerte jól ismert márkanév jó ajánlólevél ezeknek a sokszor exportra is gyártott eszközöknek.
A hazai piacon 2000 autót, 2000 motort és 18 ezer kisgépet értékesítettek, összesen mintegy 7.5 milliárd forintot forgalmaztak, ebből a kisgépekre jut 1.5 milliárd. A válság e területen is komoly – a járműveknél 70, a gépeknél 30%-os – visszaesést hozott.
A Magyarországon húsz éve induló Motor.Pedo alapítója és jelenleg is ügyvezetője Hudacsek József elmondta: „Az alkalmazottaink 80%-a 16-18 éve dolgozik a cégnél. Ez a HONDA konszern filozófiájának és a magyarországi vezetésnek is köszönhető. A HONDA hosszú távú befektetésekben gondolkodik mind a termékek, mind pedig a humán erőforrások tekintetében. Fejlesztéseinek sokféleségére és eredményességére jellemző ASIMO, a mozgásában is „emberszabású" robot, amelynek egyes szerkezeteit ma az emberi végtagprotézisek készítésénél használják kiemelkedő sikerrel."