MALÉV SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MOSZKVÁBAN: Az új ottani MALÉV légibázis a Domogyedovó (DME) nemzetközi repülőtér
A Malév 2008. március 30-tól Seremetyevó helyett a modern, az utazóközönség igényeit teljes körűen kiszolgáló, a oneworld taglégitársaságai és az AiRUnion által is használt Domogyedovó (DME) nemzetközi repülőtérre közlekedteti moszkvai járatait.
A Malév 2008. március 30-tól Seremetyevó helyett a modern, az utazóközönség igényeit teljes körűen kiszolgáló, a oneworld taglégitársaságai és az AiRUnion által is használt Domogyedovó (DME) nemzetközi repülőtérre közlekedteti moszkvai járatait.
„A Malév Domogyedovóra naponta közlekedő moszkvai járatának menetrendje jól illeszkedik az AiRUnion nyolc és a S7 légitársaság tizenhét Oroszországba és FÁK országokba közlekedő járataihoz. A magyar nemzeti légitársaság ezzel megteremtette annak lehetőségét, hogy Budapestről Moszkván keresztül Oroszország legnagyobb városai mindössze egy átszállással elérhetővé váljanak, illetve az orosz piacokról érkező utasok a Malévvel repüljenek tovább az európai és észak-atlanti desztinációkba." – mondta Leonov Péter a Malév vezérigazgatója a reptérváltás alkalmából szervezett nemzetközi sajtótájékoztatón Moszkvában március 31-én.
A Malév domodegyovói üzemelése hozzájárul a társaság közép- és hosszú távon stabil és eredményes működéséhez, piaci fejlődéséhez, emellett a légitársaság az orosz és FÁK piacokon történő további terjeszkedést is tervezi. A dinamikusan fejlődő orosz piac hosszú évekre előre vetíti a folyamatos bővülés lehetőségét.
A Malév moszkvai járatán mintegy 5%-os utasszámbővülést regisztrált a tavalyi évben, miközben a business forgalom még jelentősebben, közel 12%-kal növekedett az előző évhez képest. Ez év első két hónapjában további forgalombővülést regisztrált a társaság, 12%-kal utaztak többen Malév járatokon, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
„A minőségi szolgáltatások széles skálájával Domodegyovó repülőtér Oroszország és a FÁK országok legátfogóbb útvonalhálózatát kínálja az utasoknak. Ezáltal a Domogyedovóra való üzemelés a légitársaságok számára lehetővé teszi, hogy mind az európai mind pedig az oroszországi forgalmukat hatékonyan növeljék. Biztosak vagyunk abban, hogy a dinamikusan fejlődő Malév is sikeres forgalmat fog bonyolítani repülőterünkön." – hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Sergey Rudakov, a Domogyedovó repülőtér vezérigazgatója.
Székely Árpád magyar nagykövet a Malév és a Domogyedovó repülőtér együttműködését méltatva kifejtette: „A menetrendszerinti domogyedovói járat beindulása fontos esemény. Mint ismeretes a repülőteret a közelmúltban Kelet-Európa legjobb légikikötőjének választotta az ACI, míg a Malév idén januárban kapta meg a 'Kelet-Európa Legjobb Légitársasága' elismerést. Ezt figyelembe véve joggal bízhatunk abban, hogy a két, maga területén vezető légiközlekedési szolgáltató együttműködése is eredményes lesz. Biztos vagyok benne, hogy a domogyedovói járatok nagyobb utasforgalmat fognak vonzani Magyarország és Oroszország között."
A Malév évente több mint hárommillió utast szállít menetrend szerinti járatain. Repülőgépei reggeltől estig szinte folyamatosan a levegőben vannak, s biztosítják az összeköttetést 34 ország 54 városával. A partner légitársaságokkal közösen üzemeltetett járatokkal 38 ország 71 városának elérhetőségét teszi lehetővé utasai számára. A Malév a oneworld teljes jogú tagként nyújtja utasai számára a szövetség összes szolgáltatását és előnyét.
A légitársaság 26 repülőgépből álló flottájának gerincét 18 darab új generációs Boeing 737-es alkotja. A Malév rendelkezik továbbá két hosszú távú repülésre alkalmas szélestörzsű géppel (B-767-300ER, B767-200ER) illetve 6 db regionális forgalmat teljesítő Fokker 70-es CRJ-200-as repülőgéppel is. A modern gépparkkal a magyar légitársaság magas szintű kényelmet biztosít utasainak, és hatékony üzemeltetést tesz lehetővé. Az újgenerációs gépeken az utasok kényelmét a turistaosztályon is bőrülések, és az európai átlagnál nagyobb széktávolság szolgálja. A Malév menetrendi hálózata kedvező átszállást biztosít a kelet-európai, közel-keleti valamint a nyugat-európai és észak-amerikai városok között.
Moszkvába a Malév 1959. április 7. óta közlekedtet menetrendszerinti járatokat, melyeket az első évben kievi leszállással Il 14-es repülőgéppel, a non stop járatokat pedig 1960. május 25.-től Il-18-as repülőgéppel teljesítette a légitársaság.
A Domogyedovó Nemzetközi Repülőtér a legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő orosz légikikötő, amely utas szám tekintetében Moszkvában is az első helyen áll. A repülőtér 2007-ben 18.755.098 utast szolgált ki, ami 22%-os forgalombővülésnek számít az elsőző évhez képest. A Skytrax szerint – mely a legismertebb független nemzetközi légiközlekedési kutató és tanácsadó iroda – a Domogyedovó a második legjobb repülőtér Közép és Kelet-Európában. A felmérésben 95 országban kérdezték meg az utazóközönség véleményét. Domogyedovó a jelentős forgalombővülést a repülőtérre járatot indító új légitársaságoknak, a repülőtér által nyújtott szolgáltatások megújításának illetve az új utas és repülőgép kiszolgálási technológiák bevezetésének köszönheti. A 2007-es eredmények összesítése alapján az ACI Európa Domogyedovó Nemzetközi Repülőtérnek a „Legjobb Kelet-Európai Repülőtér" címet adta. Szintén az első helyen szerepelt csoportjában a növekedés gyorsasága szempontjából, és a megtisztelő 19-ik helyet foglalhatja el az európai légikikötők sorában.
A közelmúltban a Domogyedovót meghatározó olyan légitársaság választotta moszkvai repülőteréül, mint például a Thai Airways, China Eastern, Iberia, Eurofly, Singapore Airlines, Wind Jet, bmi, Royal Jordanian Airlines, Austrian Airlines, és a JAL.