Védett skandináv művészeti tárgy lett a Kånken hátizsák
A skandináv dizájnt népszerűsítő Svéd Képzőművészeti és Design Társaság (Swedish Society of Arts and Crafts) a levédett művészeti tárgyak listájára vette a Fjällräven ikonikus Kånken hátizsákját. A gyártó ünneplésként limitált kiadású, egyedi táskákkal bővítette kínálatát és elindította a #Kankenart kampányt közösségi média csatornáin.
A skandináv dizájnt népszerűsítő Svéd Képzőművészeti és Design Társaság (Swedish Society of Arts and Crafts) a levédett művészeti tárgyak listájára vette a Fjällräven ikonikus Kånken hátizsákját. A gyártó ünneplésként limitált kiadású, egyedi táskákkal bővítette kínálatát és elindította a #Kankenart kampányt közösségi média csatornáin.
A svéd túrafelszerelés-gyártó népszerű hátizsákja a divatvilág ikonikus darabjává nőtte ki magát az elmúlt évek során: a letisztult dizájn, az élénk, egyedi színek és a kiváló minőség teszik a táskát a városi emberek elsőszámú választásává. Kevesen tudják, hogy az 1978 óta forgalomban lévő terméket eredetileg iskolásoknak tervezték, mivel egyre több tanuló panaszkodott régi, egyvállas iskolatáskája által okozott hátfájdalmakra.
A rendkívül kényelmes és funkcionális Kånken kialakítása gyorsan hírnévre tett szert, az iskolások mellett felnőttek is használni kezdték a mindennapok során, utazáshoz, ingázáshoz, városnézéshez. A forradalmi újítás gyorsan értékesítési rekordokat döntött: az első két évben már 30 000 eladott darabot regisztrált a gyártó, innen pedig egyenes volt az út a világhírnév felé. A 2015-re már 3 millió eladott darabot számláló termékvonal táskái a kezdetektől fogva őrzik a márka alapítója által 1978-ban megálmodott egyszerű kialakítást. Az újabb és újabb színekben és méretekben érkező Kånkenek azonban gondoskodnak arról, hogy a paletta mindig friss maradjon.
A Svéd Képzőművészeti és Design Társaság szerint a táska annyira részévé vált a skandináv kultúrának, hogy levédett művészeti terméknek nyilvánította a terméket.
A Fjällräven tervezői különleges táskákat alkottak a jeles alkalom megünneplésére: színes, egyedi tervezésű pántokkal díszítették fel az ikonikus darabot, amelyek limitált számban érhetők el. Ezzel egy időben a gyártó Instagram csatornáján elindította a #Kankenart kezdeményezést, azzal a céllal, hogy a márka rajongói is megmutassák a Kånken táskák által inspirált művészi oldalukat. A legjobb alkotásokat Fjällräven termékekkel díjazták.
A Fjällräven céget jelenlegi székhelyén, az észak-svédországi Örnsköldsvikben, 1960-ban Åke Nordin alapította meg. Jelenleg a vállalat időtálló, sokoldalú és tartós felszerelései a világ több mint 30 országában elérhetőek.
https://www.fjallraven.com/kanken
https://twitter.com/hashtag/kankenart?src=hash
Lantai József