EuroAstra

Nők vs. férfiak a LinkedIn-en

Magyarországon és Ukrajnában, a férfiak vannak túlsúlyban az oldalon, míg Oroszországban és Lengyelországban több a nő, mint férfi a LinkedIn közösségi oldalon. Mi a helyzet más országokban? A részletekért nézzük a Gemius legfrissebb elemzését!

Magyarországon és Ukrajnában, a férfiak vannak túlsúlyban az oldalon, míg Oroszországban és Lengyelországban több a nő, mint férfi a LinkedIn közösségi oldalon. Mi a helyzet más országokban? A részletekért nézzük a Gemius legfrissebb elemzését!

A LinkedIn egy nemzetközi online közösség, amely megkönnyíti létrehozni és fenntartani a szakmai és üzleti kapcsolatokat. Tizenkét év telt el az online közösségi oldal 2003. májusi  indulása óta.  Ebből az apropóból a Gemius most azt elemezte, mely országokban népszerűbb a nők körében a Linkedin.com honlap, és mely országokban vannak túlsúlyban a férfi látogatók. Az adatok 2014. augusztus  és 2015. január  közötti időszakra vonatkoznak és reprezentatívak a 18-69 éves internethasználókra azon közép- és kelet-európai országokban, ahol a Gemius internetes kutatásokat végez  (Magyarország, Lengyelország, Fehéroroszország, Ukrajna, Oroszország, Románia). Összehasonlításképpen, az adatokat azonos időszakban Dániában is elemezték.

 

 

Romániában az internet-felhasználók egytizede használja a LinkedIn-t

Kiderütl, hogy  a vizsgált közép-kelet-európai országok közül Romániában a legnépszerűbb a LinkedIn. Az adatok azt mutatják, hogy a vizsgált hónapokban tízből egy román internetező látogatta meg a LinkedIn weboldalt (havonta átlagosan az internetfelhasználók 11 százaléka). A vizsgált országok közül a legszerényebb érdeklődést Fehéroroszországban regisztrálták a szolgáltatási iránt, ahol egy adott hónapban csupán az internetezők három százaléka kereste fel a LinkedIn-t.

Összehasonlításképpen, Dániában, ahol  fejlettek az információs és kommunikációs technológiák, ott az  internetfelhasználók egynegyede (24 százalék) látogatja a LinkedIn-t . Itt a felhasználók több mint fele férfi (52 százalék).

 

Tipikusan női webhelynek számít Oroszországban és Lengyelországban

A LinkedIn tagok nemek szerinti elemzése azt mutatja, hogy Oroszországban és Lengyelországban, a látogatók többsége nő. Oroszországban a felhasználók 56 százaléka nő, Lengyelországban pedig 52 százalék.

 

Férfi túlsúly a tagok között

Eközben a férfiak vannak túlsúlyban a LinkedIn-en Ukrajnában (57 százalék) és Magyarországon (54 százalék).

 

A kutatásról

Az adatok a gemiusAudience nemzetközi kutatási projektből származnak, melyet a Gemius több mint 30 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet: weboldalakat, audio és videó tartalmakat, vagy alkalmazásokat. A kutatást a az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük