Könnyű vörösborok és delikátesz- Élénk piacot tükrözött a ProWein
4 perc olvasásA válság ellenére optimisták a bortermelők és az égetett szeszesitalok gyártói. Ezt tükrözte a 2009. ProWein szakvásár Düsseldorfban, március végén. Fókuszában az alacsony alkoholtartalmú borok álltak, a zöldszilváni szőlőfajta 350 éves jubileuma, valamint a szüreti koktélok.
A válság ellenére optimisták a bortermelők és az égetett szeszesitalok gyártói. Ezt tükrözte a 2009. ProWein szakvásár Düsseldorfban, március végén. Fókuszában az alacsony alkoholtartalmú borok álltak, a zöldszilváni szőlőfajta 350 éves jubileuma, valamint a szüreti koktélok.
– Az élénk érdeklődést jelzi, hogy 35 ezer szakmai látogatót regisztráltak a düsseldorfi vásár bejáratainál; 5 százalékkal többet, mint előző alkalommal. Különösen a külföldiek aránya növekedett, 12,3 százalékkal. Főleg az USÁ-ból, Skandináviából, a Benelux országokból, Svájcból és Szlovéniából jöttek többen – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője.
Idén szerte a világból 3180 kiállító használta ki a lehetőséget, hogy bemutassa termékeit és szolgáltatásait ezen az egyedülálló üzleti fórumon. Az európai és tengerentúli klasszikus borvidékek mellett újonc kiállítók is szerepeltek, mint például Egyiptom vagy Algéria.
– A ProWein egyrészt túlszárnyalta várakozásainkat, másrészt azt mutatja, hogy az élelmiszer ágazaton belül a borfogyasztás is még viszonylag stabil – állapítja meg Máté Szilvia.
Nem akarnak lemondani a finom italokról
A kiállítók is elégedetten nyilatkoztak. John Mills, a Constellation Europe cég nagybritanniai és európai értékesítési menedzsere így fogalmaz:
– A ProWein újra sikeres kiállításnak bizonyult számunkra. Minden fontos partnerünkkel találkozhattunk, köztük a top beszerzőkkel három legfontosabb célpiacunkról, Skandináviából, a Benelux országokból és Kelet-Európából.
A német kiállítók véleményét Monika Reule, a Német Borintézet igazgatója fogalmazza meg:
– A ProWein minden évben a hazai és nemzetközi borpiac barométere. Cégeink kínálatának pozitív visszhangja reménykeltő abból a szempontból, hogy a német bor szektort nem érinti erősen a gazdasági válság. Úgy látszik, a borok barátai a mostani időkben sem akarnak lemondani a finom italok élvezetéről.
Tízből nyolc látogató kóstolt
A ProWein egyik legvonzóbb része a kóstoló csarnok, ahol a piac szempontjából fontos témákról kaphatnak áttekintést az érdeklődők. Sokan ízlelgették kíváncsian az alacsony alkoholtartalmú vörös borokat. A végfogyasztóknál ugyanis a trend a könnyű, friss, gyümölcsös vörösborok irányába változik. Ugyanakkor a vörösbor termelése világszerte terjed a mérsékelt éghajlatú területeken.
Fehér boroknál a burgundi fajták iránt nyilvánult meg nagy érdeklődés.
Idén a látogatók 80 százaléka kereste fel a kóstoló csarnokot.
Máté Szilvia fontosnak tartja megemlíteni, hogy a vásárban külön bemutatót rendeztek a delikátesz és bor kapcsolatának, „A bor legjobb barátai" címmel. Ott több mint 30 kiállító adott ötleteket különösen a szaküzletek menedzsereinek ahhoz, hogy szélesítsék, optimalizálják kínálatukat.
A legfinomabb olívia olajok, bazsalikom ecetek és pástétomok mellett újszerű pralinék, gourmet mártások, finom csokoládé kreációk és merész fűszerkrémek hatottak a látogatók ízlésére és fantáziájára.
A külön bemutató keretében naponta tartottak rendezvényeket. Például olíva olajakat kóstoltattak, fűszer szemináriumokat tartottak a só és bors szerepéről, valamint előadásokat a bor és csokoládé együttes fogyasztásáról.
Szüreti koktélok – égetett szeszesitalok
Az égetett szeszes italok kínálata is kiválóan sikerült a ProWein során. Ebben a termékcsoportban 300-nál több cég állította ki magas alkoholtartalmú újdonságait. Mindenek előtt a szüreti koktélok vonzották a látogatókat.
A müncheni Pusser's bár híres mixere, Bill Dick és Dávid fia retro stílusban keverték a koktélokat, hogy bemutassák modern változataikat is.
A vásár után következett „A ProWein a városba megy" akció. Több mint húsz étterem, borkereskedő és szórakozóhely vett részt Düsseldorfban, valamint környékén a közönség-akcióban.
A következő ProWein 2010. március 21.-23. között lesz, szintén Düsseldorfban.