A CLB Független Biztosítási Alkusz adatai alapján az idei kötelező kampány első hetében az Allianz, az Uniqa, valamint az Aegon vezeti az új kötések listáját: minden második autós ennél a három biztosítónál kötött szerződést. Érdekes fejlemény, hogy a banki hátterű, vagy szoros banki kötődéssel rendelkező biztosítók iránt a legnagyobb az autósok bizalma.

A CLB Független Biztosítási Alkusz adatai alapján az idei kötelező kampány első hetében az Allianz, az Uniqa, valamint az Aegon vezeti az új kötések listáját: minden második autós ennél a három biztosítónál kötött szerződést. Érdekes fejlemény, hogy a banki hátterű, vagy szoros banki kötődéssel rendelkező biztosítók iránt a legnagyobb az autósok bizalma.

 

A piacvezető alkusz által működtetett biztositastipp.hu statisztikái szerint ugyanis – bár a kötelező biztosítás kiválasztásánál már valóban nem csak az ár számít- az Aegon, az Allianz, és a K&H Biztosítókat több mint 90 százalékban választják az ügyfelek, ha azok legkedvezőbb díjat ajánlják nekik. Ez az arány – nevezzük a biztosítók bizalmi indexének – más társaságok esetében átlagosan csak 60-70 százalék.

Az Allianz több mint ötödét szerezte meg az eddig biztosítót váltó ügyfeleknek, igaz, csaknem ennyi autós el is vándorolt a társaságtól. Így, ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a piacvezető cég ügyfeleinek száma nem változik jelentősen. Jelentősen bővülhet viszont az Uniqa és az Aegon ügyfélállománya: nyolcszázezer biztosítást váltó autóst feltételezve a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén előbbi harmadával, míg utóbbi negyedével bővítheti kötelezős ügyfélkörét.

A győztesek közé sorolható a Generali-csoport is: a Generali-Providencia és a Genertel – közel azonos teljesítménnyel – együttesen a kötési lista második helyét tudná elfoglalni.

A biztosítók sorrendje az első hét adatai alapján

(forrás: biztositastipp.hu)

Biztosító

Aránya az új kötések között

Allianz Hungária Biztosító Zrt.

21,5%

Uniqa Biztosító Zrt.

16,2%

AEGON Magyarország Biztosító Zrt.

14,3%

Genertel Biztosító

9,4%

Generali-Providencia Biztosító Zrt.

9,0%

Magyar Posta Biztosító Zrt.

8,7%

K&H Általános Biztosító Zrt.

7,9%

Union Biztosító Zrt.

4,8%

Közlekedési Biztosító Egyesület

4,4%

AIM Biztosító Egyesület

1,8%

Groupama-Garancia Biztosító Zrt.

1,7%

MKB Biztosító Rt.

0,2%

Signal Biztosító Zrt.

0,1%

WABARD

0,0%

A bizalmi index vizsgálatából egyértelmű, hogy az egyesületi forma még mindig nem tudta visszaszerezni a MÁV ÁBE fiaskója után elvesztett bizalmat, hiszen a Közlekedési Biztosító Egyesületet (KÖBE) alig 61 százalékban választják csak azok az ügyfelek, akiknek pedig a KÖBE ajánlja a legolcsóbb biztosítást. Hasonló akadályba ütközött a Genertel is, amely vélhetően még mindig az indulása első évének visszavonható kármentességi kedvezménye miatt kevésbé népszerű. Noha ezen a gyakorlaton már a tavalyi kampányban változtatott a Generali csoportba tartozó direktbiztosító, bizalmi indexe mégis 50 százalék alatti volt az első héten.

A tavalyi csaknem tíz százalékos állományvesztés után az idén akár pozitív szaldóval is zárhat a K&H Biztosító, ha a következő hetekben is hasonló arányban szerez, illetve veszít ügyfeleket. Az OTP Garancia és a Groupama biztosítók összeolvadásából idén létrejött Groupama-Garancia sem a bizalmi indexet, sem az új szerzések számát tekintve nem szerepel túl jól: utóbbinak oka a kínált díjstruktúra, míg a bizalom tekintetében valószínűleg éppen az akvizíció körülményei zavarták meg a korábban két külön biztosítóhoz tartozó ügyfeleket. Az új társaság a jelenlegi állás alapján a kampány végére akár a kötelező biztosítási állományának negyedét is elveszítheti.

Ennél is rosszabbul járhat viszont a piachoz tavaly csatlakozó Wabard biztosító, amely – mivel a kampányban új szerződést nem köthet, meglévő ügyfeleinek pedig nagyjából a tavalyi tarifáit hirdette meg – a piacon végbement általános díjcsökkenés miatt ügyfeleinek akár többségét is elveszítheti a jelenlegi tendenciák folytatódása mellett.

Ami az általános díjcsökkenést illeti, korábbi várakozásainkat megcáfolva ismét meglepetést szereztek a biztosítók. – mondta el Bravik Attila, a CLB helyettes ügyvezetője. – A biztositastipp.hu oldalon tarifáló és szerződést kötő ügyfelek eddig átlagosan 18 százalékkal kötöttek olcsóbban biztosítást, mint a tavalyi kampányban."

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük