Peugeot az ENSZ koppenhágai klímakonferenciáján
5 perc olvasásA koppenhágai COP 15 klímakonferencia sajtótájékoztatóján, a Peugeot ismét kifejezte elkötelezettségét a fenntartható mobilitás és az autó környezetei hatásának csökkentése iránt.
A koppenhágai COP 15 klímakonferencia sajtótájékoztatóján, a Peugeot ismét kifejezte elkötelezettségét a fenntartható mobilitás és az autó környezetei hatásának csökkentése iránt.
A vezető szerep megőrzése és megerősítése a CO2-emisszió csökkentésében
A Peugeot idei első kilenc havi európai értékesítésének 50 százalékát 130 g/km alatti CO2-emissziójú járművek tették ki, míg világ-értékesítésének 47.5 százaléka volt 140 g/km alatti – ezzel termékei „környezeti lábnyomának" csökkentésében a Peugeot egyike az autóipar vezető márkáinak.
Az eredményt a jelenlegi műszaki megoldásokkal – közös nyomócsöves HDi motor, részecskeszűrő, modern benzines szívómotor változó vezérléssel (Variable Valve Timing – VVT), közvetlen befecskendezésű benzines turbó – érték el, tükrözve a Peugeot elkötelezettségét a fenntartható mobilitás iránt.
Ez korántsem korlátozódik néhány modellre, hiszen a márka szinte valamennyi típuscsaládjának előnyére váltak az említett tökéletesítések: Peugeot 207 99 g/km, Peugeot 107 106 g/km, Peugeot 308 120 g/km, Peugeot 407 129 g/km, Peugeot 3008 130 g/km és Peugeot 5008 135 g/km.
Ez mind az arculat, mind az üzemeltetési költség tekintetében nagy versenyelőny a Peugeot-nak, és a márka elhatározott szándéka, hogy nemcsak megőrzi, hanem még jobban kiépíti ezt az előnyt a jövőben.
Már ma létező haladó technikák: villanyautók, Stop & Start; HYbrid4, plug-in Hybrid4
Demonstrálva képességét a közeljövőben beérő autótechnikai fejlesztésekre, illetve e technikák piaci hasznosítására, a Peugeot 2010 végén mutatja be a Peugeot i0n villanyautót. Megrendeléseket máris lehet feladni rá. Ez lesz a Peugeot visszatérése a villanyautó-piacra, ahol már ma is világelső (az eladott járművek számát tekintve).
Mostantól 2011 végéig a Peugeot fokozza erőfeszítéseit az emisszió további csökkentéséért. Több Stop & Start modellt hoz forgalomba, és értékesít nagy számban, a kínálat magját képező típusokból.
Ezek nem afféle kirakatjárművek lesznek, hanem a nagyközönség rendelkezésére álló, versenyképes árú, normál használatban 8-15 százalékkal kevesebbet fogyasztó kocsik. 2011-ben jön ki a Peugeot 3008 HYbrid4, amely az élvezetes autózást (4×4) ötvözi a környezet kíméletével: fogyasztása és CO2-emissziója 35 százalékkal csökkent.
2012-ben követi a 3008 plug-in Hybrid4, amelyet elsősorban a rendszer előnyeit optimálisan kihasználó flottajárműnek szánnak.
"Peugeot-zás" – mobilitás, másképp!
Az autó tökéletesítése az egyik előrevezető út – de nem az egyetlen. A Peugeot, amely nemcsak autót gyárt, hanem biciklit és motorkerékpárt is, új ötlettel áll elő: "flexibilis egyéni és családi mobilitást" javasol.
Ez a "Mu by Peugeot" koncepció, amelynek kísérleti fázisa már lezárult, és most a franciaországi elterjesztése folyik. Később öt európai főváros következik. Az ügyfelek – ha van Peugeot-juk, sőt egyáltalán autójuk, ha nincs – előre feltöltött kártyával férnek hozzá szolgáltatásokhoz, mint flexibilis hétvégi autókölcsönzés, Peugeot bicikli, robogó, sőt akár könnyű haszonjármű kölcsönzése, vagy gyerekülés, illetve síléctartó tartós bérlése.
Ily módon a Peugeot újfajta, „testre szabott mobilitást" kínál, „használat-alapú" fizetéssel, szolgáltatásai terén megőrizve lépéselőnyét, és közrendelkezésre bocsátva változatos járműkínálatát.
A klímaváltozás ellen: az amazóniai Peugeot-ONF Forest szénelnyelő
A Peugeot példásan törekszik, hogy csökkentse a forgalomba hozott autók környezeti hatását. Csatlakozva a GIEC/IPCC felhívásához, miszerint "csökkentsük nagymértékben és gyorsan a fosszilis eredetű, illetve karbon-termelő energiafelhasználást, másrészt létesítsünk minél több szénelnyelőt, amely természetes vagy mesterséges módon több szenet köt le, mint amennyit kibocsát", a problémát a gyökerénél megragadó márka 1999-ben hozzáfogott egy amazóniai szénelnyelő megvalósításához.
A 40 évre szánt projekt épp tízéves jubileumához érkezett. Sikerét jelzi többek között, hogy a terület egy részét magánkézbe adó szerződést november 19.-én írták alá Mato-Grosso állammal, ahol a telepített erdőség található.
A projekt keretében több mint ötven helyi fajból kétmillió csemetét ültettek el, ami rekord a maga nemében. A helyreállított ökoszisztéma már eddig is 110 ezer tonna szén-dioxidot kötött meg, amit nemsokára hivatalosan, a GIEC módszerével megerősít egy független szervezet.
A Peugeot és az ONF közös programja egyben gazdasági modell, ökológiai, tudományos és szociális célokkal, amely felmutatja, hogy az erdészet és a biodiverzitás egyre nagyobb és fontosabb szerepet játszik a klímaváltozás témakörében.
Ezekkel a jelen és jövőbeli, az autógyártástól az amazóniai szénelnyelésig terjedő erőfeszítésekkel járul hozzá a Peugeot a következő generációk jólétéhez.