Növekedéssel zárja az idei évet a Rauch
A Rauch Hungária a piac elmúlt évekbeli zsugorodása ellenére is kitűnően teljesített idén, és a 2010-es árbevétele várhatóan 5 százalékkal is felülmúlhatja az előző évi számokat. Kiemelkedő teljesítményének köszönhetően nem csupán hazai pozícióját szilárdította meg a cég, hanem regionális központi szerepét is tovább erősítette a magyarországi központ. A most véget érő gyümölcsfeldolgozási szezon eredményeképpen a Rauch 80.000 tonna magyar gyümölcsöt dolgozott fel. A novembertől polcokra kerülő teljesen magyar feliratú Happy Day „Hazai Ízei" is jelzik a vállalat elkötelezettségét a magyar gyümölcsök iránt.
A Rauch Hungária a piac elmúlt évekbeli zsugorodása ellenére is kitűnően teljesített idén, és a 2010-es árbevétele várhatóan 5 százalékkal is felülmúlhatja az előző évi számokat. Kiemelkedő teljesítményének köszönhetően nem csupán hazai pozícióját szilárdította meg a cég, hanem regionális központi szerepét is tovább erősítette a magyarországi központ. A most véget érő gyümölcsfeldolgozási szezon eredményeképpen a Rauch 80.000 tonna magyar gyümölcsöt dolgozott fel. A novembertől polcokra kerülő teljesen magyar feliratú Happy Day „Hazai Ízei" is jelzik a vállalat elkötelezettségét a magyar gyümölcsök iránt.
A gyümölcslégyártó vállalat hazai leánya, a Rauch Hungária a legnagyobb hazai gyümölcsfeldolgozó a gyümölcslégyártó vállalatok között és a legnagyobb feldolgozó kapacitásokkal rendelkezik a szektorban, továbbá a második legjelentősebb Rauch központ Európa szerte. Jürgen Rauch, az osztrák anyavállalat vezetője a hazai gyümölcsből készült gyümölcslevek piacképességét és a magyar gazdák szaktudását tekinti a nemzetközi export-növekedés és a stratégiai szerep zálogának. A vállalat dinamikus növekedését jelzi továbbá, hogy mialatt a magyar gyümölcslé és jeges tea piac csökkenő eladási tendenciát mutatott 2009-2010-ben, a Rauchnak sikerült ezen kategóriák belföldi és külföldi értékesítését növelni. A Rauch Hungária 2010-es árbevétele várhatóan 5 %-kal is felülmúlhatja a tavalyi évet.
A technológia képei:
A 278 munkavállalót foglalkoztató Rauch Hungária erős piaci szerepét és a hazai fókusz fontosságát jelzi a magyar feliratú csomagolással rendelkező termékek polcra kerülése is novembertől, mely a vállalat magyar gyümölcsök és gazdák iránti elkötelezettségét mutatja. A Rauch ezzel is tudatosítani kívánja azt a tényt, hogy ezen termékei 100%-ban hazai termelőktől vásárolt gyümölcsökből készülnek. Nemcsak a felvásárolt gyümölcsök volumene, hanem a beszállítók száma sem csekély a Rauch életében: a cég az idei szezonban több mint 700 magyar termelőtől vásárol fel hazai gyümölcsöt – hangsúlyozza Kardos Gábor, a Rauch Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. A Rauch Hungária budapesti és nyírmadai üzemeibe az almaszezon idején – szeptembertől novemberig – átlagosan napi 1500 tonna feldolgozásra váró alma érkezik.
Az idei szezonban a Rauch budapesti és a nyírmadai gyárában a vállalat 80 ezer tonna magyar gyümölcsöt dolgozott fel. Ebből körülbelül 80%-ot az alma tesz ki, emellett mennyiségét tekintve az őszibarack, kajszibarack, bodza, ribizli és a meggy is kiemelkedő. A 2010-es magyar fogyasztási trendeket tekintve az alma továbbra is kedvelt íz a narancs és a multivitamin mellett, ám az alma további térhódítását mutatja a frissen préselt 100% gyümölcstartalmú Happy Day almalé bevezetése, valamint téli szezonális termékként a Rauch IceT téli alma, almás-fahéjas ízesítéssel, mely akár felmelegítve is fogyasztható.
Közvetlenül az első világháború után Franz Josef Rauch alapította a Rauch Fruchtsäfte Gmbh-t Rankweilben (Vorarlberg, Ausztria), elsősorban a célzott „fogyasztói piac", a környező településeken élő parasztok részére. A cég a 60-as évektől a nemzeti piacok mellett kilép a nemzetközi színtérre. Napjainkra termékei több mint 90 országban kaphatóak.
A vállalat nevéhez több újítás is kapcsolódik: a 70-es években a cég elsőként vezette be a TetraPak csomagolást. Később szintén a cég fejlesztése eredményeként gyümölcsleveit és jeges teáit újrahasznosítható PET-palackokban is elkezdte forgalmazni, amely a gyümölcsleveket a szénsavas üdítőitalok valódi versenytársaivá tette. A Rauch napjainkra saját márkaneve alatt forgalmazott termékek értékesítési volumene tekintetében egyike a piacvezető vállalatoknak Európában.
A Rauch magyarországi leányvállalatát – Rauch Hungária Kft.–1993-ben alapította Jürgen Rauch, aki 26 évesen költözött Budapestre és 10 évig dolgozott azon, hogy európai szinten versenyképes gyár működhessen hazánkban. Célja kezdetektől fogva az volt, hogy hatékonyan párosítsa a magyar gazdák szaktudását a Rauch tapasztalataival. Már dédnagyapja – a céget alapító – is úgy tekintett Magyarországra, mint Európa Gyümölcsöskertjére, ahol a kiváló természeti adottságokhoz a föld tisztelete és kiváló szakértelem párosul.
A Rauch hazai gyárának fő fókusza a a gyümölcsfeldolgozás, félkész és késztermék-előállítás. A vállalat a kezdetektől fogva jelentős exporttevékenységet folytat: Magyarországon, magyar gyümölcsből készül a Közép-Kelet-Európában értékesített Rauch termékek jelentős része. A Rauch Hungária sikereit elismerve a vállalat hamarosan további országokba szállíthat, és válhat a Rauch valódi regionális központjává.
A Rauch Hungária Kft. gyártmánypalettája: a márkacsaládok
Happy Day
A vitamindús Happy Day termékcsaládot maximális gyümölcstartalmú gyümölcslevek alkotják. Választékában megtalálhatóak mind a 100 százalékos termékek, mint amilyen a narancs, alma, grapefruit, multivitamin, ananász és paradicsom, illetve a maximális gyümölcstartalmú sárgabarack vagy körte. A Happy Day narancs, feketeribizli, és multivitamin gyümölcslevek rengeteg C-vitamint biztosítanak a szervezet számára. A Happy Day a fogyasztói igények legszélesebb ismereteivel rendelkező, nemzetközileg elismert és folyamatosan fejlődő márka.
Bravo
A Bravo a változatos, egzotikus és hazai gyümölcsfélék kreatív kompozíciója érdekében állandóan új ötletekkel és izgalmas ízélményekkel teli, innovatív és dinamikus gyümölcsitalokat dob piacra. A Bravo márka mindenkihez szól, aki a "young, free & fruity" – azaz "fiatal, szabad és gyümölcsöző" – értékeket magáénak érzi. A nagyobb életerő érdekében értékes vitaminokat tartalmazó gyümölcsnektárok és italok garantálják a gyümölcsök legmagasabb szintű élvezetét – mindig és mindenhol.
Rauch IceT
A piacon megtalálható jeges teákhoz képest egyedülállóan magas gyümölcstartalommal bíró Rauch jeges tea készítésekor a ceyloni feketetea-leveleket hagyományos módon forrázzák le, ez garantálja a tea aromájának tökéletes ízélményét. Jelenleg Magyarországon a Rauch IceT az egyetlen, amely hagyományos módon, főzött teából készül, valamint citrom, őszibarack, és feketeszeder gyümölcslevek hozzáadásával kapja meg a Rauch IceT természetes, frissítő és valódi ízét.
Nativa
A Nativa teák és welss-italok a hazánkban is egyre népszerűbb wellness életmód tökéletes kiegészítői, ráadásul kalóriatartalmuk is alacsony.
A Nativa teaitalai elűzik a fáradtságot és erősítik a koncentrációt, természetes alapanyagaikon keresztül hatnak pozitívan a testre és a lélekre. A zöld és fehér teák magas antioxidáns tartalmuknak köszönhetően kiváló élettani hatásokkal rendelkeznek és kellemes ízükkel kényeztetik a fogyasztókat.
Cafemio
Rauch Cafemio igazi jeges élményt nyújt a mindennapokban. A két kedvelt íz – a krémes Capuccino, valamint az erőteljes Macchiato – között mindenki megtalálja a maga kedvencét, a minőségi kávéíz pedig a legigényesebbek tetszését is elnyeri.
Yippy
A Yippy gyümölcslevekért, a Rauch legfiatalabb márkájáért, anyukák és gyerekek egyaránt lelkesednek. A Yippy-t, a megszokott kiváló Rauch minőségben 8 vitaminnal és kalciummal gazdagítottuk. A fantasztikus gyümölcsös íz és a tarka dobozok feltűnő színei fiatalt és időset egyaránt vidám gyümölcs-szafarira csábítanak.