Ipsos Médiabarométer – a reklámpiac alakulásának fokmérője
2 perc olvasásMédiapiaci felsővezetők összegezték várakozásaikat a reklámpiac alakulásáról. A legnagyobb optimizmus az internettel és a televízióval kapcsolatban tapasztalható. Az igazi vízválasztó 2010-ben érkezik el.
Médiapiaci felsővezetők összegezték várakozásaikat a reklámpiac alakulásáról. A legnagyobb optimizmus az internettel és a televízióval kapcsolatban tapasztalható. Az igazi vízválasztó 2010-ben érkezik el.
Az Ipsos Zrt. új kezdeményezése felmérni a hazai médiapiac főszereplőinek várakozásait az egyes reklámfelületek forgalmával kapcsolatosan. 50 szakembert kérdeztek meg: hirdetők, médiaügynökségek és médiatulajdonosok felső vezetői nyilatkoztak arról, hogy véleményük szerint miként alakulnak a reklámköltések 2009 második félévében az idei első félévhez képest.
Köztudott, hogy a 2009-es év első fele jelentős csökkenést hozott a magyar médiapiacon is. Kíváncsiak voltak, hogy ez az időszak vajon tényleg a mélypont volt-e, vagy még nem értük el a gödör alját. Ezért a mostani felmérésben arra keresték a választ, hogy az első félévhez képest a másodikban – akár a szezonális hatások, akár más tényezők hatására – milyen irányba várható elmozdulás a reklámforintok elköltésében. A kapott válaszokat összesítő táblázatban azt mutatják be, hogy az egyes médiatípusokra vonatkozóan a válaszadók hány százaléka vár növekedést, stagnálást vagy csökkenést.
A legoptimistább előrejelzés az internettel és a kábeltelevíziókkal kapcsolatban tapasztalható, itt messze legtöbben növekedést várnak. A többség az országos tévéknél is emelkedést remél, itt viszont relatíve magas a csökkenést prognosztizálók aránya. A nyomtatott sajtó esetében a magazinpiachoz kötődő várakozások a kedvezőbbek, itt a válaszadók legnagyobb része stagnálást jövendöl, emellett valamivel többen vannak a visszaesést jelzők a növekedést gondolókhoz képest. A napilapoknál viszont a többség további esést vár. A lappiachoz hasonló megítélést láthatunk a közterület irányában, míg a legborúsabb képet a rádiós és az indoor piacról alkották a megkérdezettek.