EuroAstra

Javuló teljesítmény az EST MEDIA-nál

2012. I. negyedévében az EST MEDIA Nyrt. konszolidált árbevétele 388 millió forint volt. A cégcsoport konszolidált adózott vállalkozási eredménye -148 millió forint volt, amely 45 millió forinttal és 23 százalékkal mutat kedvezőbb képet a bázisidőszaki adatokhoz képest.

 

2012. I. negyedévében az EST MEDIA Nyrt. konszolidált árbevétele 388 millió forint volt. A cégcsoport konszolidált adózott vállalkozási eredménye -148 millió forint volt, amely 45 millió forinttal és 23 százalékkal mutat kedvezőbb képet a bázisidőszaki adatokhoz képest.

 

Az EST MEDIA Nyrt. fókuszterülete a média, amely piac fejlődésére elsősorban a teljes hirdetési piac volumenének alakulása hat ki. A Társaság alapvető célja a médiatermékek eredményességének javítása, a fogyasztóknak megfelelő platform biztosítása. Ugyanakkor a magyar médiapiac egyik jelentős szereplőjeként az EST Media nem vonhatja ki magát a reklámpiaci  környezet hatásai alól, amelynek alakulása mindenkor a belső fogyasztás függvénye.

 

A cégcsoport konszolidált adózott vállalkozási eredménye 2012 első három hónapjában -148 millió forint volt, amely 45 millió forinttal és 23 százalékkal mutat kedvezőbb képet a bázisidőszaki adatokhoz képest, ami az árbevétel-csökkenésnél nagyobb mértékű, a reorganizációnak köszönhetően elért költségcsökkentésnek tudható be.

 

A 2012-es év elejére levontuk a 2011-es év eseményeiből a megfelelő tanulságokat. Az Event területen átfogó, költséghatékonyabb működést megalapozó intézkedési csomaggal készülünk az idei szezonra. A hagyományos média területen pedig a reorganizáció eredményeképpen összeszerveződött egy nemzetközi multi-platform out-of-home média-portfólió. Mindezek megteremthetik a cégcsoport nyereséges működésének alapjait.

 

A 2011Q1 és 2012Q1 IFRS szerint konszolidált, nem auditált gyorsjelentések főbb eredményadatainak az összehasonlítása

Megnevezés/ E Ft

2011Q1

2012Q1

Változás (E Ft)

Változás (%)

Árbevétel

562 361

388 068

-174 293

-31

Üzemi eredmény

-199 769

-164 102

35 667

18

Értékcsökkenés

32 369

45 491

13 122

41

EBITDA

-167 400

-118 611

48 789

29

Adózott vállalkozási eredmény

-192 813

-147 768

45 045

23

 

A 2011-ben elindult reorganizáció lépései – elsősorban a veszteséges üzletágak leépítése – miatt a Társaság konszolidált árbevétele a 2011. I. negyedéves adatokhoz képest csökkent. A reorganizáció keretében 2011. III. negyedévben új tőke bevonására, hazai és nemzetközi akvizíciókra is sor került. Ez a megelőző évek üzemi veszteségeinek fedezésén túl a bizonyítottan sikeres alaptevékenységekhez (program guide, event) való visszatérést és egyben ezek terjeszkedését is elősegíti: a cégcsoport programkalauz termékei három országban, a 40 milliós magyar, román és bolgár piacot lefedve, platform-függetlenül elérhetőek.

 

 

Pankotai Csaba, az EST MEDIA Nyrt. vezérigazgatója a 2012. év I. negyedévéről és az elkövetkező időszakról:

 

2012 első negyedévében tovább folytatódott a 2011-ben megindult reorganizáció. Mostanra a legfontosabb feladatok az összezsugorodott piachoz idomuló, fenntartható költségszint elérése, a sales tevékenység megerősítése és a cégcsoport nagy presztízsű márkáinak újjáépítése maradtak.

 

Ennek egyik kulcs eleme egy teljesen új értékesítési csoport felállítása volt, amellyel a hangsúly ismét a hagyományosan sikeres programkalauz termékekre került. Az új csapat valamennyi tagja a médiapiacon komoly tapasztalattal rendelkező, elismert szakember. Jól szervezett, stratégiai megközelítésű munkájuk eredménye már a második negyedévben meg fog mutatkozni és az év második felére jelentős árbevétel emelkedést jelent majd a vállalatcsoportnak.

 

Befejeződött emellett a termékmenedzsment átszervezése, amellyel hatékonyabban szolgálható ki a multiplatformú média koncepció, illetve a cégcsoport pénzügyi, gazdasági egységeinek racionalizálása.

 

A termékfejlesztés is új alapokon folytatódott 2012 első negyedévében. Miután mindhárom országban piacra került a helyi programkalauzok okostelefonos applikációja, a további fejlesztés már a három célországra közösen, a Vodafone Magyarország és a Vodafone Románia szakembereinek támogatásával történik. Ennek eredményeképpen a harmadik negyedév közepére tervezzük a mobilEST, a 7Seri Mobil, és a ProMobil következő verziójának kibocsátását. Terveink szerint a megújított nyomtatott termékek, köztük a teljesen átalakított EXIT magazin, a harmadik negyedév végéig piacra kerülnek."

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük