EuroAstra

LE MANS 24 ÓRÁS VERSENY – TESZTNAP

Image11 20.thumbnailA MICHELIN és partnerei számára hasznos volt a 2011 Le Mans-i 24 órás versenyt megelőző hivatalos Le Mans tesztnap, ahol nyolcórányi tesztelésre volt lehetőség. A cél a Michelin legújabb abroncsválasztékának validálása volt a június 11-12-én megrendezésre kerülő klasszikus francia Le Mans-i 24 órás verseny előtt.

Image11 20.thumbnailA MICHELIN és partnerei számára hasznos volt a 2011 Le Mans-i 24 órás versenyt megelőző hivatalos Le Mans tesztnap, ahol nyolcórányi tesztelésre volt lehetőség. A cél a Michelin legújabb abroncsválasztékának validálása volt a június 11-12-én megrendezésre kerülő klasszikus francia Le Mans-i 24 órás verseny előtt.

Két év szünet után a tesztnap visszakerült az endurance versenynaptárba, hogy a csapatok felkészülhessenek a Le Mans 24 órás verseny 79. futamára.

Az eseményen a MICHELIN és partnerei használhatták a teljes, 13,629 kilométeres versenypályát, amire az év során ritkán van lehetőség, mivel az olyan utakat tartalmaz, melyeken az év többi részében közúti közlekedés zajlik.

– Ez a teszt különösen fontos volt a 2011-ben versenyző prototípusok új generációja miatt – nyilatkozta Serge GRISIN, a Michelin Motorsport részlegének autós versenyekért felelős igazgatója. – Napjaink LMP1-es versenyautói kevésbé erősek, és aerodinamikai jellemzőik és súlyeloszlásuk is változott. Ezért abroncsainknak más követelményeknek kell megfelelniük. Válaszul egy új abroncsválasztékot fejlesztettünk ki, például új 36/71×18-as első abroncsokat, melyek szélesebbek, és nagyobb átmérővel rendelkeznek, mint tavalyi 33/68×18-as elődjeik.  

– Hasznosak voltak számunkra a különböző tesztalkalmak, melyeken partnereinkkel együtt vettünk részt, valamint a versenyek, melyeken az év eleje óta indultak, hogy kifejlesszük új, 2011-es endurance versenyabroncsainkat. Ma az volt a célunk, hogy ellenőrizzük, hogy abroncsaink jó teljesítményt nyújtanak-e ezen a rendkívül sajátos pályán. Elégedettek vagyunk az eredménnyel, és úgy gondolom, hogy képesek leszünk négyszeres szakaszokat megtenni a prototípusokkal a júniusi versenyen.

A nyolcszoros Le Mans győztes dán Tom Kristensen érte el a nap leggyorsabb köridejét (3 perc 27,687 másodperc) az új Audi R18 TDi/MICHELIN volánjánál. A Peugeot-nak szintén sikerült a 3 perc 30 másodperces határon belül kerülnie az új 908-cal Sébastien Bourdais 3 perc 28,304 másodperces eredményének köszönhetően.

Június 11-12-én a MICHELIN visszatér Le Mans-ba, hogy megcélozza 20. és 1998-óta sorozatban 14. győzelmét a francia versenyen. Előtte azonban a MICHELIN és partnerei újra rajthoz állnak két hét múlva a 2011-es Interkontinentális Le Mans Kupa második futamán a Spa-Francorchamps 6 órás versenyen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük