Végre kiderült, hogyan kell jó prezentációt tartani
4 perc olvasásNagy sikerrel rendezték meg a BME Üzleti Tudományok Intézete (ÜTI) által szervezett prezentációs verseny döntőjét. A viadalon 110 indulóból 35-öt díjaztak.
Nagy sikerrel rendezték meg a BME Üzleti Tudományok Intézete (ÜTI) által szervezett prezentációs verseny döntőjét. A viadalon 110 indulóból 35-öt díjaztak.
A napokban lezajlott a BME Üzleti Tudományok Intézete (ÜTI) által szervezett prezentációs verseny döntője. Az eseményről dr. Andor György, a Pénzügyek Tanszék vezetője, és az egyetem általános rektorhelyettese elmondta, hogy „ha van is előzménye az ilyen versenyeknek, az inkább esettanulmányi verseny lehetett. Itt ugyanis nem az előadások tartalmát, hanem pusztán a tálalás módját értékeltük".
Mint elmondta, az ötlet úgy jött, hogy az ilyen hallgatói vagy esettanulmány versenyek általában nem több mint öt-hat hallgatót szoktak érinteni egy 300 fős évfolyamból, és így is sokszor az a gond, hogy a legjobbak közül sokan rossz szájízzel távoznak, hiszen legtöbbször nincs energia a győzteseken kívül mással foglalkozni.
Az ÜTI versenyén a 110 indulóból 35-öt díjaztak, ami az oklevélen és a tárgynyereményen kívül azt is jelenti, hogy ezt már beleírhatja a versenyző az önéletrajzába — mondta a tanszékvezető. Az indulók mind valamilyen meglévő projektfeladatot, szakdolgozatot, tdk-t dolgoztak fel, illetve rövidítettek le a versenyre, hiszen szempont volt az elbírálásnál a tömörség is, ráadásul a kiírás után rövid határidő állt az indulók rendelkezésére, hogy beküldjék a prezentációt.
„Az értékelés szempontjai az összes fordulóban ugyanazok voltak." – mondta el dr. Pázmándi Kinga, az üzleti Tudományok Intézetének az igazgatója, és a döntő zsűrielnöke. Az előadó személyes szuggesztivitása tíz pontot érhetett, a dizájn és a kreativitás ötöt, az időkeret kezelése kettőt. Szempont volt a téma és az előadásmód egysége. A popzenéről szóló prezentáció témájához könnyebben illeszthető volt a könnyedebb stílus, és ezt is értékelték. Sajnos nincs mód a szubjektív elemek kiszűrésére a döntésből — tette hozzá az igazgatónő.
A győztes magabiztos előadó, előadása kiforrott, ő maga egy volt a prezentációjával. A prezentációnak íve volt, jók voltak a grafikai megoldásai, képes volt fenntartani az érdeklődést. Amikor valaki a márkahűségről, márkáról, márkaépítésről beszél, az maga is marketing, és Tóth Gergelynek ebben láthatóan jó személyes adottságai vannak, ide értve a lazább vagy vagányabb elemeknek a megfelelő időpontban való használatát, ami a testbeszédével, a mozgásával is oda tudta vonzani a figyelmet.
A prezentáció egy nagyon összetett műfaj. A harmadik helyet elért hallgatónak például nagyon gömbölyű volt a prezentációja, az ő témáját az ezzel a témával a legfelsőbb szinten szakértőként foglalkozó emberek sem tudtak volna érdekesebb, jobb, összetettebb prezentációt nyújtani, az egész megjelenése és előadói stílusa is tökéletesen illeszkedett ehhez. Ahogyan megjelent, abból már önmagában le lehetett szűrni, hogy teljesen magabiztosan mozog a témában — jelentette ki dr. Pázmándi Kinga.
A döntő Zsűrije: Woynárovich Márton (CITI Hungary), Keszthelyi Zoltán (CITI Hungary), Dr. Pázmándi Kinga PhD. (intézetigazgató, egyetemi docens ÜTI)
Díjazottak
1. Tóth Gergely (Az APPLE titok – avagy mitől szeretett márka az APPLE?) nemzetközi gazdálkodás alapszak, témavezető Petruska Ildikó.
2. Cservék Judit (Hatékony Marketing Alapjai) nemzetközi gazdálkodás alapszak, témavezető Magyar Mária.
3. Szipka Károly (Felsőoktatási rangsorok- avagy A minőség mérhetősége a felsőoktatásban) gazdálkodás és menedzsment alapszak, témavezető Topár József.