Uj kényelmi szolgáltatások a postán 2012 január 2-től
4 perc olvasás
A Magyar Posta 2012. január 2-tól bővített tartalmú, kedvezőbb tarifájú kényelmi szolgáltatásokat ajánl ügyfelei részére.
A Magyar Posta 2012. január 2-tól bővített tartalmú, kedvezőbb tarifájú kényelmi szolgáltatásokat ajánl ügyfelei részére.
A szolgáltatás lényege, hogy a sikertelen kézbesítés után, a címzett kérésére a küldeményt a Magyar Posta – a díjszabásban meghirdetett díj ellenében – ismételten kézbesíti a következő módokon:
1. Ismételt házhoz kézbesítés a küldemény címzésével azonos címhelyen, amely esetben a címzett kérheti, hogy küldeményét a posta
- aznap, vagy
- egyéb napon, a címzettel egyeztetett időpontban, egyeztetett napon kézbesítse.
2. Ismételt kézbesítés 2 munkanapon belül, az eredeti címzéstől eltérő címhelyre (pl. munkahelyre)
Új címre történő ismételt kézbesítés esetén a címzett kérheti, hogy küldeményét a Posta a küldemény címzésétől eltérő címen kézbesítse függetlenül attól, hogy az új cím a küldemény eredeti címével megegyező vagy másik településen van. A Posta az új címen történő ismételt kézbesítést legkorábban a megrendelést követő második munkanaptól garantálja.
A szolgáltatás a következő küldemény típusok esetén lehet igénybe venni
- levélpostai küldemények
- csomagok
- EMS Gyorsposta küldeményekre,
- Utalványok
A szolgáltatások megrendelésére, az időpont egyeztetésére az értesítőn található telefonszámon van lehetőség.
A jelenlegi szolgáltatásokhoz hasonlóan a kényelmi szolgáltatás is országos kiterjesztésű, azonban meghatározott feltételek figyelembevételével településtípustól, nagyságtól függően korlátozottak a Magyar Posta lehetőségei.
A kényelmi szolgáltatások árai 2012-ben a következőképpen alakulnak:
|
Bruttó díj |
Aznapi egyeztetett időpontban történő kézbesítés esetén (a küldemény eredeti címzésében szereplő címre) |
890 |
Egyéb egyeztetett napon és időpontban történő kézbesítés esetén (a küldemény eredeti címzésében szereplő címre) |
490 |
Egyéb egyeztetett napon (a küldemény eredeti címzésében szereplő címre) |
185 |
Új címre történő kézbesítés esetén |
490 |
Időpontfoglalás a postahelyi kézbesítésben
A Magyar Posta a könyvelt küldemények sikertelen házhoz kézbesítése után jelenleg a küldeményt a kijelölt postán letétbe helyezi, ahol a címzett a részére hátrahagyott értesítő alapján azt a későbbiekben átveheti.
Az ezzel összefüggő „utánajárás" sokak számára kényelmetlenséget okoz, ezért a Magyar Posta egy új, ingyenes kényelmi szolgáltatást kíván a címzettek részére biztosítani.
Az interneten (www.posta.hu), vagy telefonon megrendelhető időpontfoglalás bevezetésével a kézbesítést végző posta az ügyfél által lefoglalt időpontban kereshető fel és a címzett soron kívüli kiszolgálással juthat a küldeményéhez.
A szolgáltatást elsőként 5 budapesti postán kívánjuk kipróbálni:
- Budapest 62: Budapest, VI. Teréz körút 51.
- Budai Központi Kézbesítőposta: Budapest, XII. Városmajor utca 35-37.
- Budapest 100: Budapest, X. Üllői út 114-116.
- Budapest 3: Budapest, III. Kiscelli utca 7-9.
- Budapest – Rákospalota 5.: Budapest, XV. Száraznád utca 4-6.
Az ügyfélnek más feladata nincs, mint hogy megadja a várt küldeménnyel kapcsolatos néhány adatot (melyet a hozzá bedobott értesítőn talál), mely alapján a kívánt időpont internetes és telefonos foglalás esetén kiválasztható. A kézbesítők eltérő időbeosztása miatt időpontot foglalni legkorábban a következő munkanapra lehet, amiatt, hogy a küldemény a megjelölt postán már biztosan ott legyen.
Az ügyfél az időpontfoglalás által megkapja annak a munkahelynek a számát, ahol soron kívüli kiszolgálása megtörténik.
Ügyfélhívós postán mindezek után sorszámhúzás nélkül kereshető fel a kijelölt munkahely, melyre az ügyfél figyelmét is felhívjuk.
A szolgáltatás díjmentes, a kezdeti időszak tapasztalatai alapján bővíteni szeretnénk a szolgáltatást, hogy az országban minél több ponton elérhetővé váljon.