További élénkülés várható a kozmetikai termékek online értékesítése terén
3 perc olvasás
A GfK múlt héten közzétett adatai alapján az elmúlt két évben tízszeresére nőtt Magyarországon az online vásárlások száma, és 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt napi fogyasztási cikket interneten. Mit jelent mindez a kozmetikumok online értékesítése területén, és merre tart a folyamat? Erről Boruzs Ákos, az AVON Magyarország Digital managere osztotta meg gondolatait.
A GfK múlt héten közzétett adatai alapján az elmúlt két évben tízszeresére nőtt Magyarországon az online vásárlások száma, és 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt napi fogyasztási cikket interneten. Mit jelent mindez a kozmetikumok online értékesítése területén, és merre tart a folyamat? Erről Boruzs Ákos, az AVON Magyarország Digital managere osztotta meg gondolatait.
„A GfK felmérését megerősítik saját tapasztalataink is, amely szerint a kozmetikumok piacán is egyre nagyobb teret nyer az online vásárlás, így az utazások, a könyvek, az elektronikai eszközök, a ruházati cikkek és a játékok mellett a kozmetikai termékek is bekerültek a leggyakrabban vásárolt online termékek körébe. A kozmetikumok értékesítése abban tér el az imént felsorolt többi termékétől, hogy ez egy erőteljesen női kategória, tehát sokkal magasabb a női vásárlók aránya, mint más termékek esetén" – mondta Boruzs Ákos.
„Az AVON 2013 óta üzemelteti AVON Online nevű online értékesítési portálját, ahol a vásárlók kényelmesen, egyszerűen rendelhetnek tőlünk Tanácsadóinkon keresztül, akkor is ha nincs tanácsadói kontaktjuk. Az elmúlt időszak adatait elemezve elmondható, hogy vásárlóink száma 2014 év eleje óta közel 60% nőtt, illetve az idei évtől erőteljes emelkedés tapasztalható az átlagos kosárértékben is, azaz vevőink egy-egy vásárlás alkalmával nagyobb összegben vásárolnak. Emellett növekedés figyelhető meg az egy vásárlóra jutó vásárlások számában is, ami azt jelzi, hogy a törzsvásárlói bázis szereti a felületet, elégedett a vásárlással, és egyre többször tér vissza. Az AVON Online eredményei azt mutatják, hogy a hölgyek elsősorban a már kipróbált és bevált termékeket keresik online, viszont jóval kisebb hajlandósággal próbálnak ki újdonságokat. A lojális, törzsvásárlói bázis ugyanakkor könnyen aktivizálható különböző promóciókkal" – tette hozzá a szakember.
„Az online vásárlások arányát a kozmetikai termékek területén tovább növelheti, hogy a legtöbb kozmetikai cég és drogéria üzletlánc egyre nagyobb hangsúlyt fektet a webes értékesítésre. Ezzel több megbízható bolt jelenik meg az online piacon, ami várhatóan tovább fogja növelni az online vásárlásokat. Emellett az is kedvezően befolyásolhatja majd az online vásárlásokat, hogy az Európai Unió kiemelten vizsgálta az e-commerce területét, és felismerte a magas szállítási költségek és a bonyolult áru-visszaküldési folyamatok fékező hatását. Ennek megfelelően várható, hogy a jövőben közösségi szabályozással egyszerűsítenek majd a feltételeken, ami még könnyebbé és kézenfekvőbbé teszi majd az online vásárlást" – zárta elemzését Boruzs Ákos.