Több mint 100 millió forintos bevételt produkált a Fashion Days gigászi akciója
3 perc olvasásTöbbet költöttek az iPhone felhasználók, mint az androidosok. A hagyományos időzítéstől eltérően a régió legnagyobb divatwebshopja a konkurensek előtt, június 13. és 15. között tartotta rendkívüli nyári leárazását. A harmadik alkalommal megrendezett Epic Sale akció alatt az összes hazai megrendelés összege elérte a 102,3 millió forintot.
Többet költöttek az iPhone felhasználók, mint az androidosok. A hagyományos időzítéstől eltérően a régió legnagyobb divatwebshopja a konkurensek előtt, június 13. és 15. között tartotta rendkívüli nyári leárazását. A harmadik alkalommal megrendezett Epic Sale akció alatt az összes hazai megrendelés összege elérte a 102,3 millió forintot.
Ez az érték a tavalyi Fashion Days Black Friday megrendelések 58%-át teszi ki. A divatportál nem titkolt szándéka volt, hogy egy olyan saját akciósorozatot indítson el, aminek bevétele konkurálhat a Black Friday forgalmával. A tavaly júliusi első Epic Sale forgalmához képest az idei, júniusi akción 77%-os növekedést tapasztalt itthon a három országban jelen lévő Fashion Days. A divatwebshop sikerei várhatóan a következő években is folytatódnak majd.
„A Fashion Days üzleti döntései sikeresnek bizonyulnak. Ahogy terveztük, az Epic Sale leárazás a Black Friday után a legnépszerűbb akciósorozattá nőtte ki magát egy év alatt. Magyarországon a júniusi akció bevétele a tavalyi Black Friday megrendelések 58%-át tette ki. A webshop mobilapplikációján keresztül is egyre nagyobb összértékben vásárolnak a magyar emberek az Epic Sale-en. A júniusi akció alatt az iPhone felhasználók több mint kétszer akkora összeget – 21,1 millió forintot – költöttek vásárlásra a mobilapplikáción, mint az androidosok, akik 9,6 millió forintot." – nyilatkozta Andrei Chirilă, a Fashion Days marketing igazgatója.
A magyar vásárlók a legutóbbi akció során megrendelésenként átlagosan 2-3 terméket vásároltak. Magyar viszonylatban kiemelkedő a legnagyobb értékű megrendelés: 539 720 Ft. További érdekes adat az egy megrendelésen belüli legtöbb termék száma: 39 darab.
Desktopról és webes, reszponzív felületről még mindig nagyobb arányban vásárolnak a magyarok: 66,25% választotta ezeket az eszközöket az applikációs vásárláshoz képest.
Továbbra is a női termékek a legkelendőbbek, a megrendelt termékek 55%-a női, 27%-a férfi, 10%-a gyermek és 8%-a uniszex darab volt. A legnépszerűbb termékkategória nem meglepő módon a ruházat (54%), ezután következnek a lábbelik (29%), a táskák és kiegészítők (8%), a karórák (5%) és végül a lakberendezési tárgyak (4%).
Az akció alatt vásárolt legnépszerűbb márkák a Gant, a Desigual, a Zee Lane, a Guess és az Esprit voltak, melyekből a Desigual, a Zee Lane és a Guess az éves népszerűségi toplistában is szerepel. A tervek szerint a népszerű Epic Sale a jövőben is folytatódik, a Fashion Days újabb nagyszabású szezonális leárazásokat tervez.
A Fashion Days Közép- és Kelet-Európa legnagyobb divatportálja, népszerűsége évről évre növekszik a széles márkakínálatnak, az egyre inkább felhasználóbarát mobilapplikációnak, a pár napos kiszállítási időnek és a kockázatmentes vásárlásnak köszönhetően.
Lantai József