2022.július.05. kedd.

EuroAstra Internet magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

Nincs munkaerőhiány, csak változó példaképek

4 perc olvasás

42443.jpgGályarabság helyett munka élmény? Változó példaképek, és változó munkahelyek.

 

A tőzsdecápa Gordon Gekko ideje rég lejárt, de már Steve Jobs sem példakép többé az új generációnak.

Amerikában már ugy fognak a nagy bankok és brókerházak informatikust, hogy a kedvező fizetés mellé, például engedélyezik a nem banki öltözködést (kopott farmer, sportcipő), és egyre terjed a rugalmas munkaidő is. Ahol lehet ott meg a távmunka. Kérdés Magyarország alkalmazkodik-e vagy elszökik a munkaerő? Sokszor ez elsődleges motiváló tényező a fizetés és a cafeteria mellett.

Önvezető autók, mesterséges intelligencia, az emberi munkaerőt helyettesítő robotok – miért a pénz maradna változatlan?  Vajon az egyre nagyobb teret hódító sharing economy felborítja majd a gazdasági berendezkedésünket? Miért nehéz megfelelő munkaerőt találni? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphattak választ, akik csütörtökön délután ellátogattak az UNIQA Money Lounge meetup-ra.

Október 12-én „Finance & Future” címmel rendezték meg az első UNIQA Money Lounge meetup-ot, amely a pénzügyi és startup-világ vezető szakembereivel a fintech szektor legaktuálisabb kérdéseit boncolgatta.  A budapesti EXTRA-ban a mintegy 80 érdeklődő három 20 perces előadáson vehetett részt. Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója, Bálint Viktor, a BnL Grow Partners managing partnere, valamint Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus többek között a digitális forradalomról, annak társadalomra gyakorolt hatásairól, a biztosítások létjogosultságáról, a fiatal munkaerő megszólításáról fejtették ki meglátásaikat, tapasztalataikat. A meetup végén a három szakember Breuer Péterrel, a SquAD – Magyarország legfiatalabb – ügynökségének vezetőjével és Dr. Karafiath Balázzsal, Mindshift coach-csal kiegészülve egy kerekasztal-beszélgetés keretei közt vitatta meg a pénzügyi szektor jelenét és jövőjét.

Az elmúlt években kevesebb a munkavállaló, hiszen folyamatos a kiáramlás külföldre. A demográfia sem segít, már régóta nem születik annyi gyermek, ráadásul a kevesebb elérhető munkavállaló is nehezebben szólítható meg.  Azonban ez a vállalatokon is múlik. Már nem elég, ha egy kicsit többet fizetnek, mert a mai fiatalok számára már nem a bér a döntő. A sikeres toborzás kulcsa ma, hogy személyesen kell megszólítani a fiatalokat és tudatni velük, hogy érdekes, hasznos és kreatív alkotásban számítanak rájuk a cégek.

Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója az eseményen elmondta: „A nagy munkaerőpiacon valóban szűkült a kínálat, de egy intézmény szintjén kijelenthető: nincs munkaerőhiány, csak nem jók az üzenetek. A mai fiatal munkavállalóknak ugyanis már mások a példaképei, ők már más kulcsszavakkal szólíthatóak meg és más csatornákat érdemes használni ezek eljuttatására. Míg korábban Gordon Gekko a Tőzsdecápákból ismert, dörzsölt brókercég vezető, később Steve Jobs a tökéletesség és precizitás példaképe, most Mark Zuckerberg a fiatalok etalonja, aki értékes és új dolgokat teremt, miközben láthatóan kiegyensúlyozott életet él. Ha be szeretnénk vonzani a kreatív fiatalokat magunk mellé a napi 8 órás munkába, új és személyes mondanivalót kell küldenünk nekik. Tapasztalatom szerint, ha aztán valaki azt érzi, hogy fontos, amit csinál, hogy újat és értelmeset teremt, akkor nagyobb lesz a munkabírása és lojálisabb is lesz a vállalathoz.”

A pénzügyi szférában a keresett szakmák is változnak. Az adminisztrációt egyre inkább automatizálják, teret nyert a digitalizáció, ez már forradalom. Megváltoztak a munkakörnyezetek, a munkaidő fogalma is.

A meetup-on erre bemutatott példa az UNIQA call centere volt, melyen a változó ügyféligények is nagyon jól nyomon követhetők. Az ügyfelek többsége a honlapon kezdi el az elérhetőségek keresését, főleg reggel 9 és 10 között, a munkakezdésnél, utána mindenki belemerül a feladataiba, 10 után meredeken zuhan az igénybe vétel. Munkaidő után pedig megint élénkül. A biztosító társaság ezért is vezette be Magyarországon elsőként, hogy este 10-ig nyitva tartja az chates ügyfélszolgálatot. Ennek kapcsán most az otthoni munkavégzés lehetőségeit vizsgálják. Korábban ugyanis a call centeres ült egy boxban és dolgozott, de ma már az is elképzelhető, hogy a biztosítóban dolgozó édesanya felkapja az iPad-jét, és délután vagy este otthonról chatel az ügyfelekkel.
 

A rendezvényen elhangzott, a pénzügyi szolgáltatók nem másért, hanem az ügyfélélményért versenyeznek. A hagyományos értelemben vett biztosítási szektor is meg fog változni. A biztosítókon múlik, hogy erre mennyire vannak felkészülve. Számos olyan projektet fut, ahol kifejezetten az az elvárás, hogy a nem biztosítói tapasztalattal rendelkező fiatalok gondolják újra mire és hogyan lenne szükségük, például egy casco-biztosításban, hiszen ma már lehetetlen küldetés, hogy a mai fiatalokat a klasszikus biztosítói struktúrába belekényszerítsék.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

1973-2022 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.