Magyar élelmiszerek bemutatkozása Sanghajtól Londonig
Európa-szerte és Ázsiában is „vendégszerepelnek" élelmiszereink és boraink, de honfitársaink sem maradnak kóstoló nélkül.
Európa-szerte és Ázsiában is „vendégszerepelnek" élelmiszereink és boraink, de honfitársaink sem maradnak kóstoló nélkül.
Kis túlzással a szélrózsa minden irányában magyar bort kóstolhatnak az érdeklődő látogatók, hiszen májusban Kínában és Európa-szerte megjelenik az Agrármarketing Centrum közösségi standja.
A hónap két legjelentősebb eseménye az intézmény számára kétségkívül a teljes ázsiai élelmiszerpiacot felvonultató SIAL China Sanghajban, illetve a neves „London International Wine Fair" Nemzetközi Bor és Szeszesital szakkiállítás.
A SIAL China kiállítás a párizsi névadóhoz hasonlóan kizárólag szakmai látogatóknak szól. A külpiaci expanzió jegyében, öt év kihagyás után szervez ismét közösségi standot az AMC, 110 m2-es területen 11 kiállító részvételével. A cél a már beindult bor- és élelmiszerexport bővítése többek között delikátesz és kényelmi termékekkel. A kétoldalú agrártárgyalások eredményeként remélhetőleg a közeljövőben bővül a bevitelre engedélyezett termékek köre, ezért a kiállítók előre tekintve új termékkörökkel is tesztelik a piacot / sertéshús, baromfi- és gyümölcskészítmények /.
A legnagyobb angol bor és szeszesital kiállításon, a London International Wine Fair-en a 105 m2 területű közösségi standon 14 magyar cég lesz jelen. A bemutató két területen is zajlik majd: a cégek területe mellett önálló standrészen a tavalyihoz hasonló kóstolózónát alakítanak ki, ahol tematikus egységekben (magyar fajták, világfajták, tokaji borok) sommelier fog magyar borokat kóstoltatni. A boros megjelenésen kívül területen négy magyar pálinkagyártó is jelen lesz, ezen a standrészen is zajlanak majd vezetett kóstolások. Külön teremben tematikus kóstolót és a magyar borokról, pálinkákról szóló előadást is tartanak az érdeklődő szakmai közönségnek.
A magyar élelmiszerek idén a Baltikumban is képviseltetik magukat: a Litvánia második legnagyobb városában, Kaunasban megrendezésre kerülő AgroBalt kiállításon Magyarország kiemelt státuszt kapott, így Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter úr is jelen lesz. A magyar élelmiszeripari kiállítók az összesen 60 m2-es területen mutatkoznak be.
Tokaji borainkat Délkelet-Európa legkiemelkedőbb mezőgazdasági és élelmiszeripari seregszemléjén, az Újvidéki Nemzetközi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Vásáron is kóstolhatják az érdeklődők. A magyar élelmiszergyártók termékkínálatában főként a húskészítmények, tejtermékek, a konzerv-, mélyhűtött-, és gyorsfagyasztott termékek, továbbá borok szerepelnek. Az importőrökkel együttműködve idén már összesen 31 magyar cég, köztük hét magyarországi vállalat első ízben képviselteti magát. A hagyományokhoz híven 2012-ben is folytatódik a magyar élelmiszerek népszerűsítése Szerbiában: Az „Ízeset Magyarországról – Csárdás bújt a lábunkba" elnevezésű áruházi akciók során májusban 7 szerb áruházban mintegy 70 magyar terméket lehet megkóstolni és megvásárolni.
Az AMC mindeközben a hazai szakmai közönség életében is jelen van: közösségi standdal szerepel a Hódmezővásárhelyen a XIX. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napokon, valamint a XVI. Pápai Agrárexpón is.