Szolgáltatások a fókuszban a Nokiánál
5 perc olvasásNagyszerű felhasználói élménnyel, nagyratörő globális tervekkel és a helyi adottságokra összpontosítva a Nokia szolgáltatásai még inkább előtérbe kerülnek a jövőben – és a lendület nem hagy alább.
Nagyszerű felhasználói élménnyel, nagyratörő globális tervekkel és a helyi adottságokra összpontosítva a Nokia szolgáltatásai még inkább előtérbe kerülnek a jövőben – és a lendület nem hagy alább.
„A sikerünk receptje nagyon egyszerű: minden esetben a vásárlóink elvárásainak kívánunk megfelelni. Igen, több helyen vagyunk jelen, több embert szolgálunk ki több nagyszerű tartalommal és szolgáltatással. Igaz, hogy több mint egymillió alkalmazást töltenek le naponta áruházunkból, a Comes with Music már 25 piacon elérhető, és minden másodpercben, a nap 24 órájában a hét minden egyes napján letölti valaki az új Ovi Térképeket. Ezek nagyon jó eredmények, de a célunk az, hogy világszerte, emberek százmillióinak szerezzünk örömet, és feleljünk meg az elvárásaiknak – jó úton haladunk efelé" – mondta el Niklas Savander, a Nokia Szolgáltatásokért felelős executive alelnöke.
„Globális lábnyomunk azt tükrözi, hogy gyorsan jutottunk magasra, sokan választották mobiltelefonjainkat, okostelefonjainkat. Az évet egy nagy bejelentéssel indítottuk, hiszen ingyenessé tettük a navigációt az Ovi Térképekkel, és most indítottuk el a Nokia Money próbaüzemét India egyik legnagyobb metropoliszában. A jövőben még jobban felgyorsítjuk a folyamatokat."
A Nokia bemutatta legfontosabb eredményeit a szolgáltatások területén:
Helymeghatározás:
A január végén útnak indított új Ovi Térképek 74 országban, 46 nyelven nyújt autós és gyalogos navigációt, és több mint 10 országban közlekedési információkat. Az Ovi térképek új verzióját minden új, GPS-szel felszerelt Nokia okostelefonra előre telepítik – mindezt külön költségek nélkül.
- Több mint 3 millió letöltés az indítás óta
- Másodpercenként több mint 1 letöltés, a nap 24 órájában, azaz átlagosan 100 000 napi letöltés
- Gazdag szolgáltatás-kínálat, és a világ legjobb mobilos térkép lefedettsége
Zene:
Múlt héten a Comes With Music megérkezett a Közel-Keletre, így már 27 piacon érhető el. Azok a felhasználók, akik Comes With Music készülékkel rendelkeznek, annyi zenét tölthetnek le az Ovi Music kínálatából, amennyit szeretnének, és más online zeneszolgáltatással ellentétben azokat meg is tarthatják. Az Ovi Áruházból à la carte letöltött zene DRM-mentes.
- A 33 piacon elérhető Ovi Music a Nokiát a világ legelterjedtebb digitális zeneszolgáltatójává teszi
- Egy átlagos felhasználó 500 ingyenes zeneszámot tölt le, szemben a kb. 450 euróval, amennyibe az iTunes-on kerülne
- Több mint 9 millió zeneszám az Ovi Music katalógusában
Áruház:
A 2009 májusában elindult Ovi Áruház a rendszeres szolgáltatási frissítésekkel gördülékenyebbé tette a böngészést és a keresést, így a napi letöltések száma jelentősen növekedett. 2010-ben az Ovi Áruház még több nyelvet, alkalmazást, számlázási támogatást és tökéletesítést kínál majd.
- Több mint 1 millió letöltés naponta
- A felhasználók száma havonta megduplázódik
- 18 országban teljesen honosított az Áruház, amely 30 nyelvet támogat, és a vásárlók 90 százalékát a saját anyanyelvén szolgálja ki
- Integrált mobilszámlázás 60 szolgáltatótól 18 országban
Messaging:
Havi 1 millió új Ovi Mail fiók nyílik, összesen több mint 6 millió Ovi Mail fiókot aktiváltak alig több mint egy év alatt, és sokaknak ez az első online személyazonossága. A helyi mobilszolgáltatókkal együttműködve a Nokia Messaging, a Nokia push e-mail szolgáltatása már több mint 70 szolgáltatónál elérhető.
Nokia Money: Globális pénzügyi szolgáltatás próbája kezdődik Indiában
A Yes Bankkal együttműködésben elindult a globális pénzügyi szolgáltatás éles főpróbája India egyik legnagyobb metropoliszában, Pune-ban. A Yes Bank „Mobile Money Services" szolgáltatása a felhasználók mobilkészülékére viszi a pénzügyi szolgáltatásokat.
„Az Obopay platformra épülő Nokia Money kezdeményezés eredetileg a növekedési piacokat célozta meg, és úgy tervezték, hogy több hálózati szolgáltatóval és bankkal működjön együtt, és a dinamikus nyitott ökoszisztémák forgalmazóinak és kereskedőinek bevonásával zökkenőmentesen biztosítsa az új szolgáltatásokat. A Yes Bank az első partnerünk Indiában, aki piacra dobja ezt a szolgáltatást" – mondta el Teppo Paavola, a Nokia alelnöke és mobil pénzügyi szolgáltatásokért felelős igazgatója.
- – A bevezető fázisban a felhasználók pénzt tudnak átutalni másoknak a telefonszámuk használatával, kifizethetik közműszámláikat vagy feltölthetik a SIM kártyáikat.
- – Később már a kereskedőknek is fizethet a termékekért és szolgáltatásokért
Nokia Life Tools:
A Nokia Life Tools vidéki előfizetőknek nyújt megélhetési- és életminőséget javító, így például mezőgazdasági és oktatási szolgáltatásokat. Az előfizetők a szegénység határán élnek, elsősorban a mezőgazdaságból – így havonta egy vagy két dollár kifizetése egy mobilszolgáltatásért jelentős befektetés. A Nokia Life Tools-t 2009 közepén indították útjára, és azóta már közel 1 millió előfizetője van. A Nokia Life Tools jelenleg Indiában és Indonéziában érhető el, de még ebben az évben más piacokon is megjelenik.