EuroAstra

Létszámcsökkentés és fiókbezárások az Erste Banknál

A gazdasági válság következményeként előálló korlátozott bevételi kilátások, a hitelezés visszaesése, a kiemelkedően magas mértékű bankadó és a végtörlesztés intézményének bevezetése okozta jelentős veszteség miatt a jövő év első hónapjaiban dolgozóinak mintegy 15 százalékától kénytelen megválni az Erste Bank Hungary Zrt.

 

A gazdasági válság következményeként előálló korlátozott bevételi kilátások, a hitelezés visszaesése, a kiemelkedően magas mértékű bankadó és a végtörlesztés intézményének bevezetése okozta jelentős veszteség miatt a jövő év első hónapjaiban dolgozóinak mintegy 15 százalékától kénytelen megválni az Erste Bank Hungary Zrt.

 

Jelasity Radován elnök-vezérigazgató közölte: a kedvezőtlen külső gazdasági események, a bankpiac lefékeződése és a céltartalékolási kötelezettségek jelentős növekedése együttesen elkerülhetetlenné teszi a magyar Erste Bank szervezeti átalakítását és fiókhálózatának karcsúsítását.  Álláspontja szerint a hosszú távon is fenntartható működés keretei csak a költségek csökkentésével, szigorú költséggazdálkodás mellett teremthetőek meg.

 

A csoportos létszámleépítés előreláthatólag a teljes állomány közel 15 százalékát érinti, – azaz hozzávetőlegesen 400-450 főt – a fiókhálózat pedig várhatóan mintegy 43 fiókkal csökken. Az elnök-vezérigazgató közölte: az Üzemi Tanáccsal egyeztetve megpróbálják a lehető legtöbb segítséget megadni az érintetteknek és ezzel is enyhíteni számukra a következményeket. Ez azt is jelenti, hogy a Munka Törvénykönyve és a Kollektív Szerződés adta lehetőségeken túl igyekeznek az érintetteknek további juttatásokat nyújtani.

 

Jelasity Radován rámutatott: a tulajdonos Erste Group változatlanul fenntartja a magyar piac és a hazai ügyfelek iránti elkötelezettségét, azonban a bankpiac lefékeződése miatt át kell értékelni a bankcsoport magyarországi középtávú kilátásait, és ennek megfelelően kell alakítani az üzleti stratégiát. Az átalakítási folyamat nem kizárólag létszámleépítést jelent, hanem átfogó megújulást a stratégiától az ügyfélkapcsolatokon keresztül a kockázatkezelésig. A korábbi évek hitelezésen alapuló növekedését felváltja egy, a forrásgyűjtésre fókuszáló, az ügyfélkapcsolatok hatékony kiaknázásán alapuló banki tevékenység. Alapvető cél, hogy az Erste közel 900 ezer magyar ügyfele számára a fő bank legyen, amelyre az élet alapvető dolgaiban – legyen az számlavezetés, megtakarítás, öngondoskodás – mindig lehet számítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük