Lendületben a reklámeszköz-gyártás – A válság a bolton belüli marketingnek kedvezett
3 perc olvasás
Az Új Széchenyi Terv keretében elnyert 25 millió forintos támogatás felhasználásával helyezett üzembe új digitális nyomdagépsort az A-Z Stúdió Kft. A 38 millió forintos összköltségű beruházásnak köszönhetően ezentúl gyorsabban és költséghatékonyabban állíthatók elő a reklámhordozók akár kisebb példányszámban is. A válság miatt a hangsúly a bolton belüli marketingre helyeződött át, ezért megnőtt a POS eszközök forgalma Magyarországon.
Az Új Széchenyi Terv keretében elnyert 25 millió forintos támogatás felhasználásával helyezett üzembe új digitális nyomdagépsort az A-Z Stúdió Kft. A 38 millió forintos összköltségű beruházásnak köszönhetően ezentúl gyorsabban és költséghatékonyabban állíthatók elő a reklámhordozók akár kisebb példányszámban is. A válság miatt a hangsúly a bolton belüli marketingre helyeződött át, ezért megnőtt a POS eszközök forgalma Magyarországon.
A marketingeszközök hatékonyabb gyártására új digitális nyomdagépet helyezett üzembe az A-Z Stúdió Kft. A 38 millió forintos beruházást az Új Széchenyi Terv 56 százalékban, 24,7 millió forinttal támogatta (KMOP-1.1.4-11/B-2011-0139) – mondta el a cég ügyvezetője.
Gulyásné Zsótér Katalin kiemelte, a nyomdák öldöklő harcot vívnak az ügyfelekért, a piac ezen szegmense telített. Az új gépsor révén a vállalkozás olcsóbban és gyorsabban tud gyártani, és ezentúl helyben készülhet el a termékek nagy része.
Magyarországon erőteljesen nőtt az eladóhelyi marketing forgalma, mivel a cégek a válság miatt a bolton belüli olcsóbb reklámozási formákat preferálják. Fontos felületről is van szó, hiszen a vásárlói döntések a felmérések szerint 80 százalékban az üzletben dőlnek el. A cégek a figyelemfelkeltő polcmarketinget azért sem hanyagolják el, mert azt a konkurencia azonnal kihasználná – mutatott rá a vezető.
Gulyásné Zsótér Katalin hozzátette, a digitális nyomdatechnika térhódítása töretlen, mert bár több ezer példány esetén továbbra is az ofszet-technológia a kedvezőbb, egyre inkább a kis példányszámú, változatos tartalmú anyagokra van szükség. Digitálisan például szórólapból, prospektusból 300-500 példányt, névjegykártyából 50-100 darabot is lehet már kedvező áron gyártani. Ez a kkv-knak, trafikoknak, virágárusoknak is kedvező lehetőség, hogy versenyben maradjanak az igényes színes nyomdai reklámok terén.
A cégvezető elmondta, az A-Z Stúdiónál elengedhetetlenek a további fejlesztések annak érdekében, hogy kihasználják az új digitális nyomdagép kapacitásait. A szakkifejezéssel postpress utómunkálatok (mint például a vágás, hajtás, stancolás) helybeni elvégzésével ugyanis további költségeket lennének képesek lefaragni. A magyar családi vállalkozás tavaly 150 millió forintos árbevételt ért el, idén pedig a beruházás révén legalább 20 százalékos forgalomnövekedést várnak.