Új termékekek, új módszerek – Változások a biztosítási szektorban
3 perc olvasásInnováció és értékesítés, ez az a két terület, amely az elkövetkezendő években meghatározza nem csak a biztosítási szektor, de az ehhez kapcsolódó közvetítői piac fejlődését is. Éppen ezért tartja a Portfolio.hu és a Pénzcentrum.hu kiemelt feladatának, hogy a szakma elismert képviselői segítségével fókuszba helyezze e témákat, és már most rávilágítson azokra a területekre, amelyek a közeljövőben hatással lesznek a fogyasztókra és szektor képviselőire is.
Innováció és értékesítés, ez az a két terület, amely az elkövetkezendő években meghatározza nem csak a biztosítási szektor, de az ehhez kapcsolódó közvetítői piac fejlődését is. Éppen ezért tartja a Portfolio.hu és a Pénzcentrum.hu kiemelt feladatának, hogy a szakma elismert képviselői segítségével fókuszba helyezze e témákat, és már most rávilágítson azokra a területekre, amelyek a közeljövőben hatással lesznek a fogyasztókra és szektor képviselőire is.
A Portfolio.hu és a Penzcentrum.hu első alkalommal szervezi meg Biztosítási Konferenciáját 2007. október 10-én. A konferencia központi témaköreivé azokat a kérdéseket állítva, amelyek a leginkább érintik a szektor jövedelmezőségét és profitabilitását. A rendezvény célja, hogy külföldi példák, és szakemberek segítségével rámutasson olyan lehetséges alternatívákra, amelyek meghatározhatják a hazai szakma és szakemberek jövőjét.
A konferencia kiemelten kezeli a különböző értékesítési modellek, valamint azon marketingeszközök bemutatását, amelyekkel a hazai fogyasztók attitűdje befolyásolható.
A külföldi szektorelemzést követően londoni és párizsi elemzők világítanak rá a bankok növekvő szektorbeli szerepére és az alapkezelés különböző alternatíváira. Mivel a konferencia középpontjába az innováció és az értékesítés került, egy gondolatébresztő előadást követően – melynek fő vonalát az új termékek és termékfejlesztési lehetőségek adják -, a négy hazai biztosító vezetői szedik ízekre a jövő ígéreteit.
Tekintettel arra, hogy a közvetítőket – legyen az a saját ügynök, függő ügynök, vagy alkusz – és a biztosítókat is érzékenyen érintheti az értékesítőket érintő oktatási változás, a probléma körüljárásában az összes érintett szekció résztvevője (PSZÁF, PM, MABISZ, FBAMSZ) részt vesz, s a konferencia a segítségükkel világít rá a tényekre és a lehetséges megoldásokra.
A délutáni szekciók az értékesítési és marketingstratégiák felépítésének jegyében telnek. Mind az előadások, mind a panelbeszélgetések első kézből nyújtanak információkat a biztosítási szakma vezető szakembereitől. Az innovatív értékesítési modellek mellett olyan forradalmi módszerek ismerhetők meg, amelyek nemcsak az új ügyfelek megszerzését és az értékesítés hatékonyságának fokozását teszik könnyebbé, de az ügyfelek megtartását és belső szervezet jobb működését is elősegítik. A konferencia az új szakmai ismeretek megszerzése mellett lehetőséget nyújt új szakmai kapcsolatok kialakítására is.