Sms-ben lehet jegyet venni a Fővárosi Állatkertbe
3 perc olvasásA jegypénztárnál való sorban állás helyett már mobiltelefonról, sms-ben is vehetnek jegyet a látogatók a Fővárosi Állat- és Növénykertbe, akár előre is. A szolgáltatást egyelőre csak a T-Mobil és Pannon ügyfelei vehetik igénybe.
A jegypénztárnál való sorban állás helyett már mobiltelefonról, sms-ben is vehetnek jegyet a látogatók a Fővárosi Állat- és Növénykertbe, akár előre is. A szolgáltatást egyelőre csak a T-Mobil és Pannon ügyfelei vehetik igénybe.
Az Állatkertbe való mobilos jegyvásárlásra 2009. április 29-től, szerdától kezdve van lehetőség, így azzal a május elsejei hosszú hétvége során már élhetnek a látogatók. A vásárláshoz egy sms-t kell küldeni a 8100-966 {vagyis 8100-ZOO} telefonszámra, amelyben betűjelek segítségével kell meghatározni a vásárolni kívánt belépőjegy típusát és számát, ebben a sorrendben.
A mobilon megvásárolható jegytípusok és kódjaik a következők:
- Felnőttjegy – F
- Gyermekjegy – G vagy GY
- Diákjegy – D
- Nyugdíjas jegy – N vagy NY
- Családi jegy (2 felnőtt és 2 gyermek részére) – C vagy CS
- Kiegészítő gyermekjegy a családi jegyhez minden további gyermek részére – K
A jegy típusát és a kívánt mennyiséget szóköz nélkül, egybeírva kell elküldeni az sms-ben: például az F2 két darab felnőtt jegyet jelent. Többféle jegy vásárlása esetén a további kódokat és számokat szintén folytatólagosan egybeírva kell elküldeni, és egy sms-ben maximum háromféle jegy vásárolható. Példa: F2N1D2 – két felnőtt, egy nyugdíjas és két diákjegy. (A rendszer egyébként értelmezi az alábbi elválasztó karaktereket is: szóköz , ; * . # / +)
A kérés elküldését követően az ügyfél jóváhagyási kérést kap egy válasz-sms-ben. Ez az alábbiakat tartalmazza:
A kiválasztott szolgáltatás ára
Az ellenérték kiegyenlítésére használt egyenleg típusa (havi számla/Kapcsolat pont/Univerzális egyenleg)
Kiválasztott szolgáltatás megnevezése
Kereskedő neve
Erre az üzenetre már csak egy "ok" vagy "igen" tartalmú sms-t kell visszaküldeni a 810-0000-s számra. Ha a vásárlás sikeres volt, akkor arról visszaigazolás érkezik a mobiltelefonra, ez tartalmazza a főbejáratnál a belépésre feljogosító egyedi azonosítót. Amennyiben a sikeres vásárlás esetén ez mégsem történne meg, a mobilszolgáltató ügyfélszolgálatához lehet fordulni segítségért.
A belépőjegyek árát a Fővárosi Állat- és Növénykert határozza meg, ezzel kapcsolatban a http://www.zoobudapest.com/ weboldalon tájékozódhatnak a látogatók, illetve a jegyárakról, nyitvatartási időről, továbbá érdeklődni lehet a (+36-1) 273 4900-ás és (+36-1) 2734901-es telefonszámokon. A mobilos jegyvásárlás az ennek végrehajtásához szükséges két (kérés, megerősítés) elküldött, nem emelt díjas sms árával kerül többe a látogatóknak a hagyományos belépőjegyeknél. A mobilon megváltott belépő 60 napig érvényes, így akár jó előre meg lehet váltani.