Júniustól 60%-os foglaltság, máris új hajóval bővülő flotta! – Sikeres az első profi balatoni vitorlás charter cég
"Az előszezonban átlagosan 25%-os volt a kihasználtság, június elejétől azonban jelentősen megnövekedett az érdeklődés, foglaltságunk 60%-osra emelkedett!"- számolt be eredményeikről a legújabb és legnagyobb balatoni vitorlás flottát tulajdonló EastCraft Kft. ügyvezetője Helmeczi Rozália. – Az idei évben bővítés nem szerepelt a cég eredeti tervei között, ám mivel foglalásaik már május hónapban jelentősek voltak, ezért egy új hajó beszerzése mellett döntöttek.
"Az előszezonban átlagosan 25%-os volt a kihasználtság, június elejétől azonban jelentősen megnövekedett az érdeklődés, foglaltságunk 60%-osra emelkedett!"- számolt be eredményeikről a legújabb és legnagyobb balatoni vitorlás flottát tulajdonló EastCraft Kft. ügyvezetője Helmeczi Rozália. – Az idei évben bővítés nem szerepelt a cég eredeti tervei között, ám mivel foglalásaik már május hónapban jelentősek voltak, ezért egy új hajó beszerzése mellett döntöttek.
Április elején szállt vízre az a hat luxus kategóriájú tengeri túravitorlás, melyet a Balaton első profi, vitorlások bérbeadásával foglalkozó cége, az EastCraft Kft. a hazai vízi turizmus megreformálásának céljából vásárolt meg.
Habár közel kéttucatnyi "fekete" vállalkozás már korábban is működött, ezek adatai nem tekinthetők relevánsnak a balatoni charter piacon, így az EastCraft az első olyan cég a tavon, aki szolgáltatásainak és hajóinak színvonalával változást hozhat a balatoni nyaralási szokásokban.
Az ügyvezető kiemelte, hogy a balatoni szezon beindulása egyértelműen a magányszemélyek arányába kezdte elbillenteni a korábbi céges bérlők túlsúlyát, a folyamatos érdeklődésből érzékelhető, hogy a tartalmas, aktív pihenést kedvelők felfedezik ennek a nyaralási formának a szépségeit és előnyeit.
A bérlők összetételéről még elmondható, hogy az ügyfelek kb. 80%-a – zömében rendezvényszervező cégek – rendezvényekre vette igénybe a hajókat. Azon cégek aránya jóval kisebb, akik saját maguknak béreltek hajókat például belső tréningek megtartására vagy ügyfeleik vitorláztatására.
Helmeczi Rozália érdekességként említi, hogy a Balatonra visszatértek az adriai charterezők. Az adriai, ezen belül főként a horvát charter cégek magatartása visszariasztotta a magyar vendégeket, akik örömmel fogadják az amúgy is jóval olcsóbb hazai szolgáltatást.
Az eddigi tapasztalatok alapján úgy tűnik a magyar bérlők – a nemzetközi charter trendekkel ellentétben- 2-3 héttel a bérlés előtt jelentkeznek.
Egyelőre ugyanis még nem alakult ki a Balatonon az a szokás, hogy kihasználva az előfoglalási kedvezmények adta lehetőségeket, már a tavaszi idényben lefoglalják a hajókat, holott a bérlők jóval nagyobb kedvezményekhez juthatnának ez által.
A szezon alakulásában árnyalja a képet az is, hogy a klasszikus szálláshely szolgáltatással ellentétben a vitorlázásban nem a meleg és a napsütés a fontos időjárási elemek, hanem a széladottságok, amelyek elő-, és utószezonban kedvezőbbek, mint nyáron, így ősszel magasabb kihasználtsággal kalkulálnak, mint a tavaszi szezonban
Amennyiben továbbra is a jelenlegi trend érvényesül úgy a cég vezetői szerint terveiket túlszárnyaló eredményekre számíthatnak az egész évet tekintve és jövő tavasszal még nagyobb flottával várhatják a szezont.