KGFB: Az első hét után élen a nagyok — A pénzintézeti hátterű biztosítókban a legnagyobb a bizalom
4 perc olvasásA CLB Független Biztosítási Alkusz adatai alapján az idei kötelező kampány első hetében az Allianz, az Uniqa, valamint az Aegon vezeti az új kötések listáját: minden második autós ennél a három biztosítónál kötött szerződést. Érdekes fejlemény, hogy a banki hátterű, vagy szoros banki kötődéssel rendelkező biztosítók iránt a legnagyobb az autósok bizalma.
A CLB Független Biztosítási Alkusz adatai alapján az idei kötelező kampány első hetében az Allianz, az Uniqa, valamint az Aegon vezeti az új kötések listáját: minden második autós ennél a három biztosítónál kötött szerződést. Érdekes fejlemény, hogy a banki hátterű, vagy szoros banki kötődéssel rendelkező biztosítók iránt a legnagyobb az autósok bizalma.
A piacvezető alkusz által működtetett biztositastipp.hu statisztikái szerint ugyanis – bár a kötelező biztosítás kiválasztásánál már valóban nem csak az ár számít- az Aegon, az Allianz, és a K&H Biztosítókat több mint 90 százalékban választják az ügyfelek, ha azok legkedvezőbb díjat ajánlják nekik. Ez az arány – nevezzük a biztosítók bizalmi indexének – más társaságok esetében átlagosan csak 60-70 százalék.
Az Allianz több mint ötödét szerezte meg az eddig biztosítót váltó ügyfeleknek, igaz, csaknem ennyi autós el is vándorolt a társaságtól. Így, ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a piacvezető cég ügyfeleinek száma nem változik jelentősen. Jelentősen bővülhet viszont az Uniqa és az Aegon ügyfélállománya: nyolcszázezer biztosítást váltó autóst feltételezve a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén előbbi harmadával, míg utóbbi negyedével bővítheti kötelezős ügyfélkörét.
A győztesek közé sorolható a Generali-csoport is: a Generali-Providencia és a Genertel – közel azonos teljesítménnyel – együttesen a kötési lista második helyét tudná elfoglalni.
A biztosítók sorrendje az első hét adatai alapján
(forrás: biztositastipp.hu)
Biztosító |
Aránya az új kötések között |
Allianz Hungária Biztosító Zrt. |
21,5% |
Uniqa Biztosító Zrt. |
16,2% |
AEGON Magyarország Biztosító Zrt. |
14,3% |
Genertel Biztosító |
9,4% |
Generali-Providencia Biztosító Zrt. |
9,0% |
Magyar Posta Biztosító Zrt. |
8,7% |
K&H Általános Biztosító Zrt. |
7,9% |
Union Biztosító Zrt. |
4,8% |
Közlekedési Biztosító Egyesület |
4,4% |
AIM Biztosító Egyesület |
1,8% |
Groupama-Garancia Biztosító Zrt. |
1,7% |
MKB Biztosító Rt. |
0,2% |
Signal Biztosító Zrt. |
0,1% |
WABARD |
0,0% |
A bizalmi index vizsgálatából egyértelmű, hogy az egyesületi forma még mindig nem tudta visszaszerezni a MÁV ÁBE fiaskója után elvesztett bizalmat, hiszen a Közlekedési Biztosító Egyesületet (KÖBE) alig 61 százalékban választják csak azok az ügyfelek, akiknek pedig a KÖBE ajánlja a legolcsóbb biztosítást. Hasonló akadályba ütközött a Genertel is, amely vélhetően még mindig az indulása első évének visszavonható kármentességi kedvezménye miatt kevésbé népszerű. Noha ezen a gyakorlaton már a tavalyi kampányban változtatott a Generali csoportba tartozó direktbiztosító, bizalmi indexe mégis 50 százalék alatti volt az első héten.
A tavalyi csaknem tíz százalékos állományvesztés után az idén akár pozitív szaldóval is zárhat a K&H Biztosító, ha a következő hetekben is hasonló arányban szerez, illetve veszít ügyfeleket. Az OTP Garancia és a Groupama biztosítók összeolvadásából idén létrejött Groupama-Garancia sem a bizalmi indexet, sem az új szerzések számát tekintve nem szerepel túl jól: utóbbinak oka a kínált díjstruktúra, míg a bizalom tekintetében valószínűleg éppen az akvizíció körülményei zavarták meg a korábban két külön biztosítóhoz tartozó ügyfeleket. Az új társaság a jelenlegi állás alapján a kampány végére akár a kötelező biztosítási állományának negyedét is elveszítheti.
Ennél is rosszabbul járhat viszont a piachoz tavaly csatlakozó Wabard biztosító, amely – mivel a kampányban új szerződést nem köthet, meglévő ügyfeleinek pedig nagyjából a tavalyi tarifáit hirdette meg – a piacon végbement általános díjcsökkenés miatt ügyfeleinek akár többségét is elveszítheti a jelenlegi tendenciák folytatódása mellett.
Ami az általános díjcsökkenést illeti, korábbi várakozásainkat megcáfolva ismét meglepetést szereztek a biztosítók. – mondta el Bravik Attila, a CLB helyettes ügyvezetője. – A biztositastipp.hu oldalon tarifáló és szerződést kötő ügyfelek eddig átlagosan 18 százalékkal kötöttek olcsóbban biztosítást, mint a tavalyi kampányban."