Össztűzben — Kiteljesedő gazdasági válság és környezeti katasztrófa kontra magyar autópiac
A 2009-es évben kiteljesedő gazdasági válság az autókölcsönzés területén is éreztette hatását, nagymértékű veszteséget okozva a hazai piac szereplőinek. A recesszió 2010-re a piac ezen szegmensét is átalakította, kényszerítve a piacvezetőket stratégiájuk átgondolására. A Sixt Magyarország az átalakításoknak köszönhetően valamelyest csökkentette pénzügyi veszteségeit és kis mértékben bár, de az első hónapokban növelte 2009-hez viszonyított bevételeit.
A 2009-es évben kiteljesedő gazdasági válság az autókölcsönzés területén is éreztette hatását, nagymértékű veszteséget okozva a hazai piac szereplőinek. A recesszió 2010-re a piac ezen szegmensét is átalakította, kényszerítve a piacvezetőket stratégiájuk átgondolására. A Sixt Magyarország az átalakításoknak köszönhetően valamelyest csökkentette pénzügyi veszteségeit és kis mértékben bár, de az első hónapokban növelte 2009-hez viszonyított bevételeit.
A GDP 2009. második negyedévére jellemző minden eddiginél nagyobb mértékű csökkenésének köszönhetően 2010-re a gazdasági válság az általa leginkább érintett autópiac, így az autókölcsönzés területére is begyűrözött.
A Magyar Autókölcsönzők Szövetsége által készített legfrissebb felmérések szerint a Sixt Magyarország 2009. első két hónapjára vonatkozó értékesítési adataihoz viszonyítva 2010. ugyanezen időszakában a havi nettó értékesítés bevétele 10% feletti, míg a foglalások száma 5-10% közötti csökkenést mutatott. Mindez természetesen maga után vonta a Sixt rent a car havi átlagos flotta nagyágának enyhe csökkenését is.
A stratégia átalakításának köszönhetően azonban a flotta havi átlagos kihasználtsága 10% feletti növekedést tudott produkálni. Így az említett időszak üzemi eredménye 2010. elején már csekély növekedést mutatott.
A gazdasági nehézségeken túlmenően nem várt természeti katasztrófa is nehezítette, illetve befolyásolta a piaci eredmények alakulását. Az Eyjafjallajökul kitörése, mely világszerte megbénította a légiközlekedést a Sixt Magyarország árbevételére is hatást gyakorolt. Az említett időszakra befoglalt bérlések jelentős része nem, vagy csak elenyésző mértékben valósult meg, ezzel mindegy közel 10 millió forintos veszteséget okozva a Sixt rent a car-nak.
A kiesést és a veszteséget a hazai piaci szolgáltatók közül egyedülálló módon, a Sixt rent a car, a cég által felkínált, úgynevezett one way bérlet lehetőséggel igyekezett enyhíteni. Lehetőségeikhez és kapacitásukhoz mérten kezelték a Magyarországon bérelt autók Európa más országaiban történő leadásának igényeit, ezzel próbálva a katasztrófa idején is maximálisan partnereik rendelkezésére állni.
Mindezen előre nem befolyásolható tényezők hatására a Sixt Magyarország új stratégiák kidolgozására és piaci lehetőségek kiaknázására törekszik.
A közeljövőben a piaci viszonyokhoz és igényekhez igazodva kis- közép- és felsőközép kategóriába tartozó új modellek beállítását tervezi, ezzel egy időben pedig már meglévő autóparkjának frissítését és a gépkocsik cseréjét kívánja végrehajtani.
A válság okozta visszaesés leküzdésére, több mint egy év után, a Sixt Magyarország szakmailag megalapozottnak és időszerűnek találta a kereskedelmi igazgatói pozíció újbóli betöltését, mely a megfelelő szakember kiválasztásával, az értékesítési tevékenység további erősítésére lesz hivatott.