Szlovákia – nagyszabású szakmai és nagyközönségi rendezvény Pozsonyban
4 perc olvasásAz első pozsonyi bevásárlóközpont, a Polus City Center „Országok kavalkádja" címen a téli olimpia szellemében bemutatkozási lehetőséget biztosított februárban azon országok számára, amelyek Pozsonyban akkreditált Nagykövetséggel rendelkeznek. Az egyhónapos eseményen Magyarország is bemutatkozott Csehország, India, Brazília, Horvátország, Lengyelország, Olaszország, és Kína mellett.
Az első pozsonyi bevásárlóközpont, a Polus City Center „Országok kavalkádja" címen a téli olimpia szellemében bemutatkozási lehetőséget biztosított februárban azon országok számára, amelyek Pozsonyban akkreditált Nagykövetséggel rendelkeznek. Az egyhónapos eseményen Magyarország is bemutatkozott Csehország, India, Brazília, Horvátország, Lengyelország, Olaszország, és Kína mellett.
A bevásárlóközpont látogatói egy héten át 2010. február 15. – 21. között a Tisza-tavi Madarász és Természetfotós Fesztivál nyerteseinek – Perényi Jánosnak, valamint a 2009-es év Tisza-tavi természetfotósa díj nyertesének, Jakab Tibornak a munkáit láthatták.
Február 18-án és 19-én délután a főbejárattal szemben felállított színpad magyar fellépőié volt a főszerep. A Magyar Turizmus Zrt. szlovák külképviselete a Fesztiválok Éve köré szervezte az ország bemutatkozásának programjait, minden fellépő Magyarország egy régióját vagy egy konkrét fesztivált képviselt. Az érdeklődők számos attrakció között megnézhették a Balaton Bike Fest képviseletében fellépő trial biciklisek akrobatamutatványait, vagy a győri Tánc- és Képzőművészeti Iskola növendékeinek modern és klasszikus balett bemutatóját. Az Egri Vitézlő Oskola hagyományőrző csoportja Eger városát képviselte és a Végvári Vigasságok c. rendezvényből adott nagy sikerű ízelítőt.
A látogatókat a golfozás rejtelmeibe mindkét napon a tatai Old Lake Golf Club munkatársa vezette be.
Az érdeklődők között nyereményjáték keretében wellness hétvégéket sorsoltak ki, továbbá családi belépőjegyeket nyerhettek a lipóti fürdőbe.
Az akció teljes időtartama alatt az MT Zrt. munkatársai, az egri, győri és mosonmagyaróvári Tourinform irodák dolgozói, valamint lipóti és mosonmagyaróvári szállodák és fürdők képviselői információs tevékenységet folytattak. Az érdeklődők Magyarország turisztikai attrakcióit bemutató filmeket is láthattak.
A rendezvény ötletgazdája, a Polus City Center online kommunikációs eszközöket is felhasznált, az eseményről beszámoló és fotók elérhetőek a facebook közösségi oldalon is: http://www.facebook.com/search/?q=polus&init=quick#!/poluscitycenter
A Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai képviselője, Godár Ivett számos csatornán keresztül hívta fel a figyelmet a pozsonyi bevásárlóközpontban zajló rendezvényre: február 16-án az állami televízió (STV) reggeli műsorában, február 18-án a Bratislava-Nové Mesto városi televíziónak adott helyszíni riportot. Február 19-én a Balaton Bike Fest-et képviselő testvérpár, Mátyási Zoltán és Tamás a legnézettebb szlovák kereskedelmi csatorna, a Markíza TV reggeli műsorának voltak vendégei az adás teljes időtartama alatt. Szereplésük a reggeli műsor archívumában megtekinthető (minden blokk elején és végén): http://video.markiza.sk/archiv-tv-markiza/telerano/38773 .
Az adás végén Godár Ivett is vendég volt és beszámolt a Polus City Centerben zajló Magyarország-bemutatkozásról http://video.markiza.sk/archiv-tv-markiza/telerano/38773 (utolsó 5 perc).
A Magyar Turizmus Zrt. szlovák külképviselete a nagyközönségi rendezvényhez kapcsolódóan február 19-én délelőtt szakmai programot is szervezett a Magyar Köztársaság Nagykövetségének épületében. A rendezvényt házigazdaként Heizer Antal, Magyarország Szlovákiába akkreditált Nagykövete nyitotta meg. A Turisztikai Évadnyitó fogadáson a Társaság 2009. évi szlovákiai marketingtevékenységét a tavalyi évben elért eredményeket, valamint az idei Fesztiválok Éve témaévet Godár Ivett az MT Zrt. szlovák képviselője mutatta be prezentációjában. A külképviselő beszámolt továbbá a Polus City Centerben zajló nagyközönségi akcióról is. A fogadáson mintegy 50 utazási irodai szakember (közöttük a Szlovák Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének elnöke) valamint a szlovák média képviselői vettek részt. pl. Markíza kereskedelmi televízió, Szlovák rádió, Pátria rádió, Voyage utazási magazin. A programot magyaros ételek és italok kínálása keretében fogadás és kötetlen beszélgetés zárta.
Magyarország már tavaly is népszerű úti célnak számított a szlovák turisták körében. A KSH adatai szerint 2009-ben 25%-kal több szlovák vendég 27%-kal több vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző évhez képest.