Kötelező helyzet: Félidei eredmény: magasan vezet a Genertel, a legtöbben az Allianztól jöttek el
5 perc olvasásA kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány (kgfb) során az autósoknak a novemberi hónap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy váltási szándék esetén felmondják szerződésüket az eddigi biztosítójuknál. A CLB Független Biztosítási Alkusz legfrissebb adataiból az derül ki, hogy az időszak félidejében a legtöbben a Allianz Hungária Biztosítótól jöttek el – bár tudni kell, hogy a kötelező piac közel felét birtokló piacvezető társaság esetében ez a tény is viszonylag alacsony mértékű lemorzsolódást takar.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány (kgfb) során az autósoknak a novemberi hónap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy váltási szándék esetén felmondják szerződésüket az eddigi biztosítójuknál. A CLB Független Biztosítási Alkusz legfrissebb adataiból az derül ki, hogy az időszak félidejében a legtöbben a Allianz Hungária Biztosítótól jöttek el – bár tudni kell, hogy a kötelező piac közel felét birtokló piacvezető társaság esetében ez a tény is viszonylag alacsony mértékű lemorzsolódást takar.
Mindeközben az alkuszcégnél messze a legtöbb szerződést az idén debütáló Genertel direktbiztosítóval kötötték, káresemény esetén vállalva a megelőlegezett – akár 50 százalékos mértékű – kármentességi kedvezmény elvesztésének kockázatát.
A CLB adatai azt mutatják, hogy az új piaci szereplő mellett a MÁV Biztosítónak sikerül növelnie ügyfelei számát még akkor is, ha az idén a korábbinál többen távoznak ettől a biztosítótól. Egyértelmű nyertesnek tűnik az idén az Aegon, amelyik eddig kétszer annyi új, mint távozó ügyféllel a harmadik a listán.
Fenti három biztosító – amelyeknél együttesen az új szerződéseknek csaknem a kétharmadát kötötték meg – az alábbi csoportokat célozta meg elsősorban sikeres ajánlatokkal: A Budapesten élő fiatal autósok számára általában a MÁV nyújtotta a legkedvezőbb ajánlatot. A Genertel földrajzi szemponttól függetlenül elsősorban a tapasztaltabb és kármentes vezetők körében bizonyul nyerőnek, miközben az Aegon elsősorban a gyermekeseknek kínál nagyon versenyképes díjakat. Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy a szerződők 3-4 százaléka – egyéb szempontokat is mérlegelve – nem a legkedvezőbb árú ajánlat mellett döntött.
Az Allianzon kívül a legtöbben az idén jelentősen drágító Uniquánál mondták fel eddig kötelező biztosítási szerződésüket, őket követi szorosan a Posta és a Generali Biztosító. Ugyanekkora a vesztesége jelenleg a KÖBÉ-nek is, viszont ezt az egyesületet közel ugyanannyi új ügyfél kompenzálja. A többi biztosító esetében az új és távozó ügyfeleknek sem száma, sem egyenlege nem mutat jelentős elmozdulást.
A CLB által működtetett http://www.biztositastipp.hu/ oldalon a mai napig közel 260 ezer felhasználó kérte le jövő évi díjait, ami időarányosan 350 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A szerződést kötök 74 százaléka kapott – átlagosan 23 ezer forinttal – alacsonyabb ajánlatot a jelenlegi biztosítója által kínált díjösszegnél, a megtakarítás mértéke az esetek 86 százalékában haladta meg a 10 ezer forintot. Az eddig megkötött 8.000 darab szerződés átlagos díjösszege 31 ezer forint volt, ami alacsonyabb a tavalyi átlagdíjnál.
Az előző évben új jelenségként találkozhattunk azzal, hogy egyes biztosítók olcsóbban kínáltak szerződést új ügyfeleiknek, mint a korábban náluk szerződő autósoknak. Idén ez a tendencia tovább él: bár a piacvezető társaság az előző évtől eltérően 2008-ra már nem alkalmazza ezt a fajta megkülönböztetést, az ügyfelek jelentős része továbbra is találkozhat ilyen eltéréssel. „Portálunkon automatikusan felkínáljuk a biztosításnak ugyanannál a társaságnál történő újrakötését is. .- mondta Buczolich Antónia, a CLB ügyvezető igazgatója. „Már eddig is a szerződések tíz százaléka volt újrakötés, azonban ez az arány a következő napokban minden bizonnyal emelkedni fog, hiszen sokan mostanában kapják kézhez biztosítóiktól a jövő évi díjértesítőiket."
A CLB 14 éve jelent meg a gépjármű-biztosítási piacon. Napjainkban a társaság már 140 ezer élő biztosítási szerződést kezel, melyek összességében éves szinten 8 milliárd forintos feletti biztosítási díjbevételt eredményeznek. A társaság hat éve fejleszti és használja saját munkájához azt a komplex biztosítási adatbázist, melynek egy része ma már az Interneten mindenki számára hozzáférhető.
A CLB mára a lakosságot érintő valamennyi biztosítási ágazatban képes on-line megoldásokat nyújtani. 2004. novembere óta elérhetőek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások és cascok, 2006. február óta találhatóak meg a lakás- és utasbiztosítások, a tavalyi év közepétől mind a négy termék önálló, tematikus oldalon keresztül elérhető. Ezekhez csatlakozott 2007 júniusától – Magyarországon elsőként – az életbiztosítások megkötésének lehetősége is.