
Miért ne frissítsd az Iphone 14 pro-t IOS 26 -ra?
Történetünk onnan indul, hogy az Apple nagy büszkén elénk tolta a legújabb iOS 26-ot. „Telepítsd bátran, jobb lesz, gyorsabb lesz, biztonságosabb lesz!” – harsogja a marketing. Mi pedig, jóhiszemű felhasználóként, engedtünk a csábításnak.
És innen indult a mai nap horror show-ja. Így nézhet ki a telód képernyője….
A 26-os frissítés után a kijelző úgy döntött, hogy minimalistát játszik: teljesen fehér háttér, semmi ikon, semmi élet. Olyan, mint egy IKEA bútorlap – csak ez több mint 500 ezer forintba került. Ha mégis sikerül belépni, akkor az appok felénél fehér képernyő, majd fagyás.
Az appváltó olyan látványt nyújt, mint egy glitch-art kiállítás: félbevágott ablakok, elcsúszott grafika, mintha az Apple titokban a modern művészet szponzora lenne.

Lesikálva Nullára A Telefon És Gyári Új A Verzió, De Semmi!
Fehér képernyő, 69% akkumulátor, 100% idegbaj
Frissítés után a 14 Pro kijelzője úgy döntött, hogy ő bizony minimalistára vált: egy szép nagy fehér képernyő, semmi más. Nincs app, nincs menü, csak a „Zen” mód. Persze nem szándékosan. Próbáltuk újraindítani, kényszeríteni, töltőre tenni – de a végeredmény ugyanaz: fehér képernyő, miközben a telefon belül valószínűleg röhög rajtunk.

Appok nyílnak… majd fagynak
Amikor éppen sikerült életet lehelni a készülékbe, az alkalmazások fele elindult… és azonnal fehér képernyőn fagyott le. Az appváltóban össze-vissza ugráló, félbetört kártyák látványa már inkább egy glitch-art kiállításra emlékeztetett, mintsem egy prémium telefonra.
Reset, recovery, DFU – újra és újra
Jött a teljes beállítás-reset, aztán a teljes törlés, majd a recovery mód. Végül a DFU mód, ami az iPhone-világ atombombája: minden adat megy a levesbe, tiszta újratelepítés, mintha most bontottuk volna ki a dobozból. És ez nem egyszer, hanem újra meg újra. Mert persze közben beragadt a telepítési csík, újra kellett próbálni másik kábellel, másik porttal. Klasszikus Apple-élmény: amit a reklámokban nem mutatnak.
Ezt a sort aki nem ismerné, annak most megosztjuk, hogya ne kelljen keresnie.
iPhone Recovery mód erőltetése főleg ha a telefonod Iphone 14 pro
Ha a telefon nem reagál, akkor manuálisan kell Recovery vagy DFU módba kényszeríteni, mert úgy a gépnek fel kell ismernie.
Face ID-s modellek (X és újabb)
Nyomd meg gyorsan a hangerő fel gombot.
Nyomd meg gyorsan a hangerő le gombot.
Ezután tartsd nyomva az oldalsó (power) gombot, amíg a képernyőn meg nem jelenik a kábeles laptop ikon → Recovery mód.
Ha így sem látja a gép → próbáld DFU módot:
Csatlakoztasd USB-vel.
Gyors hangerő fel → gyors hangerő le.
Oldalsó gombot nyomva tartod, kijelző elsötétül.
Ekkor oldalsó + hangerő le együtt kb. 5 mp.
Engedd el az oldalsót, de a hangerő le-t még 10 mp-ig tartsd.
A kijelző fekete marad, de az iTunes-nak fel kell ismernie DFU módban.
Az eredmény? Ne frissítsd az iPhone 14 Pro-t IOS 26-ra!
A telefon továbbra is labilis, fehér képernyős fagyásokkal. És most jön a lényeg: ha még garanciális, akkor esetleg kapsz csere-készüléket. Ha nem? Akkor készítsd elő a pénztárcád, mert az Apple szervizben bizony több százezer forintos alaplap- vagy kijelzőcserével fognak „meglepni”.
Fogyasztóvédelmi kérdések
És itt a nagy kérdés: hogyan képzeli ezt az Apple? Hogy egy prémium kategóriás, méregdrága telefon egy frissítés után gyakorlatilag használhatatlan lesz? Hogy a „biztonsági frissítés” helyett a felhasználó azt kapja, hogy: „telefon kuka”?
A fogyasztóvédelmi logika alapján: ha egy gyártó hivatalos frissítése tönkreteszi a terméket, akkor felelősséget kellene vállalnia érte. Nem átterhelni a javítási költséget a felhasználóra.
És mit tesz ilyenkor az Apple?
Na itt jön a legszebb rész. Gondolhatnánk, hogy a világ egyik legnagyobb techcége ilyenkor azt mondja:
„Elnézést, elcsesztük.”
„Ez a mi hibánk, kicseréljük a készüléket.”
„Itt van egy voucher, itt van egy kedvezmény, itt egy új telefon.”
De nem. A valóságban a forgatókönyv ez: Ha még van garanciád → kapsz új készüléket, vagy alaplapcserét.
Ha nincs garanciád → mehetsz a kasszához. Több százezer forintos számlával. És persze a „felhasználói hiba” bélyegével.
Más szóval: az Apple azt mondja: „Te frissítettél? Gratulálunk, most már a te bajod. Ha pénzed van, mi megjavítjuk. Ha nincs, akkor csodáld tovább a fehér képernyőt.”
Fogyasztóvédelmi kérdésünk
És itt álljunk meg egy pillanatra. Ha egy gyártó frissítése miatt válik használhatatlanná egy termék, akkor ki a felelős?
A felhasználó, aki követte a hivatalos tanácsot, és frissített?
Vagy a gyártó, aki kiadott egy bugos rendszert, ami tömeges hibákat okoz?
Normális világban ez egyértelmű: a gyártó a felelős.
A fogyasztóvédelmi logika szerint az Apple-nek felelősséget kellene vállalnia, és ingyen javítani vagy cserélni a készülékeket.
Ehelyett jön a szokásos üzenet: „Ez ritka eset, nem széles körű probléma, de mi mindig igyekszünk segíteni…” – ami magyarul annyit tesz: „Viszlát, a pénztárnál találkozunk.”
A panaszok nagyszáma okán azonban, nem lennénk meglepődve azon sem, ha az Iphone 14 pro tulajdonosok készüléke hirtelen cserélődni kezdene a kezdeti néhány száz eurós beszámítás az árba helyett.
Szóval, kedves iPhone 14 Pro tulajdonosok: mielőtt rányomtok a „Frissítés telepítése” gombra, gondoljatok bele – lehet, hogy a nap végén nem új funkciókkal lesztek gazdagabbak, hanem egy szép, drága, fehér kijelzős papírnehezékkel.
Kérdés: tényleg így kellene, hogy történjen ha az Spple korrekt?