Magyar filmes siker Cannesban
Két arany delfint is elnyert a Greenroom a vállalati filmeknek rendezett nemzetközi versenyen. A Cannes Corporate TV&Media Awardson aranyat még nem nyert magyar alkotás. Az idei Cannes Corporate Media & TV Awards nyertesei Cannesban, a Palm Beach-en vehették át díjaikat. A világ egyik legnagyobb nemzetközi vállalati filmes fesztiváljáról a magyar nyertes a Greenroom Reklámügynökség két arany trófeával térhetett haza.
Két arany delfint is elnyert a Greenroom a vállalati filmeknek rendezett nemzetközi versenyen. A Cannes Corporate TV&Media Awardson aranyat még nem nyert magyar alkotás. Az idei Cannes Corporate Media & TV Awards nyertesei Cannesban, a Palm Beach-en vehették át díjaikat. A világ egyik legnagyobb nemzetközi vállalati filmes fesztiváljáról a magyar nyertes a Greenroom Reklámügynökség két arany trófeával térhetett haza.
A nemzetközi versenyre 772-en jelentkeztek, 40 országból (köztük Ausztrália, Brazília, Egyesült Arab Emírségek, Hollandia, Hong Kong, Japán, Katar, Németország, Singapúr, Svérdország, Thaiföld, Kanada, USA és Oroszország).
152 filmet 36 kategóriában díjaztak Arany, Ezüst és a Fekete Delfin Trófeával. A nyertesek részletes listája megtalálható a fesztivál honlapján.
A magyar díjnyertes filmek
Magyarok még soha nem nyertek aranyat a Cannes Corporate Media & TV Awardson (tavaly az Opera imázsfilmje ezüst delfint nyert), de most egyből kettőt is hazavihettek.
A Greenroom a "MOL Group – UPPP Campaign Video 2014: Enter if you Dare!"
filmjével nyert arany díjat az integrált kommunikáció kategóriában. A zsűri a díjátadón kiemelte, hogy ebben a kategóriában rendkívül erős volt a mezőny, ezért három ezüst díjat is kiosztottak az arany mellett. A nyertes film a 13 országban futó UPPP toborzó kampány részeként földtudományi és olajmérnöki képzésben résztvevő hallgatók figyelmét hívta fel, az egyetemisták részére indított virtuális olajfúró versenyre. (rendező: Mankovits Marcell)
https://www.youtube.com/watch?v=5r42eLzhHeM
https://www.youtube.com/watch?v=nP-O4WvUEu8
A Greenroom másik első helyezett filmje, a Magyarországon már négy díjat besöprő, NESTLÉ Purinának készített „HEROSZ Happy Hours Animal Shelter Digital Campaign", a Szponzoráció, Non-profit, CSR kategóriában vihetett el Arany Delfint.
A kisfilm az 1 %-os adókért küzdő videók kliséit parodizálva szerzett jelentős adományokat a PURINA által támogatott Herosz Állatotthonnak. (rendező: Sós Bálint)
https://www.youtube.com/watch?v=r2u5qklGdV8
A Cannes Corporate Media & TV Awards évente díjazza a világ legkiválóbb vállalati filmjeit, online média és TV-s dokumentumfilmeket. A díjakat – vállalati filmes fesztiválként egyedülállóan – a világ egyik legfontosabb filmközpontjában – Cannesban, Franciaországban adják át. A Cannes Corporate Media & TV Awards-ot a Filmservice International alapította 2010-ben, székhelye Bécs. Azóta a fesztivál folyamatosan nő és így válik világszerte a vállalati filmek egyik fő fesztiváljává.
Stábok:
MOL Group UPPP film
Megbízó: MOL GROUP
Head of Group Corporate Communications, Vice President: Dominic Köfner
Head of Digital Marketing and Communications: Birinyi Gábor
Ügynökség: Greenroom
Kreatívigazgató: Vida Gusztáv ; Account director: Botos István
Senior szövegíró: Jávor Bence
Produkció: Top Dog Films
Rendező: Mankovits Marcell ; Operatőr: Győri Márk ; Vágó: Győri Márk, Mankovits Marcell
Gyártásvezető: Nikléczy Attila ; Forgatókönyv: Mankovits Marcell ; Utómunka: Digital Apes
HEROSZ Happy Hours film
Megbízó: Herosz Állatotthon
Ügynökség: Greenroom
Kreatívigazgató: Vida Gusztáv ; Account director: Botos István
Senior szövegíró: Jávor Bence ; Account manager: Pomozi Bernadett
Rendező: Sós Bálint ; Operatőr: Garai Gábor
Vágó: Szabó Tamás ; Gyártásvezető: Násztor Bence ; Hang: Kiss Attila
(A fotón Birinyi Gábor (MOL Group), Walton Tamás (Greenroom), Dominic Köfner (MOL Group), Mankovits Marcell (Greenroom), Kolesár Krisztián (Greenroom))
http://www.cannescorporate.com
Lantai József