Új utas bosszantási és csúcsforgalom növelő lépések a BKV-tól: Hétfőtől elsőajtós felszállás 3 járaton
A BKV szerint pozitív tapasztalatok alapján – de valójában a csúcsforgalmi tumultust jelentősen nővelő intézkedés mindez – a korábban több vonalon bevezetett elsőajtós felszállási rendet 2011. december 5-től újabb járatokra terjesztik ki az ott közlekedők legnagyobb örömére Így utasok hétfőtől a 121-es, a 140-es és a 170-es járatokon találkozhatnak a megváltozott felszállási renddel, amit 2012. január 30-ig fokozatosan további járatokon tervezik bevezetni.
A BKV szerint pozitív tapasztalatok alapján – de valójában a csúcsforgalmi tumultust jelentősen nővelő intézkedés mindez – a korábban több vonalon bevezetett elsőajtós felszállási rendet 2011. december 5-től újabb járatokra terjesztik ki az ott közlekedők legnagyobb örömére Így utasok hétfőtől a 121-es, a 140-es és a 170-es járatokon találkozhatnak a megváltozott felszállási renddel, amit 2012. január 30-ig fokozatosan további járatokon tervezik bevezetni.
Az elsőajtós felszállás rendszerének lényege, hogy a járműre felszállni csak az első ajtónál lehet, leszállás céljára a hátsó ajtókat veheti igénybe az utazóközönség. Csúcsforgalomban éppen e miatt jelentős tumultus alakul ki.
Az elsőajtós felszállás számos előnnyel jár a BKV dolgozói számára is. A rendszer ugyanis megteremti a lehetőséget arra, hogy még felszállás előtt kiszűrjük a bliccelő utasokat, ami a BKV számára is kedvezőbb, hiszen az ellenőrzési rendszer célja -legalábbis szerintük – továbbra sem a pótdíjazás, hanem a jegy vagy bérlet nélkül utazók számának csökkentése, kiszűrése. Az elsőajtós felszállás segítségével csak a BKV bevételei nőnek,
.
A felszálláskor érvényes jeggyel nem rendelkező utasok a jegyeket az említett járatok járművezetőinél válthatják meg 400 forintért. Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában – az utazási jogosultság ellenőrzésén túlmenően – besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra természetesen a 2. és 3. ajtóknál lesz lehetőség, amit az ott szolgálatot teljesítő 1-1 fő biztonsági őr felügyel. Természetesen babakocsival, illetve kerekesszékkel továbbra is fel lehet szállni a középső ajtónál.
2011. december 5 és 2012. január 30 között fokozatosan, több ütemben terjesztjük ki az első ajtós felszállási rendet több járatra. Ennek első lépéseként 2011. december 5-én, hétfőtől találkozhatnak utasaink a 121-es, a 140-es és a 170-es vonalon az új rendszerrel.