EuroAstra

Próbavásárlás: pánik helyett fejlesszünk tudatosan!

 Image1 0 4.thumbnailImmáron második alkalommal rendezte meg hazánkban a ClientFirst Consulting Kft. a Mystery Shopping Day 2009 elnevezésű, a próbavásárlás témakörére összpontosító konferenciát.

 

 Image1 0 4.thumbnailImmáron második alkalommal rendezte meg hazánkban a ClientFirst Consulting Kft. a Mystery Shopping Day 2009 elnevezésű, a próbavásárlás témakörére összpontosító konferenciát.

 

Míg a 2007 októberében szervezett első eseményen a próbavásárlás módszerét járták körbe, addig az idei konferencián a fő hangsúly a módszer minőségbiztosításban játszott szerepén, illetve azon alapult, hogy a válság idején az ügyfelek miként növelhetik versenyképességüket a vevőkiszolgálás fejlesztése, ezen belül a próbavásárlás segítségével. A konferencián bemutatkozott továbbá a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj kezdeményezés is, amely a „legügyfélbarátabb" vállalat évenkénti megválasztását tűzte ki célul.

Az éleződő piaci viszonyok miatt az elmúlt években egyre több cég alkalmazza a próbavásárlás módszerét, és az abból nyert eredmények segítségével fejlesztették vevőkiszolgálási rendszerüket. E trend nemzetközi méretekben tapasztalható erősödése szellemében került sor az idei 2. Mystery Shopping Day 2009 elnevezésű konferenciára.

A vevőkiszolgálás fejlesztésének egyik leghatékonyabb eszköze a próbavásárlás, amivel valós képet kaphatunk a szolgáltatásunk színvonaláról, sőt a piacon alkalmazott vevőkiszolgálási kultúrákról is, azonnali visszajelzést kapva a cégek egyik legfontosabb területének működéséről. „Az eredmények lehetővé teszik, hogy meghatározzuk a fejlesztés irányait. Aki előbb lép e területen, az lesz a győztes a vevőkért folytatott kiélezett versenyben" – fogalmazott a ClientFirst egyik ügyvezetője, Kricska István.

A mostani válságban a vevőszolgálat fejlesztése a túlélést jelentheti a vállalatok számára. Kricska István bevezető előadásában kifejtette: „A válság lehetőséget teremt minden cégnek, hogy újragondolja működését, tevékenységét, és értékelje vevőkiszolgálási kultúráját. Aki ebben az időszakban képes vevőinek bizalmát megőrizni, új szolgáltatásokkal többet, mást nyújtani, mint korábban, vagy mint a versenytársak, az ott lesz a piaci szereplők között a visszaesést követő fellendülésnél".

A konferenciát elsősorban olyan szakemberek és döntéshozók számára szervezte a ClientFirst, akik vagy már több éve alkalmazzák a módszert, vagy felismerték a jelenlegi helyzetben a vevőkiszolgálás minőségének kiemelt fontosságát. Horváth Krisztián, a CIB Értékesítés irányítási igazgatója szerint „a próbavásárlás rendszeres alkalmazása segíti a bankot, hogy pontos és gyors képet kapjon saját ügyfélkiszolgálási tevékenységéről és a piacon alkalmazott megoldásokról. Ez lehetővé teszi, hogy a benchmark (összehasonlítás) módszerével tudja magát pozícionálni ezen a területen is a versenytársak előtt".

A konferencián bemutatkozott a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj kezdeményezés is. „A ClientFirst az ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése érdekében hozta létre a díjat, amelyre minden, Magyarországon működő vállalkozás jelentkezhet. Cégünk a pályázók ügyfélkiszolgálási színvonalát objektív szempontok alapján méri a felmérési időszak végéig, majd ennek lezárásakor összeállítja a  „legügyfélbarátabb" cégek rangsorát. A rangsor publikálására és a díjátadásra terveink szerint november folyamán, ünnepélyes keretek között kerül sor" – tájékoztatott Mózes István, a ClientFirst másik ügyvezető partnere.

http://www.probavasarlas.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük