Kozmetikumoknál az ár mellett az összetétel számít leginkább
4 perc olvasás
Az ár mellett a termék összetétele számít a legfontosabb szempontnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak, az életkorral párhuzamosan pedig erősödik a vásárlói tudatosság – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A vásárlók 76 százaléka állítja, hogy el szokta olvasni az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. A hazai piacon több olyan kezdeményezést is találni a gyártók oldaláról, amelyek segítik a vásárlók pontosabb eligazodását.
Az ár mellett a termék összetétele számít a legfontosabb szempontnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak, az életkorral párhuzamosan pedig erősödik a vásárlói tudatosság – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A vásárlók 76 százaléka állítja, hogy el szokta olvasni az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. A hazai piacon több olyan kezdeményezést is találni a gyártók oldaláról, amelyek segítik a vásárlók pontosabb eligazodását.
Kozmetikum vásárlásánál elsősorban az árcímke és a termék összetétele alapján döntenek a magyar nők: a válaszadók 83 százaléka jelölte meg az árat fontos vagy nagyon fontos döntési szempontnak, a felhasznált alapanyagokra pedig 72 százalékuk figyel kiemelten – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. Ezeket a tényezőket a termék eredete, származási helye követi a fontossági sorrendben 62 százalékkal, majd a különböző védjegyek és jelzések – például állatokon nem tesztelt, bio, vegán, alumíniumsó-mentes stb. – megléte 53 százalékkal.
Érdekesség, hogy az életkorral párhuzamosan jelentősen erősödik a vásárlói tudatosság a magyar nők körében: míg a 19-29 éves korosztálynál 55 százalék azoknak az aránya, akik odafigyelnek a termékek összetételére az átlagos 72 százalékkal szemben, addig a 30-39 éves generáció hozza az átlagot, a 40-49 évesek körében viszont már 81 százalék számára fontos vagy nagyon fontos döntési szempont az összetétel.
Előbbiek fényében nem meglepő, hogy a felmérés szerint a vásárlók 76 százaléka állítja, hogy elolvassa az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. A válaszadók 26 százaléka mindig tanulmányozza ezt, mert érdeklik a szépségápolási termékekben felhasznált alapanyagok, 50 százalékuk pedig néha szokta elolvasni az összetevőket tartalmazó, úgynevezett INCI-listát. Ez esetben is tetten érhető, hogy az életkor előrehaladtával egyre jobban odafigyelnek a magyar nők az összetevőkre, az 50-59 év közötti korosztályból ugyanis már 30 százalék azok aránya, akik mindig megtekintik az összetevőlistát a kozmetikumvásárlásnál.
Azok közül, akik nem olvassák el (24 százalék) 11 százalék azért nem teszi ezt, mert nem érti a latin elnevezéseket és 13 százalék pedig azért, mert nem érdekli ez az információ. „A magyar nők egyre inkább odafigyelnek arra, hogy mit kennek magukra, milyen szépségápolási termékeket használnak" – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője. Hozzáteszi: a vásárlók könnyebb eligazodását szolgálják a CD márka által a termékeik csomagolásán a hivatalos összetevőlista mellett használt külön jelzések. A hazánkban az idei évben bevezetett CD Reinheitsgebot jelölés például jól láthatóan mutatja, hogy a termékek mentesek a vitatott összetevőktől, így nem tartalmaznak parabént, ásványi olajat, szilikont, színezőanyagot és állati eredetű összetevőket. Emellett a külön figyelemfelkeltő matricát viselő dezodoraik alumíniumsó-mentesek is.