A kotelezo.hu szakértői portál adatai szerint az idei kampányban átlagosan 40 százalékkal zuhantak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás árai, az átlagdíj alig haladja meg a 15 ezer forintot. Az egyes autósok által kalkulálható értékek között természetesen jelentős szórás tapasztalható, így az idei évben az autósoknak százezres nagyságrendű rétege tapasztalhatja elképedve, hogy a biztosítási kalkulátor legelőnyösebb ajánlatként egy négyjegyű összeget dob ki a számára. Érdemes megvizsgálni, kik az esélyesek idén az ilyen kedvező ajánlatra.

 

A kotelezo.hu szakértői portál adatai szerint az idei kampányban átlagosan 40 százalékkal zuhantak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás árai, az átlagdíj alig haladja meg a 15 ezer forintot. Az egyes autósok által kalkulálható értékek között természetesen jelentős szórás tapasztalható, így az idei évben az autósoknak százezres nagyságrendű rétege tapasztalhatja elképedve, hogy a biztosítási kalkulátor legelőnyösebb ajánlatként egy négyjegyű összeget dob ki a számára. Érdemes megvizsgálni, kik az esélyesek idén az ilyen kedvező ajánlatra.

A kötelező biztosítás díjait meghatározó számtalan tényező közül négy alapvető elem emelhető ki: az üzemben tartó kártörténete, életkora, lakhelye, valamint a gépjármű teljesítménye. Értelemszerűen a legjobbak a kilátásai azoknak a középkorú vagy idősebb, 8-10 éve balesetmentesen közlekedő autósoknak, akik vidéki lakóhellyel és kisebb teljesítményű autóval rendelkeznek.

A 2011. évi KGFB teljesítmény kategóriái (kW)

0-37

38-50

51-70

71-100

101-180

180+

Átlagdíjak eltérése a két szélső korcsoportban

 

2010

2011

Változás

25 év alatt

37,8 e Ft

23,8 e Ft

-37%

50 év felett

25,1 e Ft

14,5 e Ft

-42%

Forrás: kotelezo.hu

A budapestiek átlagosan mintegy harminc százalékkal drágábban köthetnek kötelezőt, mint egy vidéki kistelepülés lakói.  Ezért a fővárosiak közül még a B10 bónusszal rendelkezők közül is csak a legkisebb teljesítménykategóriába eső autóval rendelkezőknek van esélyük 10 ezer alatti kötelezőre. (Ilyen autókra példa: Fiat Cinquecento, Citroen Saxo vagy Seat Ibiza korábbi modelljei, stb.)

30 év alatt az eleve meglévő korosztályonkénti díjkülönbség mellett még a vidékiek esetében is a kártörténet hiánya tartja magasan a díjakat: balesetmentes vezetés esetén is 10 évbe telik, amíg az autós A0-ből a legkedvezőbb B10-es kategóriába kerül. Ezért ebben a korcsoportban csak elvétve van esély négy számjegyű tarifára.

„Vidéki középkorú autósok esetében, magas bónuszfokozat mellett azonban még a leggyakoribb 71-100 kW teljesítménykategóriában is számottevő esély van arra, hogy a legolcsóbb ajánlat nem éri el a tízezres határt – emeli ki Lantos Lóránt, a kotelezo.hu vezetője. – Ehhez sokszor csak arra van szükség, hogy az autós további egy-két kedvezménnyel (ilyen az e-mail vagy a gyerekkedvezmény) rendelkezzen."

Néhány további érdekesség:

  • A kotelezo.hu oldalain biztosítót váltók közül eddig a legnagyobb összeget, évi 78 ezer forintot az a 46 éves budapesti autós spórolta meg, aki Ford Mondeojára az eddigi 144 ezer helyett 66 ezer forintért kötött kötelezőt. Egy mohácsi 35 éves Suzuki Swift tulajdonos évi 960 forintért is váltott, igaz, a 9000 ezer forintos díja ezáltal így is 10 százalékkal múlta alul előző évi díját.
  • A legmagasabb átlagos havi jövedelme Felcsút (171 ezer Ft), míg a legalacsonyabb Pálmajor (33 ezer Ft) lakosainak volt 2010-ben. Suzuki Swift 1.3-as autóra végzett modellszámítás alapján megállapítható, hogy 14 biztosító közül 7 ajánlata nem tesz különbséget a két település között, 6 esetében tapasztalható 5-30 százalékos díjeltérés Pálmajor javára, miközben egy biztosító 14 százalékkal magasabb összegért kínálja ugyanazt a biztosítást számukra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük