Tarlós István és Orbán Viktor ma mutatta be a FIDESZ Budapest stratégiáját – a kiadvány letölthető a cikk végéről
6 perc olvasásMa mutatta be Tarlós István és Orbán Viktor a FIDESZ Budapest stratégiáját ismertető kiadványát a "A nemzet fővárosa" című vitairatot – letölthető a cikk végén lévő linkről. A párt szándéka szerint ezzel hosszú és rövidtávú prioritásokat tűznmek ki, melyet szeretnének fontossági sorrendben meg is csinálni. A választási kampány ezennel elkezdődött. Míg a Parlament választása során gyakorlatilag a FIDESZ győzelme bizonyos, csak arányai nem, a később tartandó önkormányzati választásban a poziciók nyitottabbak.
Ma mutatta be Tarlós István és Orbán Viktor a FIDESZ Budapest stratégiáját ismertető kiadványát a "A nemzet fővárosa" című vitairatot – letölthető a cikk végén lévő linkről. A párt szándéka szerint ezzel hosszú és rövidtávú prioritásokat tűznmek ki, melyet szeretnének fontossági sorrendben meg is csinálni. A választási kampány ezennel elkezdődött. Míg a Parlament választása során gyakorlatilag a FIDESZ győzelme bizonyos, csak arányai nem, a később tartandó önkormányzati választásban a poziciók nyitottabbak.
Az 1960-as években John Lennon szerette volna kiadni A csend című lemezt, amelyen egy árva hang sincs, de ebbe Paul McCartney nem ment bele. Kedden az MSZP megvalósította John Lennon ötletét, amikor arról beszéltek, hogy elhozták a programjukat, de nem kapott egy füzetet sem senki, arra hivatkozva, hogy a program nyitott – hozott példát a szocialisták "létező programjára" Tarlós István. A nemzet fővárosa program vitaalapnak tekinthető – mondta el a politikus, és reményét fejezte ki, hogy jönnek ehhez javaslatok, ötletek. Van honnan elindulni. Azt szeretnénk, ha ez az anyag kiszélesedne – fogalmazott.
15-20 éve ugyanazok vezetik Budapestet. Elszenvedjük azóta is a rendetlenséget, az átláthatatlanságot, a korrupciós ügyek százait. A városlakók többsége igényli a rendet, a biztonságot, az esélyt, a szolidaritást – szögezte le a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, hozzátéve: nem politikai ideológiáról beszélünk már régen, hanem arról van szó, hogy a város működése szétesőben van. Példaként említette a metróépítést, a felszíni közlekedést, közszolgáltatások minőségét, az oktatást, egészségügyet. A közbeszerzések, a közigazgatás rendszere kaotikus állapotban van, senki sem beszél város-logisztikáról, a családmodell meggyengült, a szabadság-értelmezés elég sajátos formáival találkozunk – fogalmazott a frakcióvezető. Szembe kell nézni az igazsággal, és őszinteség kell ahhoz, hogy ebből a helyzetből el tudjunk indulni – szögezte le.
Budapest közigazgatásról szólva Tarlós István elmondta: a kétszintű önkormányzás megbukott, jogszabályi változásokat kell kezdeményezni. Módosítani kell az önkormányzati, a közbeszerzési, a helyi adókról, az építésről és lakásról szóló törvényeket. A felduzzasztott 32 ügyosztályt a felére lehetne csökkenteni, de ugyanakkor létre kell hozni egy adósságkezelő ügyosztályt, újra le kell fektetni a városházi jogalkotás rendjét, és biztosítani kell a város pénzügyi stabilitását – fejtette ki.
A közbiztonság kapcsán a megelőzés fontosságáról beszélt Tarlós István. Azt is hangsúlyozta, hogy azonnal ki kell fizettetni a nagyösszegű bírságokat, különben a városban nem lesz rend. A visszaeső elkövetőknek súlyosabb büntetést kell kapniuk, és legyen mód a városból való időleges kitiltásra is. Meg kell oldani a hajléktalan-problémát is – tette hozzá.
Budapest városüzemeltetése csődöt mondott -húzta alá a frakcióvezető. Új struktúrában szeretnénk működtetni a várost. A Budapesti Városüzemeltető és Vagyonkezelő Központ Zrt.-nek elsősorban megrendelői és monitoring szerepe lenne a közműcégek vonatkozásában. A modellben a közüzemi cégek megtartanák önállóságukat, de a központ irányítaná a főváros érdekeinek megfelelően, ellenőrizné, s optimalizálná működésüket. A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. pedig összefogná közlekedési struktúrát. Mélységesen ellenezzük a közszolgáltató cégek további privatizációját – szögezte le Tarlós István.
A kerékpáros közlekedés kapcsán a frakcióvezető elmondta: ezen a téren propaganda zajlik, nincs rendszerben való gondolkodás. A kerékpárút-hálózat teljes kiépítésére, szabályozott, kerékpáros-barát forgalmi rendre van szükség – fogalmazott Tarlós István.
Orbán Viktor: Első lépés a kiút felé
A főváros jelenlegi helyzetéből nem fogunk kijutni, ha valahogy nem indulunk el. Tarlós István programja a kiút első lépése – fogalmazott Orbán Viktor a vitairat bemutatóján.
Orbán Viktor elmondta, Budapest nem egy a sok magyar város közül, hanem a nemzet fővárosa, ami azt jelenti, hogy azoknak is fontos az állapota, akik nem itt élnek. A határon túliak és a vidékiek egyaránt büszkék szeretnének rá lenni. Ez úgy lehetséges, ha az emberek azt érzik, a város értük van, biztonságot ad. Jelenleg azonban bizonytalanság uralkodik, és ezen változtatni kell.
A Fidesz elnöke hangsúlyozta, amikor Tarlós István néhány fontos, sarkalatos törvény módosításának a szükségességéről beszélt, abban a tudatban tette, hogy a Fidesz jelenlegi parlamenti és leendő kormánypárti frakciója ezeket a törvénymódosításokat végre fogja hajtani.
Rámutatott, a mostani városvezetés történelmi lehetőséget szalasztott el. Nyolc éven keresztül ugyanaz a kormánykoalíció állt a város, mint az ország élén, de ebből "semmit nem érzünk". Hozzátette, hogy miután az MSZP-SZDSZ koalíció gyakorlatilag szétesett a Fővárosi Közgyűlésben, Budapest súlyos és közvetlen veszélybe került. Ebben a helyzetben különösen sürgőssé vált Tarlós István vitairata. Orbán Viktor elfogadhatatlannak tartotta továbbá, hogy a város vezetői, miután tönkretették a várost, következmények nélkül távozzanak. A koalíció valójában cserbenhagyta a budapestieket, és az MSZP nemcsak az ország, de a főváros irányítására is alkalmatlan.
Ahogy a pártelnök megfogalmazta, "világossá kell tenni, hogy a trükközésnek vége van". Mint mondta, mindenkit emlékeztetni fognak arra a tényre, hogy a fővárost irányító MSZP-SZDSZ koalíció a felelős mindazért, ami Budapesten történt.
Orbán Viktor újságírói kérdésre válaszolva aláhúzta, a nem tényleges munkáért adott "végkielégítéseket vissza kell fizetni és vissza is fogjuk fizettetni". Felhívta továbbá a figyelmet arra, hogy akármilyen szerkezeti megoldást választanak a kerületek vezetői és a főpolgármester a jövőben, egy biztos, a városvezetést működtető politikusi létszámot a felére kell csökkenteni. A metró építésével kapcsolatban feltette a kérdést, hogyan fordulhat elő, hogy Magyarországon a metró többszörösébe kerül, mint egy másik országban egy ugyanilyen a beruházás. A metróépítés egyrészt a metró befejezéséről szól, másrészt a politikai és jogi felelősség tisztázásáról – tette hozzá Orbán Viktor.
Az eredeti publikáció: