EuroAstra

Síneken gördülő Mercedesek

mav mercedes vagany foto mosoczi klein1.thumbnailMunkaindító ünnepséggel vette kezdetét 2011. március 11.-én  a Mercedes-Benz gyárhoz vezető közel egy kilométeres vágány létrehozása, melyet a MÁVGÉP Kft. épít meg

mav mercedes vagany foto mosoczi klein1.thumbnailMunkaindító ünnepséggel vette kezdetét 2011. március 11.-én  a Mercedes-Benz gyárhoz vezető közel egy kilométeres vágány létrehozása, melyet a MÁVGÉP Kft. épít meg

 Vasúton érkezik majd az alkatrész a Mercedes gyárba, és az autók jelentős része is gördülő országúton hagyja el a telepet. A jelenleg induló projekt célja annak a 906,07 m hosszú összekötővágánynak a megépítése, amely kapcsolatot biztosít a Cegléd-Szeged vasútvonal és a Mercedes gyár belső vasúthálózata között. A fejlesztés az alkatrészek és a kész autók környezetbarát szállítását teszi lehetővé.

mav mercedes vagany foto mosoczi klein2.thumbnailA Daimler AG 2008-as döntésében, – amely alapján Kecskemétre telepítette összeszerelő üzemét -, szerepet játszott a jó kapcsolódási lehetőség a Cegléd-Szeged vasútvonalhoz. Eredményes egyeztetések során alakult ki az a koncepció, amely lehetővé teszi irányvonatok közlekedtetését a gyárba. Az összekötő vágány kivitelezését a MÁV Zrt. 100%-os leányvállalata, a MÁVGÉP Kft. végzi, a térségben végrehajtandó összes vasúti fejlesztést a MÁVTI Kft. tervezte.

A projekt során többrétű fejlesztés történik a gyár környezetében, illetve a közeli Kecskemét állomáson. Új „Mercedes elágazás" nevű vasúti szolgálati hely létesül, melynek működtetése a mintegy 7 km-re lévő Kecskemét állomásról fog történni. Az elkészült létesítmény közforgalmú vasútként a Magyar Állam tulajdonába kerül, kezelője várhatóan a Magyar Államvasutak Zrt. lesz.

A gyár kiszolgálása érdekében Kecskemét állomáson is történnek fejlesztések. Az első ütemben a gyárba érkező, illetve onnan induló irányvonatok kezelése oldódik meg, átépül két tehervonati vonatfogadó vágány. A jelenleg egyvágányú vasút kapacitásának növelését szolgálja az állomás szegedi végének fejlesztése, sor kerül a mára már teljesen elavult, D55 rendszerű állomási biztosítóberendezés cseréjére is. Erre a MÁV Zrt. KözOP forrást kíván megpályázni. A fejlesztések ősszel befejeződnek, és megkezdődik a próbaüzem.

„Bizonyos vagyok a projekt eredményességében; a MÁVGÉP Kft. munkatársai számos esetben bizonyították szakértelmüket, így például a tavalyi iszapkatasztrófát követő pálya helyreállítás során is kiemelkedő teljesítményt nyújtottak." – mondta el Dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettese.

„Örülök, hogy a gyár 80%-ban magyar partnerek munkájával és eszközeivel épült meg, és eddig már 18 Magyarországon gyártó cég lett beszállítónk. Ezáltal a Mercedes-Benz is hozzájárul a régió és a magyar gazdaság fejlesztéséhez."  – tudtuk meg Frank Kleintől, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetőjétől.

„Nagyra értékeljük a kormányzat támogatását és a MÁV Zrt. erőfeszítését, rugalmas együttműködését, mind a jelenlegi projekt, mind a későbbi fejlesztések megvalósulásáért" – tette hozzá dr. Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere.

A közösségi közlekedés további sikerét szolgálja az is, hogy a KözOP keretében Kecskemét város lehetőséget kapott egy intermodális közlekedési központ és az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének tervezésére is.

Foto:Mosonczi

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük