Kötelező évi 10 ezer forint alatt – százezernyi autós számára realitás
4 perc olvasásA kotelezo.hu szakértői portál adatai szerint az idei kampányban átlagosan 40 százalékkal zuhantak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás árai, az átlagdíj alig haladja meg a 15 ezer forintot. Az egyes autósok által kalkulálható értékek között természetesen jelentős szórás tapasztalható, így az idei évben az autósoknak százezres nagyságrendű rétege tapasztalhatja elképedve, hogy a biztosítási kalkulátor legelőnyösebb ajánlatként egy négyjegyű összeget dob ki a számára. Érdemes megvizsgálni, kik az esélyesek idén az ilyen kedvező ajánlatra.
A kotelezo.hu szakértői portál adatai szerint az idei kampányban átlagosan 40 százalékkal zuhantak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás árai, az átlagdíj alig haladja meg a 15 ezer forintot. Az egyes autósok által kalkulálható értékek között természetesen jelentős szórás tapasztalható, így az idei évben az autósoknak százezres nagyságrendű rétege tapasztalhatja elképedve, hogy a biztosítási kalkulátor legelőnyösebb ajánlatként egy négyjegyű összeget dob ki a számára. Érdemes megvizsgálni, kik az esélyesek idén az ilyen kedvező ajánlatra.
A kötelező biztosítás díjait meghatározó számtalan tényező közül négy alapvető elem emelhető ki: az üzemben tartó kártörténete, életkora, lakhelye, valamint a gépjármű teljesítménye. Értelemszerűen a legjobbak a kilátásai azoknak a középkorú vagy idősebb, 8-10 éve balesetmentesen közlekedő autósoknak, akik vidéki lakóhellyel és kisebb teljesítményű autóval rendelkeznek.
A 2011. évi KGFB teljesítmény kategóriái (kW) 0-37 38-50 51-70 71-100 101-180 180+ |
Átlagdíjak eltérése a két szélső korcsoportban
Forrás: kotelezo.hu |
A budapestiek átlagosan mintegy harminc százalékkal drágábban köthetnek kötelezőt, mint egy vidéki kistelepülés lakói. Ezért a fővárosiak közül még a B10 bónusszal rendelkezők közül is csak a legkisebb teljesítménykategóriába eső autóval rendelkezőknek van esélyük 10 ezer alatti kötelezőre. (Ilyen autókra példa: Fiat Cinquecento, Citroen Saxo vagy Seat Ibiza korábbi modelljei, stb.)
30 év alatt az eleve meglévő korosztályonkénti díjkülönbség mellett még a vidékiek esetében is a kártörténet hiánya tartja magasan a díjakat: balesetmentes vezetés esetén is 10 évbe telik, amíg az autós A0-ből a legkedvezőbb B10-es kategóriába kerül. Ezért ebben a korcsoportban csak elvétve van esély négy számjegyű tarifára.
„Vidéki középkorú autósok esetében, magas bónuszfokozat mellett azonban még a leggyakoribb 71-100 kW teljesítménykategóriában is számottevő esély van arra, hogy a legolcsóbb ajánlat nem éri el a tízezres határt – emeli ki Lantos Lóránt, a kotelezo.hu vezetője. – Ehhez sokszor csak arra van szükség, hogy az autós további egy-két kedvezménnyel (ilyen az e-mail vagy a gyerekkedvezmény) rendelkezzen."
Néhány további érdekesség:
|