Korhatáros rádiótelefon márka:Válás az asztaltól, de nem az ágytól
5 perc olvasásA Eiffel irodaházban az új djuice központban ma jelentették be, hogy a márka – talán a világon példátlan módon – úraindul. Először is korhatáros lesz, azaz 15-26 éves korig lehet csak szerződést kötni. (26 éves kor után finoman eltanácsolják a meglévő ügyfeleket a Pannon – azaz Telenor – ügyfélkörébe. Ha nagyon akar maradhat, de sem készüléket, sem kedvezményeket nem kap, de új előfizetést sem létesíthet, csak a számát tarthatja meg….)
A Eiffel irodaházban az új djuice központban ma jelentették be, hogy a márka – talán a világon példátlan módon – úraindul. Először is korhatáros lesz, azaz 15-26 éves korig lehet csak szerződést kötni. (26 éves kor után finoman eltanácsolják a meglévő ügyfeleket a Pannon – azaz Telenor – ügyfélkörébe. Ha nagyon akar maradhat, de sem készüléket, sem kedvezményeket nem kap, de új előfizetést sem létesíthet, csak a számát tarthatja meg….)
A kizárólag fiataloknak szóló mobilmárka, a djuice kiválik tehát most kiválik a a Pannon GSM Távközlési Zrt.-ből, – Telenor – mondta el az összegyűlt újságíróknak Biró Balázs, a márka vezetője pénteken Budapesten a cég frissen berendezett központjában tartott sajtótájékoztatón. Önálló lesz, ők csak a Pannon magyar vezérigazgatóságnak tartoznak felelősséggel. A piacpolitikát, árjegyzéket, a támogatott telefontípusokat önállóan határozzák meg. Hálózatként a Pannon hálózatát használják.
Újdonság a magyar gyakorlatban, hogy a márka a jövőben csak a 26 év alattiaknak értékesít előfizetéseket és szolgáltatásokat, s tarifáit és szolgáltatásait a 15 és 26 év közötti korosztály igényeinek folyamatos kutatásával és figyelembevételével alakítja. A jelenlegi kínálatban sportolás, bulizóhely, ruhabolt egyaránt szerepel. De nem csak a telefon értékesítésre törekszik. Mindemellett az előfizető vagy feltöltő kártya tulajdonos egy olyan matricát kap, amiben egy RFID chip van. Ennek segítségével a szerződött helyeken az illető kedvezményt kap, és a WEB shopban beváltható pontokat szerez. 15-20 százalékos kedvezményt adnak a márkához csatlakozó, például divat, sport és egyéb üzletekben való vásárláskor. Az igénybe vehető boltok és szolgáltatások körét folyamatosan végzett közvélemény kutatások segítségével a fiatalok igényeihez hangolják. Ezért is lett szlogen: ez egy nyílt kódú márka.
Most mintegy 500 ezer djuice-előfizető van. A korhatárba beleillők mozgását a Pannontól igen egyszerűen lehet megtenni – várják onnan a fiatalokat -, de a visszafelé mozgás a korhatár betöltése után egy speciális csakis nekik szóló ajánlattal könnyíti meg a válást. Az esztendő végére 100-200 ezerrel szeretnék növelni az ügyfelek számát.
Biró Balázs elmondta, nagyon kell ügyelni a trükkök nélkül, a korrektségre a fiatalokkal szemben. Egy apró hiba ebben a körben nagyon gyorsan elterjed, és akkor vége a dalnak, annál a korosztálynál, de még a következőnél sem lehet visszaszerezni a hitelességet. Éppen ezért a cég központja az az Eiffel irodaház földszintjén illetve a mélyített szinten lévő két helységben szinte közös azzal a klubszerű térrel, amely a közös rendezvényre és találkahelyük szolgál. Az uj márkának három éve van, hogy behozza azt a várható piacnövekedést, amit az anyacég elvár tőle. Ezért mindenkivel, beleértve saját anyacégét is versenyez. Ami szerinti azért lesz könnyebb, mert itt nem kell más piaci csoportokra tekintettel lenni. Itt csak egy korosztály van, szinte egyfajta nagyon kritikus felfogással. A magyar fiatalok ugyanis egyre jobban mérlegelnek, a maguk szempontjai szerint „szinte kis felnőttként" képesek felelős döntéseket hozni anyagi ügyeikben. Ugyanakkor kerülik amiről úgy hírlik hogy drága, vagy ami bonyolult.
Nem véletlen – mint egy kérdésre elmondták – a „nagy szolgáltatókkal" ellentétben nem kínálnak pénzért letölthető tartalmat, csengőhangot, képet. Tudják, hogy a fiatalok „úgyis beszerzik", így a felesleges szolgáltatásokkal nem növelik a költséget. Ugyancsak ennek a jegyében olcsó feltöltős internetet kínálnak – Kb-onként 5 Ft, de ez egy éven belül kell hogy elhasználják, illetve újra töltsék, mert a szolgáltatók jelenlegi kínálatában havonta törlődik az egyenleg. De azt is tudják, hogy a fitatalok, inkább vezetékes netet használnak, a WAP, illetve a mobilnet csak afféle tartalék hozzáférés, hiszen a drágaság mítosza – igencsak erős.Az egyszerűség jegyében a SMS és az MMS egységáron van, Ugyancsak egységes -és sajnos perc alapú – a hívásdíj is, díjcsomagtól függően. Itt is lehet „flottákat" létrehozni, ahol a tagok nulla forintért hívhatják egymást. Először a http://www.myvip.hu/ / http://www.myvip.com/ köré szerveződik ilyen flotta.
A mindössze 18-20 munkatársat foglalkoztató márka mind a három mobilszolgáltatóval versenyez, így a Pannonnal is. Amint a tájékoztatón Biró Balázs elmondta négy díjcsomaggal indulnak- a számlás például bruttó 20, a kártyás 29 forintos percdíjat tartalmaz, s lesz közösségi és hálózati tarifa is. A djuice márka jelenleg hat országban, 10 millió előfizetővel rendelkezik, Magyarországon már hat éve van jelen.