Norbi Update Lowcarb Nyrt. részvénykibocsátása
Szeptember 4-én mutatta be először Magyarországon a Norbi Update Lowcarb Nyrt. azt az üzleti stratégiáját, amellyel a nemzetközi terjeszkedést kívánja megvalósítani, illetve a tőzsdei bevezetést megelőző nyilvános részvényértékesítési tervét. A társaság ezzel vállalta a tőkepiacra lépéssel járó hiteles és nyílt üzleti kommunikációt. Az eltelt egy hét alatt láthatóvá vált, hogy a befektetői piac jó része elfogadja az egészséges életmód programra épülő termékkínálat stratégiáját, de azt is megtapasztalta a Társaság, hogy az újszerűsége és egyedisége még nem minden piaci szereplő számára érthető. Ezért ezúton kívánunk a sajtóban felvetődött egyedi véleményekre ismét hitelesen, első kézből választ adni.
Szeptember 4-én mutatta be először Magyarországon a Norbi Update Lowcarb Nyrt. azt az üzleti stratégiáját, amellyel a nemzetközi terjeszkedést kívánja megvalósítani, illetve a tőzsdei bevezetést megelőző nyilvános részvényértékesítési tervét. A társaság ezzel vállalta a tőkepiacra lépéssel járó hiteles és nyílt üzleti kommunikációt. Az eltelt egy hét alatt láthatóvá vált, hogy a befektetői piac jó része elfogadja az egészséges életmód programra épülő termékkínálat stratégiáját, de azt is megtapasztalta a Társaság, hogy az újszerűsége és egyedisége még nem minden piaci szereplő számára érthető. Ezért ezúton kívánunk a sajtóban felvetődött egyedi véleményekre ismét hitelesen, első kézből választ adni.
Szeptember 8-26 között zajlik a nyilvános részvényértékesítés, amelyben mind a hazai magán mind az intézményi befektetők részt vehetnek. A Társaság Magyarországon piacvezető az egészséges életmód termékcsoportban, és már elindította az értékesítési hálózatának a nemzetközi kiépítését is. A Társaság a részvényértékesítés sikeres lezárása után kéri a törzsrészvényeinek a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriába történő bevezetését.
A tőzsdére lépést komoly előkészület előzte meg, melynek során a vállalat vezetése a lehető legalaposabban elemezte a piaci környezetet és a várható kockázatokat. Az elmúlt években az egészséges életmódra való törekvés rendkívül fontossá vált a fejlett országokban és már egyre inkább Magyarországon is. Az egészséges életmód koncepciója köré termékek és szolgáltatások nagyon széles köre épült és az egészségtudatos vásárlók létszáma a várakozások szerint tovább bővülhet. A fogyasztói szokások lehetséges változásait szakemberek követik és térképezik fel, ám tényleges alakulásukra inkább becslések adhatóak.
A jelenlegi tendenciákból arra lehet következtetni, hogy hosszabb távon a szegmensben az erős, jelentős piaci részesedést elérő, széles termékpalettájú, klinikai vizsgálatokkal is alátámasztott márkáknak és a kidolgozott üzleti stratégiával rendelkező társaságoknak lehet csak esélyük.
„A részletes analízis sokat segített abban, hogy megfelelően meg tudjuk határozni az értékesítési árfolyamot. Úgy gondoljuk, hogy az általunk várt idei és jövőbeni teljesítmény alapozza meg a 990 Ft-os árszintet. Részletes 4 éves üzleti tervet építettünk fel, a hazai és főként a nemzetközi terjeszkedés számos forgatókönyvét alakítottuk ki. Andre Agassi mindegyikben szerepet kapott, mint olyan „marketing beruházás", amely rövid időn belül megtérül a Társaság számára. A számos terv közül a mérsékelten pesszimista változat lett az alapja a cégértékelésnek, melyben például a megcélzott 10 európai országból csak 4-ből várunk jutalékokat, meglehetősen lassú felfutással, tehát bőven hagytunk tartalékot a tervben. Középtávú stratégiai célként tűztük ki, hogy a Társaság árbevétele néhány éven belül legalább 2-2,2 Mrd Ft-ra bővüljön, a szabad cash-flow pedig legalább évi 1-1,2 Mrd Ft legyen. A 2013. évi teljesítményhez képest ez nagyon komoly növekedésnek látszik, de az az év csak áprilisban kezdődött és alapvetően csak a hazai és a szlovákiai piacra alapozhatott. A most induló terjeszkedés célkeresztjében Európa áll, többségében a hazainál népesebb és vásárlőerőben is erősebb országokkal. Az elmúlt években természetesen mi, jelenlegi tulajdonosok hittünk az Update-ben ezért megtakarításainkat fejlesztésébe fektettük, a Társaság így érkezett el a részvényértékesítéshez és a tőzsdei bevezetéshez. Akik most vásárolnak a részvényekből, azok megelőlegezik nekünk a bizalmat; elhiszik, hogy Andre Agassival együtt, Magyarország után képesek leszünk sikerre vinni az Update1-et Európában is. Érdekeim azonosak a leendő új részvényesekkel: minél sikeresebbé tenni a Társaságot"-mondta Schóbert Norbert a Norbi Update Lowcarb Nyrt. Igazgatótanácsának elnöke.
A jelenleg személyes tulajdonában lévő védjegyek után Schóbert Norbertnek nem áll szándékában ellenértéket kérni. Sőt, a lehető legrövidebb időn belül apportálni fogja a védjegyeket a Társaságba. „Egyszerűen nem volt elég időnk tavasszal, a részvénykibocsátásra és tőzsdei bevezetésre való felkészülés idején arra, hogy még ezt is végrehajtsuk. Ráadásul az új Ptk. márciusi életbe lépése is bonyolulttá tette ezt. A cél az, hogy közösen, az új részvényesekkel együtt legyünk a védjegyek tulajdonosai, a helyük egyértelműen a Társaságban van"- erősítette meg Schóbert Norbert tulajdonos.
A tőkebevonás 2 lépcsőben zajlik. A folyamat végére alakul ki a társaság végleges tulajdonosi szerkezete és jut hozzá a friss forrásokhoz. A folyamat tehát: először meglévő részvények értékesítése történik 990 Ft-os árfolyamon. A második lépcsőben kerül sor a tőkeemelésre, szintén 990 Ft-os árfolyamon, a jegyzés lezárása után a lehető legrövidebb időn belül. Ha az értékesített részvények ellenértéke eléri az 1 Mrd Ft-ot, akkor 840 millió Ft értékben lesz készpénzes tőkeemelés. (Ha esetleg 1 Mrd Ft alatti lenne a befolyó ellenérték, akkor ennek 84%-át fordítják tőkeemelésre.)
Amennyiben legalább 1 Mrd Ft az értékesítés, akkor a Társaságnak 6,04 millió db részvénye lesz a folyamat végén. Ebből az értékesítés során jegyzők részesedése legalább 1 millió db lenne, ami a részvények 17%-a. Ha a maximális mennyiséget értékesítik, akkor a részvények 36%-a kerülhet új befektetőkhöz.