www.henkel.huwww.henkel.hu Stratégiai prioritások és pénzügyi célok meghatározása 2012-ig: árbevétel-arányos adózás előtti eredmény növelése 14 százalékra.

www.henkel.huwww.henkel.hu Stratégiai prioritások és pénzügyi célok meghatározása 2012-ig: árbevétel-arányos adózás előtti eredmény növelése 14 százalékra.

 

   „A továbbra is nehéz piaci körülmények ellenére ismét jó szerves árbevétel-növekedést értünk el a harmadik negyedévben" – mondta Kasper Rorsted az igazgatótanács elnöke. A növekedéshez valamennyi üzletág hozzájárult, amelyek kivétel nélkül jobb teljesítményt nyújtottak a releváns piacaiknál. A növekedési régiókban folytatott üzleti tevékenység ismét kiemelkedő szerepet játszott ennek a pozitív eredménynek az elérésében.

A teljes árbevétel jelentős növekedésében nagy szerepet játszó National Starch üzletágak integrációja a terveknek megfelelően halad. A Henkel 2012-re vonatkozó pénzügyi céljaival kapcsolatban Rorsted hangsúlyozta: Eltökélt szándékunk a jövedelmező növekedés további gyorsítása. Stratégiai prioritásainkra történő még erőteljesebb összpontosításban világosan kijelöltük a középtávú célok eléréséhez vezető utat.

2008 harmadik negyedévében a Henkel 12 százalékkal 3760 millió euróra növelte teljes árbevételét. Ez a jelentős növekedés a jó szerves növekedésnek és a National Starch üzletágak megszerzésének köszönhető. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés még ennél is magasabb, 15,8 százalék.

Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves árbevétel-növekedés 3,5 százalékos volt, amelyhez valamennyi üzletág hozzájárult. Az árbevétel szerves növekedése a növekedési régiókban ismét kétszámjegyű volt, míg az érett piacokat mérsékelt teljesítmény jellemezte.

A vizsgált negyedév üzleti eredményét (EBIT) most is elsősorban az átszervezési költségek befolyásolták. Ezeknek összege 181 millió euró volt az előző év azonos negyedévének 9 millió eurós költségéhez képest. Felmerülésük legfőképpen a globális hatékonyságnövelő programnak és a National Starch üzleti területei integrálásának tulajdonítható. Ennek eredményeképpen az EBIT 191 millió euróra csökkent. Az átszervezési költségek, valamint az egyszeri nyereségek és ráfordítások kiszűrése utáni működési eredmény („módosított EBIT") 368 millió euróról 391 millió euróra nőtt (6,3 százalékos növekedés).

Az árbevétel-arányos adózás előtti eredmény 5,1 százalék volt, míg a módosított árbevétel-arányos adózás előtti eredmény 11 százalékról 10,4 százalékra csökkent. Ezt elsősorban a nyersanyagárak emelkedésének a Mosó- és háztartási tisztítószerek és az Adhesive Technologies üzletágra gyakorolt jelentős hatása idézte elő.

A főként a Henkel Ecolab-részesedéséből származó befektetési eredmény 2 millió euróról 24 millió euróra, míg a nettó kamatköltség 28 millió euróval, -44 millió euróról -72 millió euróra nőtt. Ez nagyrészt a National Starch üzletágak vételárának kifizetéséből adódó magasabb nettó adósságállomány eredménye. A pénzügyi eredmény ennek megfelelően -22 millió euróról -48 millió euróra csökkent. Az adókulcs 25,2 százalék volt.

Az alacsonyabb EBIT és a negatív pénzügyi eredmény növekedése miatt a negyedéves nettó nyereség 107 millió euróra csökkent. Az összesen 6 millió euró kisebbségi részesedés után a negyedéves nettó nyereség 101 millió euró. A 251 millió euró módosított, kisebbségi részesedések utáni nettó negyedéves nyereség az előző évi szintnél 2,4 százalékkal magasabb. Az elsőbbségi részvényenkénti eredmény 0,23 euróra csökkent, míg a módosított érték 3,5 százalékkal 0,59 euróra nőtt.

Fő részesedés
A Henkelnek 29,3 százalékos részesedése van az Ecolab Inc. (St. Paul, USA, – Minnesota állam) társaságban. 2008. harmadik negyedévében az Ecolab Inc. 1626 millió USA-dollár árbevételt ért el, ami 15 százalékos növekedésnek felel meg. A negyedéves nettó nyereség 10,7 százalékkal, 126,2 millió USA-dollárra nőtt az előző évihez képest. A részesedés piaci értéke 2008. szeptember 30-án 2,5 milliárd USA-dollár körüli érték volt.

Aktualizált árbevétel- és nyereség-előrejelzés 2008-ra
2008 első kilenc hónapjának üzleti fejleményei alapján, és a National Starch üzletágak április 3-án történt felvásárlását figyelembe véve a Henkel a 2008. év egészére az alábbi árbevétel- és nyereség-előrejelzéseket határozta meg:

A Henkel 3 és 5 százalék közötti szerves (árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni) árbevétel-növekedés elérését tervezi.

Az átszervezési költségek és az egyszeri nyereségek és ráfordítások kiszűrése utáni üzleti eredmény („módosított EBIT") tekintetében 10 százalék körüli növekedésre számít a Henkel. (A 2007. évi bázisérték 1370 millió euró).

Az átszervezési költségek és az egyszeri nyereségek és ráfordítások kiszűrése utáni elsőbbségi részvényenkénti eredmény („módosított EPS") esetében az egyszámjegyű tartomány alsó sávjába tartozó növekedési értéket vár a Henkel. (A 2007. évi bázisérték 2,19 euró).

A fenti előrejelzések számolnak a „Global Excellence" hatékonyságnövelő program és a National Starch üzleti területeinek integrációja nyomán adódó kezdeti megtakarításokkal.

Az előrejelzés nem tartalmazza az Ecolab-részesedés részleges vagy teljes eladásának hatásait, a felvásárolt National Starch üzletágak vételár-felosztását, amely még nem történt meg, valamint egy lehetséges Ecolab-ügylet, a felvásárlás és az átszervezési költségek adóhatásait.

Pénzügyi célok 2012-re: Jövedelmező növekedésre vonatkozó stratégiai prioritások meghatározása
A Henkel 2012-re vonatkozó pénzügyi célkitűzései a szerves árbevétel további növekedését foglalják magukban az üzleti eredmény és a részvényenkénti nyereség eltérő arányú növekedése mellett. A stratégiai prioritásokra történő még erőteljesebb összpontosítással a Henkel tovább gyorsítja jövedelmező növekedését.

Az árbevétel-arányos adózás előtti eredmény növelését elsősorban a társaság alapvető üzleti tevékenységére történő még hangsúlyosabb összpontosítás révén kívánja elérni a Henkel. Erre vonatkozóan számos intézkedést határoztak meg, amelyek célja a meglévő üzleti potenciál lényegesen nagyobb mértékű kihasználásának elérése. Ebben az összefüggésben a portfólió- és márkamenedzsment, az innovációk és a hatékonyságnövelés játsszák a legnagyobb szerepet. Jelentős eredményeket várnak a National Starch üzleti területek integrációjától, valamint a februárban bejelentett „Global Excellence" program megvalósításától is.

Ezen túlmenően a Henkel fokozott figyelmet kíván fordítani vásárlóira közvetlen kapcsolatok kialakítása és közös stratégiák kidolgozása révén. Ez a hozzáadott értéket biztosító szolgáltatások bővítését és a Henkel lehetőségeinek a vevői igények kielégítésére történő felhasználását is magában foglalja.

A Henkel jövőbeli sikerének további fő tényezője a világszerte a társaságnál dolgozó 55 000 munkatárs továbbképzése. Ezen a téren a Henkel a teljesítményorientáltság növelését, valamint a sokféleséget stratégiai versenyelőnynek tekintő megközelítés erősítését állítja középpontba.

A részletes pénzügyi célok 2012-re a következők:
  – Átlagos szerves árbevétel-növekedés: 3-5 százalék
  – Módosított árbevétel-arányos adózás előtti eredmény: 14 százalék 2012-re
  – A módosított elsőbbségi részvényenkénti nyereség átlagos növekedése: 10 százalék felett

http://www.henkel.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük