Nagyon égő Facebook oldalak taroltak szeptemberben — A legtöbb rajongót gyűjtött magyar oldalak a Fészbuker.hu alapján
5 perc olvasás
Szeptemberben a humoré volt a főszerep a magyar Facebook oldalakon. Két „nagyon égő" tartalmú oldal, valamint a Humorsziget gyűjtötte a legtöbb rajongót a Front Page Communications által gondozott Fészbuker.hu adatai szerint. A márkák közül a Norbi Update valamint a L'Oréal, a médiumok kategóriájában pedig a SportHirado.hu szerepel a lista elején.
Szeptemberben a humoré volt a főszerep a magyar Facebook oldalakon. Két „nagyon égő" tartalmú oldal, valamint a Humorsziget gyűjtötte a legtöbb rajongót a Front Page Communications által gondozott Fészbuker.hu adatai szerint. A márkák közül a Norbi Update valamint a L'Oréal, a médiumok kategóriájában pedig a SportHirado.hu szerepel a lista elején.
A Facebookon is véget ért a nyár: a Szállás.hu szárnyalása, valamint az időjárással foglalkozó Facebook oldalak (Időkép, Köpönyeg.hu) iránt mutatott kiemelt figyelem után a közösségi médiát elemző Fészbuker.hu adatai szerint humorral búcsúztunk a nyártól.
Miközben a Facebook szeptemberi újításai borzolták a felhasználók idegeit, villámként söpört végig a magyar felhasználók körében a '10 nagyon égő Fészbuk állapot és hozzászólás' nevű oldal, amely alig 2 hét alatt 147 ezer új rajongót gyűjtött, és ezzel megszerezte a rajongószám szerinti lista első helyét. A második szintén egy „égő" témájú oldal, a harmadik pedig a Humorsziget, amely közel 50 ezer új rajongóval gazdagodott az első őszi hónapban. Az összesített lista negyedik helyén Magyarország vezető bulvár napilapja, a Blikk foglal helyet, 36 ezer új rajongóval. Ötödik 'A legkínosabb tükrös Iphone képek', a hatodik pedig egy közösségi vásárlással foglalkozó oldal, a Kupon Mánia, amelyhez 22 ezren csatlakoztak.
A márkák közül szeptemberben a Norbi Update, a L'Oréal Paris Hungary valamint az AXE (Magyarország) rajongó-gyűjtő potenciálja volt a legerősebb. Érdekesség, hogy ezúttal az összesített lista első ötven tagja közé két banknak is sikerült bekerülnie. Az OTP Bank 6 ezer, a Raiffeisen Bank oldala pedig 5600 új rajongót gyűjtött szeptemberben. A korhatárosra állított alkohol márkák közül a Varga Pincészet vezeti a szeptemberi rajongógyűjtést 2600 új követővel, majd a Captain Morgan Hungary következik 2400 lájkolóval.
A média világában a lassú visszatérés ideje a szeptember, és ez jól látszik a Fészbuker.hu adatai alapján is. Még csak éppen beindultak a hagyományosan késő ősszel és télen felpörgő tehetségkutató és valóságshow műsorok, amelyek a korábbi szezonban rendre az élbolyban végeztek. Média kategóriában az ősz első hónapjában a már említett Blikk nyerte a versenyt. A bulvárlap egyébként 113 százalékkal növelte bázisát, ezzel a növekedési arányt tekintve is az élen végzett. Sokan csatlakoztak a Sporthirado.hu-hoz, valamint a hagyományosan nagyon aktív Radio Face – FM 88.1 oldalához is. A média listában utánuk a Class FM-es Morning Show, valamint a Viasat műsora, az Aranypart következik. A nagy kereskedelmi televíziók műsorai közül az X-Faktor közel 8 ezer új rajongóval előzi meg az ÖsszeEsküvők hivatalos oldalát, amely 5400 követővel gazdagodott. Az összesített listán az első 50-be került még a Nemzeti Sport Online. A Való Világ egyelőre csak lassan indul be: az új villalakók oldalai még embrionális fázisban vannak, a műsor Facebook oldala pedig mindössze 4 ezer új rajongót gyűjtött.
Ha a média esetén bemelegítő időszakról lehet beszélni, akkor a politikusokról és pártokról az adatokat látva az alvás jut az eszünkbe. Nincs igazán kiugró teljesítmény, a közélet kategóriában a Jobbik Magyarországért Mozgalom vezeti a listát 2 ezer új rajongóval, a legnagyobb közéleti oldalhoz, Orbán Viktorhoz is mindössze 1500-an csatlakoztak szeptemberben.
A teljes, 150 oldalt tartalmazó toplista a https://www.facebook.com/feszbuker?sk=app_274728602550103 címen érhető el.
A legtöbb új rajongót szerzett oldalak
2011. szeptember
Forrás: Fészbuker.hu
Helyezés |
Oldal neve |
Új rajongók 1 hónap alatt |
Növekedési arány |
1 |
147638 |
ÚJ |
|
2 |
89695 |
ÚJ |
|
3 |
49832 |
59.24 % |
|
4 |
36691 |
113.51 % |
|
5 |
33770 |
ÚJ |
|
6 |
22227 |
28.38 % |
|
7 |
22134 |
21.44 % |
|
8 |
20757 |
18.42 % |
|
9 |
20078 |
94.34 % |
|
10 |
16868 |
20.97 % |
A 10 legnagyobb arányban növekedett oldal
2011. szeptember
Forrás: Fészbuker.hu
Helyezés |
Oldal neve |
Új rajongók 1 hónap alatt |
Növekedési arány |
1 |
3837 |
119.16 % |
|
2 |
36691 |
113.51 % |
|
3 |
8270 |
111.62 % |
|
4 |
3434 |
95.76 % |
|
5 |
20078 |
94.34 % |
|
6 |
5513 |
88.72 % |
|
7 |
14731 |
82.36 % |
|
8 |
4112 |
80.25 % |
|
9 |
8061 |
78.98 % |
|
10 |
5605 |
70.93 % |
Módszertan
Az adatok a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatbázisából származnak.
Az új rajongószám szerinti havi összesítés során minden olyan magyar vonatkozású, adatbázisunkban szereplő oldalt figyelembe vettünk, amely a hónap végére (2011. szeptember 30.) rendelkezett legalább 3.000 rajongóval. A növekedési mutató kiszámolásánál azokat az oldalakat vettük figyelembe, amelyek a hónap elején (2011. szeptember 1.) rendelkeztek 3.000 rajongóval. Ha tehát egy oldal 3.000 rajongóval indult és a hónap végére 6.000 rajongója lett, 100%-os lett a növekedési mutatója. A vizsgált oldalak között nem szerepelnek a wikipedia alapján létrehozott oldalak, valamint az alkalmazások oldalai.
A rajongószám szerinti növekedési mutató inkább a nagy oldalaknak kedvez (a hálózati hatás miatt könnyebb szám szerint több rajongót gyűjteniük), míg a százalékos növekedési mutató a kisebb oldalaknak.
Amennyiben az Ön által keresett oldal nem található a listában, kérjük jelezze nekünk az info@feszbuker.hu címen, vagy az alábbi regisztrációs lapon: http://feszbuker.hu/add
Az adatok forrása a Facebook Application Interface (Facebook API).