Lekvárgyár
3 perc olvasás
A Mámor Lekvárgyár egész éven át ontotta a finomabbnál finomabb gyümölcsízeket. Most azonban megtörtént a baj. Az almadzsemet gyártó öttonnás vákuumüstökbe elfelejtettek cukrot és más adalékanyagot tenni. Egymillió üveg vált eladhatatlanná, a cég a csőd szélére került.
A Mámor Lekvárgyár egész éven át ontotta a finomabbnál finomabb gyümölcsízeket. Most azonban megtörtént a baj. Az almadzsemet gyártó öttonnás vákuumüstökbe elfelejtettek cukrot és más adalékanyagot tenni. Egymillió üveg vált eladhatatlanná, a cég a csőd szélére került.
A vezérigazgató riasztotta a menedzsmentet, a felügyelő bizottságot és az igazgató tanácsot, de senkinek sem volt ötlete, hogy mit is kellene tenni a rettenetes katyvasszal. Csak egy bátortalan felszólalás hangzott el: vegyük fel a kapcsolatot a közelben lévő sertéshizlaldával. De a csőd még így sem lett volna elkerülhető.
Ekkor a tárgyalóterembe bekopogott a nemrég felvett, fiatal pályakezdő marketinges. Kérem hölgyeim és uraim, nekem vannak ötleteim, szeretném elővezetni. A vezérigazgató fáradtan legyintett, veszíteni valója nem volt, megadta a szót az ifjúnak.
Először is kérem a főmérnök urat, mondja el pontosan a termék hibáit. De előbb szeretném tudni, hogy a címkéket megrendelték már a nyomdától? Még nem, hangzott a válasz. Rendben, telefonáljon valaki a nyomdának, várjanak. Főmérnök úr, hallgatom.
Az élelmiszervegyész képzettséggel rendelkező főkóstolónk szerint teljesen íztelen, nem is hasonlít az almáéhoz. A külleme szürkésbarna, gusztustalan. Az üstmester azt feltételezi, hogy a termék rövid idő alatt megromlik. És elfelejtettük beletenni a szokásos adalékanyagot és cukrot. Amúgy fogyasztható, ha kedve támad valakinek egy ilyen se íze, se bűze termékből csemegézni.
Az ügy megoldható, szólt komolyan az ifjú munkatárs. Rá kell íratni a címkékre a következőt: Legyen Ön is tudatos vásárló! Óvja saját és családja egészségét! A Mámor Lekvárgyár kiváló minőségű új almadzsemje kizárólag nemes gyümölcsből készült. Ízfokozót, színezéket, adalékanyagot, tartósítószert, aromát nem tartalmaz. Cukorbetegek is fogyaszthatják!
A megrendelő áruházlánc átvette a szállítmányt, amely a „kettőt fizet, hármat kap" akció keretében két hét alatt egy szálig elfogyott. Így menekült meg a gyár a csődtől. A fiatal pályakezdő marketinges vezérigazgatói dicséretet és bruttó húszezer forintos fizetésemelést kapott. Többet is megérdemelt volna, de a vezér nem akarta, hogy elbízza magát. Még azt hihetné, hogy okosabb, mint a cég irányítói!
Láng Róbert