A nemzetközi kiadó ingyenes napilapja Franchise rendszerben, félmillió példánnyal indult újra az orosz fővárosban.

 

A nemzetközi kiadó ingyenes napilapja Franchise rendszerben, félmillió példánnyal indult újra az orosz fővárosban.

A nemzetközi Metro International kiadó Moszkvában is újraindította az 1997 óta Metro néven működő helyi napilapot. A több mint 10 millió lakosú főváros, Európa legnagyobb metropoliszai közé tartozik, ahol a kiadó év elejétől napi félmillió példányszámban osztja ki ingyenes napilapját a földalatti közlekedési hálózat területén.

Per Mikael Jensen a Metro International elnöke az újraindulással kapcsolatban elmondta: „Stratégiánk része, hogy elsősorban a metropolitákat, a fiatal és aktív célközönséget célozzuk meg, valamint, hogy az olyan fejlődő piacokon terjeszkedjünk tovább, mint Oroszország, Dél-Amerika és Ázsia. A napilap korábbi kiadása, a Gazeta Metro rövid idő alatt igen magas létszámú olvasótábort épített ki, amely ötvözve a lap globális tapasztalatával és szakértelmével, bizakodó kilátásokra ad okot a Metro Moszkva bevezetésével kapcsolatban" – nyilatkozta a szakember.

A kiadvány újraindításáról Robert Patterson, a kiadó alelnöke így nyilatkozott: „Amióta 2005-ben elindítottuk a Metro szentpétervári kiadását, a kezdeti olvasószám megduplázódott és lapunk jelenleg a város legolvasottabb médiumává vált. A franchise rendszerben megújult, és a Metro International által biztosított know-how alapján üzemeltetett Metro Moszkva és a hasonló konstrukcióban működő Metro Szentpétervár a költségszinergia révén tovább növelheti piaci részesedését" – tette hozzá az alelnök. A Zenith Optimedia felmérései szerint Oroszországban a nyomtatott sajtó hirdetési piaca 2007 óta 19,1%-al nőtt, ami 11 milliárd dolláros gyarapodást jelent.

 

A Metrónak hétköznap 70 napi kiadása jelenik meg Európa, Észak- és Dél-Amerika, valamint Ázsia 100 nagyvárosában, különböző nevekkel. Olvasottsága egyedülálló: naponta több mint 23 millióan olvassák világszerte. Magyarországon 2008 augusztusa óta Metropol néven találkozhatunk vele. Olvasótáborának többsége iskolázott, aktív életmódot élő fiatal. A Metropol olvasói között ugyanannyi a nő, mint a férfi, az olvasótábor 58%-a pedig 18-49 év közötti. A budapesti kiadású Metropol 1998. szeptember 7-én jelent meg először, 160 ezres példányszámmal, majd 2001-ben vált országos napilappá, ettől kezdve és jelenleg is Budapesten és 18 nagyvárosban összesen  300-340 000 példányban jelenik meg. Mára a Metropol Magyarország legnagyobb példányszámú ingyenes napilapja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük